استانی 15:15 - 19 مرداد 1399

هجوم رسانه‌ای دشمنان به حزب الله از روی ناتوانی در مقابله است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی صبح امروز در دیدار اعضای دبیرخانه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در مراکز استان‌ها که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: احیای ارزش‌های دفاع مقدس هنر فیلم مقاومت است که باید در این عرصه تمام تلاش خود را به کار گیرد.

امام جمعه بجنورد خطاب به اعضای دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت، گفت: جبهه‌ها و اعزام‌ها را بازسازی کنید؛ در جریان دفاع مقدس فرزندان این مرز و بوم شناسنامه خود را دست‌کاری می‌کردند تا بتوانند به جبهه اعزام شوند و بسیاری ره صدساله را یک شبه پیمودند.

وی افزود: این‌ها در حوزه جاذبه ولایت قرار گرفتند و مغناطیس وجود امام به‌اندازه‌ای قوی بود که همه این‌ها را به‌سوی خود جذب می‌کرد.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: امام خمینی از دنیاپرستی، شهرت و مقام به دور بود و از این رو حوزه مغناطیسی شخصیت امام بُرد زیادی داشت و شعاع آن بسیار گسترده بود و به همین دلیل از سرتاسر ایران اسلامی و حتی سایر کشورها سرباز جذب می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه امام در ۱۰ سال نخست انقلاب همه نهادها را تثبیت کرد و پایه‌های نظام را محکم قرار داد و بعد رحلت کرد، گفت: امام راحل نگاه باز و وسیعی داشت و کاری کارستان کرد و رهبری معظم انقلاب هم بعد از امام راه آن عزیز سفر کرده را ادامه داده و ۳۰ سال مدیریت جانانه کردند.

وی با اشاره به اینکه این فراز و فرودهای انقلاب درس و فیلم بوده و قابل ترسیم است، خطاب به اعضای دبیرخانه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در مراکز استان‌ها، اظهار کرد: در این میدان پیشتازی کرده و تلاش کنید تا بهتر و بیشتر بدرخشید که در نهایت استعدادهای خوب این میدان کشف و معرفی شوند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: امام راحل با نگاه خاص خود مدیریت کرد و نسلی را پرورش داد که جوان ۲۵ ساله آن فرمانده لشکر شد و فتح الفتوح آفرید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امام به خوبی این نسل را مدیریت و هدایت کرد، اضافه کرد: امام خمینی در عین حال که به شجاعت رزمندگان بها می‌داد در کنار آن، به آن‌ها درس اخلاق می‌داد که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

هنرمندان چاشنی‌های معنوی و اخلاقی آثار هنری افزایش دهند

وی افزود: باید در فیلم‌نامه‌ها و کارهای هنری جامع‌الاطراف باشیم و چاشنی‌های معنوی و اخلاقی را لابه‌لای کار خود اضافه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به اعضای دبیرخانه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در مراکز استان‌ها، اظهار کرد: تلاش کنید ابعاد مختلف جنگ و رزمندگان را به نمایش بگذارید؛ زیرا هرچه راجع به دفاع مقدس کار کنیم هنوز زوایای پنهان و راه‌های نرفته زیادی دارد.

امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه هنوز سرگذشت و خاطرات بسیاری از رزمندگان و شهدا و جانبازان این استان ناگفته باقی مانده است، خطاب به هنرمندان گفت: سوژه‌های هنری فراوان و ممتازی در جبهه مقاومت داخل و خارج کشور داریم که باید زنده نگه داشته شده و به نسل‌های آتی منتقل شود.

وی افزود: جشنواره فیلم مقاومت در خراسان شمالی توسط هنرمندان و بسیجیان هنرمند برگزار می‌شود که این یکی از افتخارات این حوزه است.

حجت الاسلام یعقوبی تاکید کرد: بسیجیان هنرمند در این میدان خوش درخشیدند و باید مسئولین امر از این ظرفیت و استعدادها حمایت کنند؛ چراکه برای استان و منطقه افتخارآفرین هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی عنوان کرد: باید از کسانی که با نگاه ارزشی و تاریخی به مقاومت و دفاع مقدس نگریسته و درس‌های آن را برای نسل جدید ترسیم و کار ماندگار می‌کنند حمایت لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید این‌ها را ببینید و از این هنرمندان به‌صورت عملی حمایت کنند، افزود: اهل فرهنگ توجه کنند که برای ماندگار سازی پیام‌های انقلاب باید هنر متعالی را در صحنه داشته باشیم که یکی از بهترین عرصه‌های هنر، فیلم‌سازی است و تقویت این تفکر و این راه می‌تواند تقویت نظام و انقلاب اسلامی را در پی داشته باشد.

دشمن در عرصه مقابله با جبهه مقاومت به یأس رسیده است

حجت الاسلام یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انفجار لبنان، اظهار کرد: حادثه مهیب لبنان مصیبت دیگری بر مصائب شد که اساس و ریشه آن باید روشن شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این موقعیت که جهان اسلام در جبهه مقاومت درخشش بزرگی داشته، شاید دشمنان قصد داشته باشند این موفقیت‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهند.

وی افزود: دشمن به مرحله یأس رسیده و از راه‌های عادی نمی‌تواند با جبهه مقاومت بجنگد؛ زیرا توان مقاومت در برابر جبهه مقاومت را ندارد لذا مانند زمان انفجار حزب جمهوری اسلامی کارهای یأس گونه انجام می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی بیان کرد: در ماه‌های اخیر دولت خوبی در لبنان سر کار آمده بود که با توافق با حزب‌الله اقدامات مناسبی انجام می‌داد لذا شاید دشمنان و بدخواهان با انجام این انفجار در پی بر هم زدن این شرایط بوده‌اند.

واکنش مناسب حزب الله به حادثه بیروت

وی با اشاره به تلاش جبهه مخالف برای متصل کردن این انفجار به حزب‌الله، گفت: حزب‌الله در لبنان و سید حسن نصرالله با متانت و سنگینی اوضاع را مدیریت می‌کند و اخیراً هم افرادی قصد داشتند انفجار لبنان را به حزب‌الله نسبت دهند که سید حسن نصرالله پاسخ شایسته‌ای به آن‌ها داد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در انتها گفت: دشمنان اثرگذاری حزب‌الله را در لبنان و سوریه دیده‌اند و می‌خواهند این‌گونه حزب‌الله را مورد هجمه قرار دهند.


10659000
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است