استانی 15:39 - 03 بهمن 1395
از چهاردهم بهمن ماه جاری؛
اراک- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جشنواره فیلم فجر از چهاردهم ماه جاری همزمان با تهران در ۳۱ استان برگزار می شود و مرکزی نیز برای نخستین بار میزبان برگزاری این جشنواره است.

فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فجر همزمان در اراک روی پرده می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حقیقی پیش از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه ها در اراک، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر رویداد بزرگ فرهنگی و هنری در کشور است و سینما به عنوان هنر متحرک و تاثیر گذار در جوامع جایگاه خود را ثابت کرده است.

وی افزود: در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چون سنوات گذشته جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران و همزمان در استان های کشور برگزار می شود و مرکزی نیز برای نخستین بار میزبان برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته جشنواره فیلم فجر در برخی از استان ها از جمله استان مرکزی برگزار نشد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری سازمان سینمایی کشور برای برگزاری این جشنواره در استان ها برنامه ریزی کرد که خوشبختانه مقرر شد این جشنواره در استان مرکزی و ۳۰ استان دیگر کشور برگزار شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر در تهران از یازدهم بهمن ماه جاری و در استان ها از چهاردهم آغاز می شود و تا ۲۲بهمن ادامه دارد و ۱۶ فیلم برای استان ها تدارک دیده شده که با اکران دو بار در روز، طی هشت روز هر فیلم مجموعا ۳۲ بار نمایش داده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: مکان برگزاری جشنواره در استان مرکزی سینمای عصر جدید اراک پیش بینی شده و بهای بلیط آن نیز ده هزارتومان است، همچنین هیچ یک از فیلم هایی که مقرر است نمایش داده شود تاکنون اکران نشده و از فیلم های بخش نمایش مسابقه سیمرغ هستند.

وی اظهار داشت: قرار است فروش اینترنتی و فروش گیشه برای تهیه کننده منظور شود و تهیه کننده براساس فروشی که سالن ها دارند کرایه فیلمش را دریافت می کند.

حقیقی افزود: برای برنامه های جنبی این جشنواره حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰میلیون تومان پیش بینی شده که امیدواریم واحدهای صنعتی و تولیدی به عنوان اسپانسر در زمینه این کار فرهنگی ما کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در دهه فجر سال گذشته چهار جشنواره موسیقی در استان مرکزی برگزار شد که امسال برگزاری برنامه های موسیقی به دلایلی فعلا تعطیل شده است.


8698679
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است