اجتماعی 22:52 - 30 دی 1395
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران زوایای امدادرسانی را تشریح کرد.

بررسی زوایای امدادرسانی پلاسکو از زبان نماینده شورا

اقبال شاکری که از دقایق ابتدایی وقوع حادثه ساختمان پلاسکو در محل حاضر بود، در تشریح جزئیات عملیات نجات محبوس شدگان ساختمان پلاسکو به خبرنگار ایسنا گفت: بر اساس پیش‌بینی ‌های آتش‌نشانان دو گروه در ساختمان پلاسکو محبوس شده‌اند. گروه اول آتش‌نشانانی هستند که برای اطفاء حریق و تخلیه کسبه احتمالی وارد ساختمان شده و گرفتار شدند و گروه دیگر نیز احتمالا تعدادی از کسبه هستند که در زیرزمین محبوس شده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیقی از تعداد محبوس‌شدگان در زیرزمین این پاساژ اطلاع دقیق وجود ندارد، گفت: هنوز هیچ کس ادعایی مبنی بر اینکه یکی از اعضای خانواده‌اش جزو کسبه بوده و در پاساژ گرفتار شده، نداشتند اما با این حال امدادگران و نجاتگران، حفر تونل از طریق پارکینگ پاساژ کویتی‌های استانبول را اغاز کرده و با حفر تونل به زیرزمین پاساژ پلاسکو دسترسی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه نجاتگران در نزدیکی محلی هستند که احتمال می‌دهند افراد در آن محبوس شده‌اند، گفت: دستگاه‌های زنده‌یاب وسگ‌های نجات در نزدیکی تونل قرار دارند تا در صورت باز شدن محل و تخلیه نخاله‌ها، امداد و نجات را انجام بدهند اما واقعیت این است با وجود انکه نجاتگران حدودا در یک متری محل احتمالی هستند اما به دلیل حجم نخاله و آوار دسترسی به آن‌ها سخت و زمان‌بر است.

شاکری با بیان اینکه ضریب نفوذ و قدرت دستگاه‌های زنده‌یاب موجود در محل بالاست اما به دلیل حجم آوار هنوز فرکانسی از زنده‌ بودن یا نبودن محبوس شدگان احتمالی دریافت نکرده‌اند، گفت: در حال حاضر امدادگران از دو جبهه جنوب و شمال پاساژ با استفاده از جرثقیل‌های سنگین در حال برداشتن نما هستند.

وی با بیان اینکه اگر نمای چند تنی برداشته شود، قطعا جهشی بزرگ در امدادرسانی خواهیم داشت، گفت: در حال حاضر دستگاه‌های و جرثقیل‌ها و قیچی‌های بزرگ برای بریدن و برداشتن نما آورده شده است و روند امدادرسانی ادامه دارد.

وی در پاسخ به اخباری مبنی بر گلایه یکی از آتش‌نشانان به سردار طلایی گفت: واقعیت این است که شورای شهر سه مصوبه بزرگ جهت بهبود تجهیزات آتش‌نشانان داشته و قصور و کوتاهای در این زمینه صورت نگرفت است.  به آتش‌نشانان اعلام کرده بودیم که لیست تجهیزات مورد نیاز خود را بدهند تا کمبود ها را مرتفع کنیم اما همانطور که حضرت اقا فرمودند باید تلاش خود را در امداد رسانی گذاشته و بعد نسبت به بررسی ابعاد آن اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه حجم آوار بسیار زیاد است، در مورد زمان برداشتن نمای پلاسکو گفت: واقعیت این است که نمای پلاسکو یک نمای چند تنی و متشکل از تیرآهن‌های به هم پیوسته‌ است وباید برش داده شده و تکه تکه آنرا بردارند و به دلیل محبوس شدن تعداد زیادی نیز این کار با تامل و صبر بیشتر انجام می گیرد.

وی در مورد تعداد محبوس شدگان نیز گفت: سازمان آتش‌نشانی عنوان کرده که تعداد آتش‌نشانان محبوس شده حدود ۲۰ نفر است و از تعداد مردم عادی اطلاعی نداریم چرا که فردی رسما اعلام نکرده است که یکی از اعضای خانواده‌اش درون پاساژ محبوس شده است.

انتهای پیام


8686001
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از افتتاح خانه محیط زیست در پژوهش سرای دانش آموزی با حضور رئیس آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵استان کشور شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ا‌یم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس و مدیران سازمان داوطلبان با حضور در ساختمان صلح با نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر دیدار و گفتگو کردند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دیوان عالی کشور گفت: قضات در زمینه پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبیه شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: غرفه‌های گذر ۳۰ تیر در طراحی جدید نسبت به گذشته کمتر می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هم اکنون محدوده آزادراه می‌تواند مسیر خوبی برای تردد باشد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ معظمی گودرزی از شناسایی و دستگیری ۱۸ نفر از افرادی که با بهانه‌های مختلف در زمینه کنکور از داوطلبان کلاهبرداری می‌کردند خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون قوه قضاییه گفت: تعدادی از پرونده‌های تخلفات انتخاباتی به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور دستاورد‌های پلیس در مبارزه با انواع جرائم سازمان یافته و شبکه‌ای را تشریح کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است