استانی 04:01 - 03 آبان 1393
مدیرکل اوقاف زنجان خبر داد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 80 بقعه متبرکه این استان خبر داد.

اجرای طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 80 بقعه متبرکه زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: امسال نیز اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در استان زنجان از اول محرم آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی برنامه‌های مختلفی اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: امسال اوقاف با طراحی برنامه‌های جدید به استقبال ماه محرم رفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت و ماموریت سازمان اوقاف در برگزاری مراسم عزاداری و ترویج معارف اسلامی، هر سال برنامه‌های مختلفی همزمان با ماه محرم در استان اجرایی می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی با بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: اجرای نیات واقفان، توسعه و ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله اهداف اوقاف در اجرای برنامه‌هاست.

باقری در ادامه با ارائه گزارشی از برنامه‌های اجرایی در قالب طرح بصیرت عاشورایی در استان زنجان اضافه کرد: از جمله برنامه‌های اجرایی در قالب این طرح، سیاه‌پوش کردن بقاع امامزادگان، اماکن متبرکه و ادارات اوقاف، ارسال پیامک و پخش اطلاعیه با مضمون احادیثی از امام حسین‌(ع) و دعوت از مردم برای عزاداری در جوار بقاع متبرکه است.

وی همچنین با اشاره به اینکه طی ماه محرم برنامه‌های دیگری از جمله برگزاری دسته‌های عزاداری و  برپایی مراسم عزاداری مشتمل بر سخنرانی با محوریت احکام عزاداری برگزار خواهد شد، اضافه کرد:  اقامه‌ عزای امام حسین(ع)، تجمع‌های حسینی و حرکت دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی نیز از سایر برنامه‌های اجرایی اوقاف در ماه محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین به برگزاری  خیمه‌های معرفت نیز اشاره داشت و گفت: برگزاری تجمعی با عنوان " لبیک یا حسین (ع)" در روز دوم محرم و برگزاری همایش رهروان زینبی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف در ماه محرم است.

این مسئول با اشاره به اینکه همایش رهروان زینبی 12 محرم در استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: این همایش با حضور بانوان برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری مراسم روضه‌خوانی، تعزیه‌خوانی، عزاداری، اطعام عزاداران، نیات و موقوفات عاشورایی در استان اضافه کرد: در مجموع امسال طرح بصیرت عاشورایی در 80 بقعه استان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ارائه روش‌های جدید تبلیغی در خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های گفتمان دینی و مشاوره‌های مذهبی را نیز از سایر برنامه‌های اوقاف در ماه محرم اعلام کرد و افزود: برپایی غرفه خانواده، کودکان و نوجوانان، غرفه‌های موقوفات عاشورایی، ترویج روش سبک زندگی حسینی و برگزاری نمایشگاه سبک زندگی حسینی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط اوقاف اجرایی خواهد شد.

به گزارش فارس، در حال حاضر یک‌هزار و 389 مسجد، 126 بقعه متبرکه، 94 حسینیه، هفت زینبیه و 30 تکیه در استان وجود دارد که سالانه برنامه‌های مختلفی در آنها اجرایی می‌شود.


5029493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است