سیاسی 12:24 - 21 تیر 1397
در دیدار ولایتی با رئیس جمهور روسیه؛
مشاور بین الملل مقام معظم رهبری که به‌عنوان فرستاده ویژه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران به روسیه سفر کرده است در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را تسلیم کرد.

پیام‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور  تسلیم شد

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی فرستاده ویژه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور اسلامی ایران، پیام‌های رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را در اقامتگاه رییس جمهوری روسیه در منطقه نووآگاریووا در شمال غربی مسکو به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه تسلیم کرد.

در این دیدار که بیش از یک ساعت به طول انجامید علاوه بر مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه، یوری اوشاکوف دستیار ویژه پوتین در امور بین الملل و ماکسیم بارانوف معاون رییس اداره دوم آسیای وزارت خارجه روسیه حضور دارند.

طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه همه جانبه روابط فی مابین در حوزه‌های دفاعی، نفتی، هسته‌ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه‌، تجارت و ... درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری پیش از این دیدار و هنگام ورود به مسکو با اشاره به استراتژیک بودن رابطه ایران و روسیه به خبرنگاران گفت: در سال‌های اخیر مجموعه روابط دو جانبه و منطقه ای رو به افزایش و ارتقا بوده است.

ولایتی اظهار کرد: همکاری‌هایی که در منطقه بین مجموعه جبهه مقاومت به رهبری ایران و روسیه در تقابل با تروریسم و بانیان آن در سوریه و سایر کشورهای منطقه صورت گرفت، یک الگوی مثال زدنی از همکاری ایران و روسیه است که فقط رابطه استراتژیک و بلند مدت می‌تواند چنین همکاری‌هایی را توجیه کند.

وی افزود: درحوزه‌های بین المللی نیز کمک‌هایی که روسیه درسازمان ملل به ایران کرد و همکاری‌هایی که دو طرف در برجام داشتند، از مصادیق دیگر همکاری‌های راهبردی بین دو کشور است.

ولایتی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها روابط دو جانبه در حوزه‌های دفاعی، سیاسی، اقتصادی، هسته‌ای و امنیتی، حکایت از یک برنامه دراز مدت بین دوکشور دارد.

همچنین مشاور بین الملل مقام معظم رهبری قرار است در بخش خبری ۱۴ امروز در خصوص جزییات این ملاقات مهم به صورت زنده با مردم صحبت کند.

انتهای پیام


9839929
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت پرویز داودی را تسلیت گفتند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره ریز پرنده‌های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با صدور پیامی از حمایت‌ها و پشتیبانی ملت ایران پس از عملیات پیروزمند «وعده صادق»، تشکر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ظهر امروز مراسم ختم پرویز داودی معاون اول دولت نهم برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی به صورت تلفنی گفتگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره «ریز پرنده» های منهدم شده در اصفهان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور در سال ۱۴۰۳ به ریاست سرلشکر محمد باقری و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است