گوناگون 17:27 - 09 آذر 1399
مطالعات نشان می دهد  که با قرار دادن ۳ درصد از دیتا بیس در کارت های  OPTANE  بر روی سرور HP می توانید افزایش سرعت در دیتا بیس را  مشاهده کنید.

بهبود دو  برابری زمان پاسخگویی با بروزرسانی HPE Nimble Storage all-flash

به گزارش ایسنا، بنابراعلام یاقوت سرخ، اگر یک دیتا بیس ۵۰ ترابایتی داشته باشید، فقط کافی است ۱.۵ ترابایت آن روی این کارت ها قرار گیرد.

SCM  چیست؟

علمی است که در جهت بهبود دسترسی به مواد اولیه، خدمات و انتقال آن به مشتری به کار می رود  و مخفف Storage Class Memory  است  و در واقع  یک راه جدید برای ساخت Solid-State disks محسوب  می شود که جدیدا برای ساخت آن از تکنولوژی intel Optane  بهره برده شده.

شاید با خودتان بگویید دلیلی برای تولید محصول جدید وجود ندارد وقتی مشتریان از همان all-flash array راضی به نظر می آیند .درسته که مشتریان شرکت HPE  تا به امروز از HPE Nimble Storage all-flash array  کاملا راضی بوده اند و موفقیت های زیادی کسب کرده اند. ولی HPE شرکتی است که به نو آوری مشهور است و مشتریانش همیشه دنبال لبه ی بعدی پیشرفت بوده اند تا بتوانند در رقابت تکنولوژی، رو به بالا حرکت کنند.

برای این افزایش سرعت تنها کافیست تعدادی از کارت های OPTANE  را روی سرور اچ پی خود قرار دهید و شاهد افزایش دو برابری سرعت دیتابیس خود باشید.

فیچرهای پیشرفته :

اکثر صاحبان اپلیکیشن ها به فیچرهای پیشرفته نیاز دارند و همیشه انتظار آن را از HPE Nimble Storage array  داشته و دارند.

فیچرهایی مانند:

۱. در دسترس بودن ۹۹.۹۹۹%

۲. تجربه و تحلیل پیش بینی ها

۳. مدیریت داده ها به صورت عکس فوری، کلون، تکرار، رمزنگاری و....

۴. کارایی از چیزهایی مانند ساده سازی فشرده سازی

بنابراین ما به راهی نیاز داریم برای یکپارچه سازی کارایی intel-Optane کارت ها با فیچرهای  پیشرفته تا مشتریان بتوانند آن را از HPE Nimble Storage array  دریافت کنند. بخاطر همین دو راه وجود دارد:

۱. می توانید استوریج خود را با این کارت ها پر کنید که بسیار پر هزینه خواهد بود و کسی قدرت خرید آن را نخواهد داشت.

۲. استفاده از این کارت ها به عنوان حافظه نهان (حافظه کش) است بر روی سرور اچ پی.

شاید با خودتان بگویید که این استوریج ها از قبل از تکنولوژی Chache  استفاده می کردند و با این کار اتفاقی نمی افتد ولی این طور نیست و این راه  خیلی ساده تر است به طوری که:

وقتی Request ای از سرور HPE وارد استوریج می شود. مجموعه ای از کار ها انجام می شود تا برای ارسال دستور به سمت OPTANE کارت ها یا SSD ها تصمیم گیری شود که این تصمیم گیری تقریبا حدود ۲۰ میکرو ثانیه به طول می انجامد.

این جابجایی در واقع زمانی است که برای هندل کردن Request و جابجایی داده ها بین SSD ها و OPTANE  کارت ها طی می شود.

یکی دیگر از تفاوت های دیگر بین NANDflash ها و OPTANE کارتها  این است که در زمان استفاده از NANDflash ها  و افزایش سرعت در HDD  ها عملکرد آنها عالی بود ولی اگر شما دیسکی داشته باشید که زمان پاسخگویی آن کمتر از  ۱۰ microsecond  باشد سرعت آن کافی نیست.

در نتیجه به یک چیز کاملا متفاوت نیاز هست. بخاطر همین شرکت HPE  یک تکنولوژی نرم افزاری جدید به اسم Acceleration index  را اختراع کرد. در این حالت Request روی AI تعیین مسیر می شود و اگر  دیتا در داخل کش باشد آن را واکشی می کند. در واقع AI  می تواند  دیتا را در  ۵us  جستجو کند که واقعا پیشرفت بزرگی است.

نتایج آزمایش ها :

۱. با استفاده از VDbunch  عملیات خواندن صددرصد تست شد و کاهش چشم گیری مشاهده شد به طوری که Latency از ۶۰۰ میکروثانیه به ۲۰۰میکروثانیه کاهش پیدا کرد. حتی از نظر دمایی خنک تر از حالت قبلی بود.

۲. از Oracel برای شبیه سازی سیستم ورود سفارش آنلاین استفاده کردیم و همچنین تکنولوژی SCM را روی استوریج اضافه کردیم. آنچه در این شبیه سازی مشاهده شد بهبود یافتن  دوبرابری زمان پاسخ بود.

اما اینکه آیا همه مشتریان ثبت شده در دیتا بیس چنین پیشرفتی رو احساس خواهند کرد یا خیر خیلی بستگی به نوع اپلیکیشن دارد چرا که بعضی اپلیکیشن از مقدار زیادی دیتا استفاده می کنند (مثلا اپلیکیشن پردازش گزارشات آخر ماه ) و نیاز دارند که همه ی دیتاها را اسکن کنند.

این نوع از اپلیکیشن ها فقط به Throuput  نیاز دارند که SSD  ها از قبل این نیاز آنها را تامین می کردند.

ولی نوع دیگری از اپلیکیشن ها وجود دارند که با جهان واقعی در ارتباط هستند که در این نوع زمان پاسخ دهی بسیار مهم است (مثل همان اپلیکیشن سبد خرید ).

در واقع این اپلیکیشن ها هم از داده ها استفاده می کنند و هم با جهان واقعی در ارتباط هستند به همین دلیل همان طور که قبلا هم توضیح داده شد زمان پاسخ دهی در این نوع، از جهات مختلفی حائز اهمیت است.

بنابراین شما تنها بوسیله بروز کردن HPENimbleStorage all-flash array با تکنولوژی SCM می توانید تا دو برابر زمان پاسخگویی را بهبود ببخشید که در مورد هر برنامه تعاملی کار می کند. 

در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت شبکه گستران یاقوت سرخ به شماره تماس ۷۱۱۸۹-۰۲۱ در ارتباط باشید و یا به سایت شرکت یاقوت سرخ به آدرس www.Ysorkh.net مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی


10833041
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است