استانی 16:57 - 03 آذر 1393
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز:
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: تولید حاشیه برای شورا، ریشه در ناکامی انتخابات گذشته دارد.

تولید حاشیه برای شورا، ریشه در ناکامی انتخابات گذشته دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هاجری بعدازظهر امروز در نطق پیش از دستور خود در هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: بدون شک واژه بسیج امروز محبوب‌ترین و بی‌بدیل‌ترین سازمان‌های مردم نهادی است که در جهان می‌درخشد و تبدیل به الگوی تمام‌عیار برای حکومت‌های مردمی در سراسر عالم شده است.

وی افزود: تدبیر حکیمانه و آینده‌نگرانه امام خمینی رضوان ا... تعالی علیه در تشکیل شجره طیبه بسیج مستضعفین و باروری آن شجره طیبه توسط خلف شایسته ایشان، امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، امروز شکوفه‌های وصل را در سراسر جهان به نمایش گذاشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: الگوگیری از نهاد مقدس بسیج در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن، بحرین و در کشورهای امریکای لاتین همچون ونزوئلا و بولیوی و در قاره افریقا همچون سودان، لیبی و امثالهم نشان می‌دهد که بسیج به‌عنوان نیروی واکنش سریع مردمی و رکن رکین امنیت می‌تواند کارگشاترین عامل نظام‌های مردمی در جهان باشد.

وی اضافه کرد: بنا به آنچه سردار نقدی فرمانده بسیج کل کشور اعلام کردند، تعداد نیروهای سازماندهی شده بسیج در کشور از مرز 22 میلیون گذشته و به سمت تشکیل بسیج 30 میلیونی به پیش می‌رویم.

هاجری خاطرنشان کرد: در وضع موجود، مصفاترین، پاک‌ترین و کارآمدترین نهاد در تمام سطوح و صنوف و اقشار حوزه‌های بسیج بوده و فضایی است که می‌تواند هویت اسلامی، انقلابی و جهادی را حفظ و گسترش دهد.

به گفته وی، عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی، امربه‌معروف و نهی از منکر و واگذاری صدها مسئولیت دیگر به بسیج نشان از باروری این درخت تنومند دارد که شاخه سار آن بر سر جهان سایه افکنده است.

این مسئول تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مقدس شیراز و مجموعه خدوم شهرداری جملگی افتخار می‌کنند که بسیجی هستند و حمایت و کمک به گسترش نهاد مقدس بسیج را بر خود تکلیف می‌دانند.

هاجری بیان کرد: کسانی که حمایت و کمک و تقویت بسیج را نفی و رد می‌کنند را خودی و متعهد به‌نظام اسلامی نمی‌دانیم بلکه بازیگرانی هستند که آگاهانه و ناآگاهانه در زمین‌های طراحی‌شده توسط دشمن به بازی می‌پردازند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز عنوان داشت: فارس در قله و شهر مقدس شیراز نیاز مبرم و ضروری به وحدت، حول محور پیشرفت و توسعه همه‌جانبه دارد تا چرخهای تولید بچرخد و خیل لشکر بیکاران جذب مراکز تولید شوند.

این مسئول بیان کرد: نمی‌توان با شعار، بزک کردن کلمات و تیتر اول رسانه‌ها شدن، ناکامی‌های خود را بپوشانیم، چرا که دوام چندانی ندارد. دوران شعار سپری شده و مردم باید امید به آینده روشن را در صحنه‌های فردی و اجتماعی و در عمل از نزدیک مشاهده و لمس کنند.

هاجری اضافه کرد: باید صادقانه اعتراف کنیم، فارس و شیراز در جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و طراحی اقتصاد مقاومتی و ارائه تفسیر معنوی از سبک زندگی اسلامی در کنار تفاسیر مادی، در حال عقب‌گرد و عقب‌ماندگی است و با فرافکنی و متهم کردن یکدیگر هم راه به جایی نخواهیم برد.

به گفته وی، تبلیغات زودرس انتخاباتی و یارگیری‌های افراطی و دامن زدن به تحریک قومیت‌ها و حاشیه‌سازی‌ها در مدیریت‌ها سم مهلک توسعه و پیشرفت و تحقق عدالت اجتماعی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: از آغاز بکار دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز، دو گروه لجوج و عنود با نام حسودانه و کینه‌توزانه با شورا و شهرداری وارد صحنه شده‌اند. خود حاشیه و جوسازی کرده و سپس برای آن معرکه می‌گیرند و سؤال اینجاست که تهیه شبنامه علیه شورا و شهرداری شیراز و توزیع در نماز جمعه و مساجد با کدام آموزه‌های دینی و توصیه‌های ولی امر مسلمین همخوانی و همراهی دارد؟

وی تصریح کرد: دامن زدن به اختلافات شورا و شهرداری و قرمز و آبی نمودن شورا و شهرداری و تولید حاشیه گرچه ریشه در ناکامی آنها در انتخابات گذشته دارد و طرح ادعای کذب و غیرواقعی بنام اعضای شورا و انعکاس آن در سراچه‌ها، هدفی جز به حاشیه بردن شورا و شهرداری نداشته، قصد دارند، میان اعضای شورا و شهرداری اختلاف انداخته، آن را عمیق تا سپس معرکه جدیدی بگیرند.

به گفته این مسئول، اختلاف‌نظر امری طبیعی است و حتی اعتراض، سؤال و تذکر حق قانونی و شرعی تک‌تک اعضای شورا است که در مواقع ضروری از آن بهره می‌برند اما برجسته کردن و حاشیه‌سازی در اطراف آن به معنای غفلت از وظایف اصلی و دل‌مشغولی به فرعیات و حواشی است.

هاجری اظهار داشت: شورا و شهرداری باید همچون یک پیکر واحد با کمک یکدیگر اندام‌های نامناسب و ناتوان را بازسازی و اصلاح حتی جراحی کنند و با آرامش مدبرانه مانع با میدان دادن به حاشیه‌سازان عنود و لجوج علیه شورا و شهرداری شوند.

وی افزود: گروه‌های لجوج و عنود هم چنانچه دست از سیاه نمایی، حاشیه‌سازی و جوسالاری بردارند، می‌توانند نظرات اصلاحی خود را ارائه تا مورد استفاده قرار گیرد اما نباید توقع داشته باشند با نظرات و پیشنهادات آنها همچون وحی منزل و فصل‌الخطاب برخورد شود بلکه از نظرات مشورتی آنها و در صورت لزوم از آن بهره برده خواهد شد.


5261177
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است