فرهنگی‌هنری 12:05 - 05 بهمن 1398
سخنگوی شورای عالی اکران مطرح کرد:
سخنگوی شورای عالی اکران با تاکید بر اینکه آیین‌نامه جدید اکران بر مبنای عدالت است ابراز امیدواری کرد این آیین‌نامه هر چه زودتر و نهایتا پیش از پایان جشنواره فیلم فجر تصویب و ابلاغ شود.

آیین‌نامه جدید اکران سینما بر مبنای عدالت است

علی سرتیپی که مدتی قبل از تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه اکران با تغییرات زیاد و ارائه آن به صنوف مرتبط خبر داده بود، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: این آیین‌نامه برای صنوف مرتبط یعنی شورای عالی تهیه‌کنندگان، کانون پخش کنندگان، انجمن سینماداران و کانون کارگردانان فرستاده شده و آن‌ها تمام نقطه نظرات خود را به سازمان سینمایی مطرح و ارسال کرده‌اند. امیدوارم این کار امسال با حمایت آقای انتظامی سریع‌تر پیگیری شود تا پیش از شروع جشنواره فجر یا حین برگزاری آن، قطعی شود و آیین نامه سال آینده را مصوب کنیم تا اکران عید هم براساس آن دنبال شود.

او درباره برخی ویژگی‌های این آیین‌نامه گفت: مهم‌ترین تغییرات آن که البته هنوز تصویب نشده، بیشتر بر این مبنا است که سرگروه‌ها دیگر نقش اساسی در انتخاب فیلم‌ها نداشته باشند و نظام اکران بجز عید بیشتر بر مبنای قرعه‌کشی است، یعنی کلا آیین‌نامه بر پایه عدالت و مساوات برنامه‌ریزی و تدوین شده ولی قطعا دوباره تغییراتی در آن ایجاد خواهد شد.

وی درباره استثنا بودن اکران نوروز توضیح داد:‌  هر سال به صورت عرفی و با نظر ارشاد، فیلم‌هایی که در جشنواره بودند بیشتر شانس برای اکران داشتند و امسال این موضوع به طور رسمی در آیین‌نامه دیده شده تا اکران نوروز با اولویت فیلم‌های جشنواره باشد.

سرتیپی خاطرنشان کرد:‌ همچنین برای اکران فیلم‌های کودک تمهیدات ویژه‌ای در آیین‌نامه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام


10360838
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است