استانی 21:01 - 28 مهر 1397

معضلات اقتصادی از دلایل اصلی مشکلات خانوادگی است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار بعد از ظهر شنبه در جمع نمایندگان سمن های دماوند گفت: دولت یک هدف گذاری در برنامه های توسعه دارد و شاخص هایی در این برنامه تعیین شده که باید به این اهداف برسد و تمام مطالبات مسئولان شهرستانی و استانی در این زمینه مطرح می شود، که یکی از این موارد ماده ۱۰۱ و عدالت جنسیتی است، یعنی ما باید در هر شهرستان، در هر استان و نیز سطح کشور در تمام موارد به عدالت جنسیتی به مفهوم واقعی و در هر شاخصی دست پیدا کنیم.

وی افزود: به طور خاص در مورد ورزش کمبود فضای ورزشی ویژه بانوان داریم، که باید با عدالت جنسیتی این کاستی ها برطرف شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی حمایت دولت از سازمان های مردم نهاد گفت: سمن یعنی سازمان مردم نهاد، که نباید به دولت اتکا داشته باشند، دولت پایه گذاری حقوقی این سازمان ها را انجام می دهد و یکی از این حمایت ها عضویت سمن ها در کارگروه های شورای برنامه ریزی است.

ابتکار با بیان این که دماوند در حاشیه تهران است، گفت: سکونت گاه های غیررسمی، حاشیه نشینی، ساخت و ساز غیرمجاز و ... را در دماوند داریم و حضور تشکل ها و نهادهای مدنی در این میان بسیار مهم است، هرجا که یک تشکل مردم نهاد باشد، صدا و نظر آن نهاد به گوش دولت می رسد، در حوزه زنان نیز دولت و رییس جمهور از نهادهای مدنی حمایت می کنند و اعتقاد به فعالیت نهادهی مدنی در حوزه زنان و آزادی رسانه ها به عنوان بخشی از توسعه اجتماعی داریم، اما بخشی از کار در اختیار مردم است.

وی افزود: یکی از زمینه‌هایی که دولت مأموریت دارد، رسیدگی و برنامه‌ریزی برای خانواده است، امروز خانواده هسته اولیه جامعه تلقی می‌شود و محل پرورش جامعه و نسل‌های آینده و مأمن جامعه و کانون الهام‌بخش حرکت روبه‌ جلوی کشور است.

ابتکار معضلات اقتصادی و اشتغال را از مهم ترین دلایل مشکلات خانوادگی دانست و گفت: امروز در شرایط جدیدی قرار داریم و شرایط سخت اقتصادی به کشور وارد شده است؛ دشمن با جنگ اقتصادی و روانی به دنبال ناامیدی و چند دستگی بین مردم ایران است و به همین جهت، بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام داریم.


9948722
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است