استانی 19:05 - 15 اسفند 1393
فرماندار تالش عنوان کرد
فرماندار تالش، نقش منابع طبیعی را در سلامت انسان تأثیرگذار عنوان کرد.

نقش مهم منابع طبیعی در سلامت انسان

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، علی فتح‌اللهی عصر امروز در مراسم روز درختکاری در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد اسلامی این شهرستان تالش، اظهار کرد: امروزه با صنعتی شدن جوامع بشری درختان نقش مهم‌تری در زندگی بشر ایفا می‌کنند.

وی نقش درختان را در پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری مهم دانست و گفت: درختان منابع تامین کننده محصولاتی نظیر وسایل چوبی، مبلمان، لوازم‌التحریر مانند کاغذ، انواع مدادهای مختلف، الوار و هزاران محصول دیگر محسوب می‌شوند.

فرماندار تالش با اشاره به اینکه منابع طبیعی به منزله ریه‌های یک شهر تلقی می‌شود، گفت: منابع طبیعی نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کارخانه‌های صنعتی و ازدیاد وسایط نقلیه عمومی سلامت افراد را تهدید می‌کند، تصریح کرد: افزایش هر چه بیشتر این مواد آلاینده موجب کاهش میزان اکسیژن در هوا می‌شود و وضعیت نامساعد گروه‌های آسیب‌پذیر نظیر بیماران ریوی و قلبی، سالخوردگان و کودکان را تهدید می‌کند.

فتح‌اللهی درختکاری را راه حل مناسبی برای مبارزه با آلودگی‌های مذکور عنوان کرد و یادآور شد: هر ساله در روز 15 اسفند ماه که آخرین فصل ماه زمستان است نهال‌های جوان کاشته می‌شود تا به درختانی نیرومند و سرسبز تبدیل شوند.

وی درختکاری را امری خداپسندانه خواند و خاطرنشان کرد: درختکاری امری واجب دانسته شده و نقش مهمی در توسعه فضای سبز و تنفس سالم‌تر ایفا می‌کنند.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور حاضران با کاشت 285 نهال به یاد 285 شهید گلگون کفن تالش یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشتند.


5986761
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است