فرهنگی‌هنری 10:49 - 04 آبان 1395
به مناسبت ماه محرم در برج میلاد صورت می‌گیرد
برگزاری کنسرت عاشورایی سوگ چامه‌ها به خوانندگی حامد زمانی، اکران اختصاصی فیلم هیهات، برپایی نمایشگاه ارادت قلم، برگزاری ویژه برنامه خیمه گاه ملل و ادیان از جمله ویژه برنامه‌های برج میلاد تهران در دهه سوم محرم است.

از اکران اختصاصی فیلم هیهات تا برپایی نمایشگاه ارادت قلم

به گزارش خبرگزاری فارس، علی درویش پور مدیرعامل برج میلاد تهران با تشریح برنامه سوگواره خیمه‌ها و نجواها ویژه ماه محرم و صفر گفت: ویژه برنامه‌های محرم و صفر برج میلاد تهران با توجه به عزاداری های عموم شهروندان دردهه اول و دوم، از دهه سوم آغاز می‌شود و امسال نیز به روال سال های گذشته این ویژه برنامه ها با رویکرد فرهنگی و هنری از ششم آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: ویژه برنامه‌های هنری و فرهنگی برج میلاد تهران شامل برگزاری محفل عاشوراییان، برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم، اجرای ویژه سمفونی سوگ ساز، برگزاری کنسرت عاشورایی سوگ چامه ها به خوانندگی حامد زمانی، اکران اختصاصی فیلم هیهات،برپایی نمایشگاه ارادت قلم،برگزاری ویژه برنامه خیمه گاه ملل و ادیان،برگزاری سوگواره سراسری شعر عاشورایی، برگزاری سوگواره سرخ،سیاه به رنگ عشق،برپایی نمایشگاه عکس های برگزیده و نمایش فیلم های جشنواره چهل چراغ است.

اجرای ویژه سمفونی سوگ ساز در برج میلاد

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به اجرای ویژه سمفونی سوگ ساز ویژه ایام محرم و صفر توضیح داد: سمفونی سوگ ساز با آهنگسازی و رهبری سعید اردیانی 10 و 11 آبان ماه در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود.

وی توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد:سمفونی "سوگ ساز" با اجرای 9 قطعه موسیقیایی شامل قطعات کاروان عشق(کاروان امام حسین (ع)، سفیر عشق (مسلم بن عقیل)، دو یاس کوچک(طفلان مسلم)، حر(اندیشه،توبه،شهادت)شش ماهه سرباز(حضرت علی اصغرع)،یوسف لیلا (حضرت علی اکبرع)،شاه شمشاد قدان(حضرت عباس ع)،هنگامه محشر(حضرت عباس ع)،باز این چه شورش است (شام غریبان و کاروان اسرا) است.

به گفته درویش پور، اجرای سمفونی سوگ ساز از کارهای ویژه و متفاوت در حوزه موسیقیایی برج میلاد تهران است و می تواند به عنوان یکی از آثار ماندگار هنری در موسیقی مذهبی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژه برنامه های خیمه ها و نجواها، اکران اختصاصی فیلم هیهات است که این فیلم با حضور عوامل آن برای هنردوستان 14 آبان ماه در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد اکران می شود.

برج میلاد میزبان بزرگان خوشنویسی ایران

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه خوشنویسی ارادت قلم نیز گفت: برپایی نمایشگاه بزرگ خوشنویسی، نقاشی‌خط و تایپوگرافی از دیگر ویژه برنامه های سوگواره خیمه ها و نجواهاست.

درویش پور با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه بیش از 100 اثر از بزرگان خوشنویسی به نمایش درمی آید، تصریح کرد: در این نمایشگاه به غیر از نمایش آثار هنرمندان، کارگاه هنرمندان شاخص این رشته برگزار می شود که این هنرمندان در طول برگزاری نمایشگاه اقدام به خلق آثار هنری با محوریت موضوع عاشورا می کنند و در مراسم اختتامیه این نمایشگاه از این آثار رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 14 تا 21 آبان ماه در گالری شرقی برج میلاد برپاست، یادآور شد: برپایی سوگواره سراسری شعر عاشورایی با عنوان خیمه گاه ادب  تقدیر از شعرای برتر دینی و مذهبی از دیگر برنامه های عاشورایی برج میلاد است که 16 آبان ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به برپایی سومین سوگواره سرخ، سیاه، به رنگ عشق گفت: سوگواره سرخ، سیاه به رنگ عشق در حوزه هنرهای تجسمی در 4 رشته نقاشی، عکاسی، پوستر و تصویر سازی است و با توجه به استقبال گسترده هنرمندان در دوره های گذشته، سومین دوره آن نیز در قالب برنامه خیمه ها و نجواها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از هفته گذشته فراخوان شرکت در جشنواره اعلام شده است، گفت: مراسم اختتامیه و معرفی هنرمندان در رشته های مختلف 28 صفر (8 آذر ماه)همزمان با رحلت حضرت رسول اکرم (صلوات الله) برگزار می شود.

اجرای ویژه آیین های عاشورایی ملل اسلامی در برج میلاد

درویش پور در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری ویژه برنامه خیمه گاه ملل و ادیان در 15 آبان ماه اشاره کرد و گفت: در این مراسم نمایندگان کشورهای مختلف اسلامی مانند افغانستان،پاکستان، الجزایر،هند و ... حضور خواهند داشت و هنرمندان آنها علاوه بر اجرای آیین های عاشورایی کشورهای خود،اقدام به شعرخوانی، مقتل خوانی و سخنرانی درباره واقعه عاشورا به زبان انگلیسی خواهند کرد.

اکران فیلم های برگزیده سوگواره  چهل چراغ

مدیرعامل برج میلاد تهران با اشاره به اکران فیلم های برگزیده سوگواره چهل چراغ که چندی پیش با رویکرد امام حسین (ع) برگزار شد، گفت: با هماهنگی دبیرخانه این سوگواره، قرار شد که نمایشگاهی از عکس ها و پوسترهای برگزیده این جشنواره از4 تا 13 آبان ماه در نگارخانه شرقی برج میلاد اکران شود. همچنین اکران فیلم های برگزیده این سوگواره در بخش های کوتاه، مستند و بلند از دیگر ویژه برنامه های در سوگواره خیمه ها و نجواها بود.

اجرای کنسرت شب دهم علیرضا قربانی

وی در پایان از برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم و کنسرت شب دهم علیرضا قربانی خبر داد و گفت: جایزه هنر و ادبیات محتشم با رویکرد و تقدیر از شعرای دینی و عاشورایی 30 آبان ماه برگزار می شود. همچنین کنسرت شب دهم به خوانندگی علیرضا قربانی 5 آذر ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار خواهد شد.


8246799
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است