فرهنگی‌هنری 20:37 - 26 مرداد 1397
پیام‌هایی که در سفرهای مجازی مخابره شد
پس از درگذشت عزت‌الله انتظامی، چهره‌های سیاسی و هنرمندان مختلفی در فضای مجازی فقدان این بازیگر را تسلیت گفتند.

«عزت بازیگری تا ابد به نام ایشان است»

به گزارش ایسنا، سید حسن خمینی با انتشار عکسی از «آقای بازیگر» در صفحه اینستاگرام خود، درگذشت این هنرمند را ضایعه‌ای برای فرهنگ و هنر دانست و نوشت «این مصیبت بی‌شک بر همه دوستداران سینمای ایران سخت است...»

نام با شکوه عزت‌الله انتظامی با بازی‌های به یادماندنی و بالاتر از آن اخلاق پدرانه و منش احترام برانگیزش همیشه در یادها باقی می‌ماند هر چند جای خالی او هرگز  پر نخواهد شد. 

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز در متنی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت؛ «درگذشت تاسف‌بار بازیگر بلند آوازه و پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون مرحوم عزت‌الله انتظامی، برای جامعه هنری ایران ضایعه‌ای سخت است. خدمت صادقانه و ماندگار این استاد بزرگ و مردمی به فرهنگ و هنر این مرز وبوم و حضور شاخصش در عرصه هنر او را به عنوان "آقای سینمای ایران" شهره ساخت. این مصیبت را به خانواده محترم او به ویژه فرزاندش آقای مجید انتظامی، اصخاب فرهنگ و هنر و مردم ایران صمیمانه تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای ان مرحوم واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.»

یونس شکرخواه در اینستاگرام خود عکسی از دیدار خودش و محمدرضا شجریان با عزت‌الله انتظامی منتشر و بیان کرد: «... او بسیار فراتر از آقای بازیگر بود. او اصلا نقش نبود، خود زندگی بود. همیشه حرفه‌ای‌ها را ستوده‌ام، اما این مرد بزرگ یک استثنا بود. یک حرفه‌ای که حرفه‌ای گرایی نگرش بود برایش، تعهد به تداوم کیفیت...»

حبیب رضایی نیز در توییتر خود نوشت: «آبرو می خرید برای همه بازیگر و هنر نمایش... عزت بازیگری تا ابد به نام ایشان است و جایشان همیشه خالی...»

تینا پاکروان نیز در اینستاگرام برای انتظامی نوشت: «... از مرثیه فراریم و از مرگ بیزار اما مگر می‌شود برای شما که تکرار نخواهید شد و همپا نخواهید داشت با مرکب سیاه نوشت و خون نگریست. شما هزار دستان بودی و هزار داستان تصویر کردی برای سه نسل از گذشته تا کنون. کسی که بتواند از گاو تا انسان از فقیر تا غنی از رعیت تا شاه از وکیل تا وزیر بازی کند به طور قطع ابر بازیگر است، ابر انسان... آرام بخواب استاد که این زمانه از جنس شما نیست نه از جنس آموخته‌های ما از شما حتی...»

مصطفی تاجزاده نیز با انتشار ویدیویی از فیلم‌های مختلف آقای بازیگر را در اینستاگرام خود، نسبت به درگذشت این هنرمند واکنش نشان داده است.

احترام برومند نیز خیلی کوتاه برای فقدان انتظامی نوشت « ممنون که در کنارمان بودید، دوری شما را چگونه تاب بیاوریم آقای بازیگر.»

از سویی بزرگمهر حسین‌پور تصویری از کاریکاتور این هنرمند را در صفحه شخصیش قرار داده و با بیان خاطره‌ای نوشته است «یادش بخیر... این رو کشیدم بردم بهشون نشون دادم... اولش خیلی بدشون آمد... گفت من رو شبیه گاو کشیدی. گفتم بی‌ربط هم نیست... شاید تداعی‌کننده فیلم گاو باشه. بیشتر بدشون اومد! بعد گفت اینو الان یه پیرزنه بزنه بالا سرش تصفه‌شب بیدار بشه سکته نمی‌کنه؟ گفتم چرا یه پیرزن که هر لحظه ممکنه سکته کنه باید این عکس شما رو بزنه بالای سرش...! هی می‌اومدم درست کنم بدتر می‌شد! اما کم کم یه خورده گذشت خوششون اومد و تعریف کردن و گفتن من همیشه دوست داشتم کاریکاتورم کشیده بشه... اما راستش فکر نمی‌کردم اینقد وحشتناک بشم و کلی خندید...! یادش گرامی که قلب بزرگ و مهربانی داشت.»

رامبد جوان نیز در این‌باره نوشت « آنقدر جاودان هستید که حرفی برای رفتنتون نمی‌شه نوشت. بدرود آقای انتظامی»

مرجانه گلچین نیز برای درگذشت انتظامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت « ... برای شما خوشحالم و برای خودمان متاسف. هرچه بیشتر می‌ماندید بیشتر غصه می‌خوردید. این روزها برای زنده ماندن باید تسلیت گفت. پروازتان مبارک عزت سینمای ایران، دلمان برایتان تنگ خواهد شد.»

عزت الله انتظامی 26 مرداد ماه درگذشت.

انتهای پیام 


9877311
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است