علمی فناوری 16:57 - 30 آبان 1396
رئیس دانشگاه مازندران:
رئیس دانشگاه مازندران گفت: سیاه نمایی علیه ایران، موجب خروج نخبگان از کشور می شود.

دانشگاهیان اهل سیاسی بازی نیستند

به گزارش ایسنا، سیدخلاق میرنیا در آئین تجلیل از رتبه های برتر بیست و دومین المپیاد علمی این دانشگاه ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه مازندران حمایت های لازم را از دانشجویانی که در زمینه های علمی تلاش می‌کنند در دستور کار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همه باید برای رشد علمی و تقویت بنیه دانشگاه تلاش خود را به کار گیرند، اظهار کرد: بودجه دانشگاه‌ها در بخش خدماتی سازمان برنامه و بودجه دیده شده و این نشان دهنده کج فهمی برخی مسئولان است که دانشگاه‌ها را در بخش خدماتی قرار می‌دهند چرا که دانشگاه فعالیت زیربنایی انجام می‌دهد.

میرنیا با اشاره به اینکه دانشگاهیان اهل سیاسی بازی نیستند اما متاسفانه درک صحیحی از محیط دانشگاه در کشور وجود ندارد و برخی افراد دانشگاهیان را به نداشتن تعامل متهم می کنند، عنوان کرد: رتبه ایران در زمینه رشد آموزش عالی ایران در دنیا 54 است اما اختلاس ها و جرایم پی در پی موجب کاهش رتبه کشور در شاخص های جهانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه محصولات دانشگاهی ایران می‌توانند در دنیا رقابت کنند و کشورهای دیگر به دنبال دانشجویان و اساتید ایرانی هستند که این امر نشان از استاندارد بالای علمی در ایران است، بیان کرد: جو روانی و جنگ و سیاه نمایی که علیه ایران به کار گرفته می‌شود برای این است که نخبگان از کشور خارج شوند.

رئیس دانشگاه مازندران با اعلام اینکه مدیران کشوری باید به دانشگاه‌ها کمک کنند چرا که محصولات دانشگاهی استاندارد است، بیان کرد: دانشگاه ها باید به سمت سرمایه گذاری حرکت کنند؛ تا 5 سال آینده دولت کمک های مالی خود را به دانشگاه ها محدود می‌کند و دانشگاه باید اعتبارات خود را تامین کند و این مهم با احداث پروژه‌ها میسر می‌شود.

انتهای پیام


9546351
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مهندس سابق ناسا نوعی موتور را برای موشک ابداع کرده است که به سوخت نیاز ندارد و می‌تواند به اکتشافات فضایی انسان کمک کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است