استانی 08:47 - 02 خرداد 1396
‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر‌اساس پیش‌بینی امسال 25 هزار تن انگور از باغ‌های استان که عمدتا در منطقه سیستان قرار دارد، برداشت می‌شود.

اختصاص بیش از 3000 هکتار از باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت انگور

‌به گزارش ایسنا‌، رضا نجفی در شورای کشاورزی استان افزود: سه هزار و 200 هکتار از باغ‌های سیستان و بلوچستان به کشت انگور اختصاص دارد که 2 هزار و 500 هکتار آن بارور است.

وی افزود: 85 درصد انگور تولیدی در استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، شصت عروس، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی است.

وی گفت: انگور یاقوتی زودرس ترین نوع انگور در سطح کشور محسوب می‌شود و سازگار با شرایط سخت محیطی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: انگور یاقوتی به صورت عمده در منطقه سیستان و در سطح کمتر در شهرستان‌های خاش، میرجاوه، نیکشهر و ایرانشهر کشت می‌شود.

نجفی افزود: درخت انگور یاقوتی در نیمه دوم اسفند شکوفه می‌زند، اواخر فروردین میوه‌اش سبز می‌شود و در اردیبهشت شاهد تغییر رنگ حبه‌های آن هستیم.

وی ادامه داد: برداشت انگور در سیستان و بلوچستان از نیمه نخست خرداد ماه آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: حوزه کشاورزی استان در بخش‌های مختلف از سال 92 تاکنون با پیشرفت‌های بسیار خوبی همراه بوده که افزایش خرید گندم از 14 هزار تن در سال 92 به 70 هزار تن در سال 95 با رشد بیش از 400 درصدی گوشه‌ای از این موفقیت‌ها و پیشرفت‌هاست.

نجفی افزود: رشد سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان از سال 93 تاکنون بیش از سه هزار و 200 میلیارد ریال بوده که این رقم معادل سرمایه‌گذاری 20 ساله کشاورزی استان است.

وی تصریح کرد: همچنین ظرفیت تولید گوشت مرغ از 15 هزار تن در سال 92 به 43 هزار تن در سال 95 از دیگر موفقیت‌های بدست آمده است که جایگاه خوداتکایی استان را از 25 درصد به 70 درصد رساند.

وی افزود: همچنین تولید تخم مرغ نطفه دار از هفت میلیون عدد به 23 میلیون عدد در سال، رشد تولید عسل از 13 تن به 40 تن با افزایش تعداد کندوها از هزار و 200 کلنی به سه هزار و 915 کلنی، احداث هفت واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت هزار و 700 قطعه برای نخستین بار در استان با تولید 70 تن گوشت شتر مرغ، تولید و توزیع بیش از 2 میلیون اصله نهال یارانه دار پسته، انگور، خرما و غیره، بازسازی ذخایر آبزیان و افزایش تولید و صید ماهی با رها سازی پنج میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی در منابع آب داخلی استان و افزایش صید ماهی از 137 هزار تن به 210 هزار تن از دریای عمان از توفیقات بدست آمده در سال‌های اخیر است.



انتهای پیام


9119514
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است