علمی فناوری 23:21 - 15 آذر 1395
سازمان تامین اجتماعی خدمات درمانی یکسانی به مردم ارائه نمی دهد که به گفته برخی صاحبنظران، تجمیع بیمه ها می تواند در این زمینه به نفع مردم باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "در سال 93 به‌عنوان طرح تحول سلامت 120 درصد به تعرفه جراحی افزوده شده است؛ این پول را چه کسی می‌خواهد بدهد!؟ کجای این صیانت از حقوق بیمه‌شدگان است؟ مبنای قانونی طرح تحول سلامت کجاست؟ چرا قانون برنامه پنجم را اجرا نکرده‌اید و هزینه‌های درمان تأمین اجتماعی را 2.5 برابر افزایش داده‌اید؟" این بخشی از اظهارات عبدالرضا مصری نماینده مجلس است.



 روز گذشته وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به این اظهارات گفت: من به شما اطمینان می‌دهم یک ریال از پول کارگران برای این طرح هزینه نشده است و سوال شما را از سر دلسوزی می‌دانم و به آن یقین دارم. در برخی استان‌ها به اندازه 30 سال خدمات کارگری را افزایش داده‌ایم اما باز هم نیاز است و ما همه با هم باید به یکدیگر کمک کنیم. مجلس باید به دولت کمک کند که این طرح که در آن با مشکل مواجه شد به سرانجام خوبی برسد و طرح را متوقف نکنیم.



البته امروز نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس  به نحوی دیگر نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: نگرانی آقای مصری، حوزه سلامت نیست بلکه نگران منافع تامین اجتماعی است چون خودشان از مجموعه تامین اجتماعی هستند و زمانی وزیر رفاه بوده است و دغدغه آن سازمان را دارد.



 قربانی طرح تحول سلامت را شفاف و از تاکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهور عنوان کرد و گفت: مجلس قبل برای کمک به اجرای بهتر طرح تحول سلامت، یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد هدفمندی یارانه ها را تصویب کرد و عنوان کردن این موضوع که طرح تحول سلامت در قانون نوشته نشده است، کم لطفی آقای مصری است.



نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مجلس به سخنان غیر کارشناسی توجهی نداریم و باور داریم که یکی از بزرگترین اقدامات دولت ها پس از انقلاب اسلامی، اجرای طرح تحول سلامت بود که در قالب آن، حدود 12 میلیون نفر بیمه شدند، پرداختی از جیب مردم کاهش یافت، رضایتمندی نسبی در بین عموم مردم ایجاد شد، خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور توسعه یافت، دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی افزایش چشمگیری یافت که این ها آورده ها و عملکرد طرح تحول سلامت است و نمی توان با یک نگاه خاص سیاسی، تمام آورده ها و خدمات طرح تحول سلامت را نادیده گرفت.

 

وی از مسئولان تامین اجتماعی خواستار شفاف سازی محل هزینه سهم نه بیست و هفتم از حق بیمه کارگران شد و افزود: دعوایی نداریم و طرفدار تامین اجتماعی هستیم که باید از آن صیانت شود.



شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز با اشاره به وجود چندین بیمارستان تخصصی و بزرگ تامین اجتماعی در تهران، گفت: بیماران در شهر تهران خدمات نسبتاً مناسبی را از این بیمارستانها با وجود اساتید صاحب نام حوزه پزشکی دریافت می کنند اما در سراسر کشور و بسیاری از شهرستان های کشور، سازمان تامین اجتماعی، هیچ امکانات درمانی ندارد و بیمه شدگان تامین اجتماعی مجبور هستند که به بیمارستانهای دانشگاهی و کلینیک ها مراجعه کنند و فرانشیز پرداخت کنند در حالی که بیمه شدگان در تهران، فرانشیزی پرداخت نمی کنند و بین بیمه شدگان تامین اجتماعی، تبعیض وجود دارد.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در مناطقی که تامین اجتماعی امکانات درمانی ندارد بیمه شدگان آن مناطق باید پول بیشتری را برای خدمات پزشکی پرداخت کنند و در بیمارستانهای بزرگ تهران پرداختی قابل توجهی به پزشکان و متخصصان می شود تا آنها را جذب کنند و خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهند.

 

علیرضا رحیمیدر نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه سوء استفاده از وضعیت معیشتی کارگر و کارمند امر مذموم و ناپسندی است، افزود: این رفتارها به نفع هیچکس نیست ، مردم از بی عدالتی در توزیع خدمات درمانی مناسب رنج می برند.  در بعضی از استان های محروم کشور نیز همین وضعیت حاکم است و مردم به دلیل فقدان بیمارستان و درمانگاه مجهز  با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند. استان سیستان و بلوچستان را در نظر بگیرید، فقر و نداری در آن بیداد می کند. ساکنان این استان نیز به مانند برخی شهرهای حاشیه تهران از داشتن یک درمانگاه مجهز تامین اجتماعی محروم هستند.



وی یادآور شد: به دلیل تراکنش جمعیتی ناهماهنگ و حاشینه نشینی در بعضی شهرها، برخی شهرستان های حاشیه تهران مثل رباط کریم که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، نیز از داشتن یک درمانگاه تامین اجتماعی محروم هستند. با وجود مشکلاتی که مردم در حوزه درمان با آن مواجه هستند،  اجرایی شدن قانون تجمیع بیمه ها به آن ها کمک می کند تا به طور مساوی از تجهیزات درمانی استفاده کنند.



گزارش از یاسمن قاسمی



انتهای پیام/


8456819
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است