علمی فناوری 19:59 - 03 تیر 1398
رئیس جهاد دانشگاهی استان مطرح کرد
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: در استان پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه سلامت وجود دارد که بهره‌مندی از آن می‌تواند علاوه بر توسعه گردشگری، اشتغالزایی و کسب درآمد و ارزآوری را به دنبال داشته باشد.

ظرفیت مناسب اردبیل برای توسعه گردشگری سلامت

به گزارش ایسنا، مهران اوچی اردبیلی در حاشیه بازدید فرماندار بیله سوار مغان از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: با توجه به اهمیت رونق و توسعه توریسم در استان و ساماندهی این بخش، جهاد دانشگاهی نگاه ویژه‌ای به ظرفیت‌های استان دارد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت خدمات در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اصلی مهم و اساسی است، تصریح کرد: با توجه به طرح مطالعاتی انجام گرفته بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز بیله سوار تردد می‌کنند که ۳۰ درصد آنها به قصد سلامت وارد استان می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به قصد سلامت وارد استان می‌شوند، خاطرنشان کرد: ساماندهی حوزه گردشگری سلامت استان اردبیل در دو فاز اجرا خواهد شد. در فاز اول ساماندهی مرز بیله‌سوار با ایجاد سامانه اینترنتی به معرفی تمام توانمندی‌های مراکز درمانی، بیمارستانی و اقامتی و خدمات قابل ارائه انجام می‌گیرد.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه در فاز دوم از پتانسیل جهاد دانشگاهی در جمهوری آذربایجان برای جذب توریست و تعامل سازنده در زمینه‌های درمانی و گردشگری استفاده خواهد شد، یادآور شد: برای تحقق توسعه گردشگری لازم است تمام نهادهای متولی، همکاری لازم را با جهاد دانشگاهی داشته باشند تا گام‌های خوبی برای استان و استفاده بهینه از ظرفیت‌های منحصر به فرد آن برداشته شود.

وی تصریح کرد: اگر با کار تیمی و مشارکت برخی از نیازها را برطرف و از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم، شاهد پیشرفت استان اردبیل خواهیم بود.

عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای توسعه فعالیت‌های خود در زمینه سلامت باروری و جذب گردشگران خارجی سلامت، در تلاش است مجتمع درمانیHealth Tourism را با رعایت استانداردهای مناسب در استان احداث و راه‌اندازی کند.

اوچی اردبیلی به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه شناسایی و فرآوری گیاهان دارویی اشاره و تصریح کرد: با توجه به وجود گیاهان دارویی در شهرستان بیله‌سوار، می‌توانیم از این ظرفیت در توسعه بخش توریسم درمانی و توسعه اشتغال منطقه استفاده کنیم.

توسعه گردشگری سلامت نیازمند توجه است

در این بازدید فرماندار بیله‌سوار مغان با بیان اینکه فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری نقش مهمی در حوزه گردشگری سلامت استان دارد، گفت: با نیازسنجی مناسب و توجه دقیق این نهاد به نیازهای این حوزه، فعالیت‌های خوب و قابل قبولی در استان آغاز شده است.

حسین قبادی با بیان اینکه ساماندهی گردشگران ورودی از مرز بیله‌سوار مغان و توسعه توریسم سلامت نقش اساسی در استفاده بهینه از پتانسیل‌های موجود برای پیشرفت استان دارد، اظهار کرد: در حال حاضر راه‌اندازی سامانه اینترنتی در حال بررسی است تا بیماران خارجی که به قصد سلامت وارد استان می‌شوند اطلاعات پزشکی خود را وارد و با توجه به اطلاعات وارده، برای درمان به مرکز درمانی و پزشک مناسب هدایت شوند. همچنین بیماران می‌توانند از طریق این سامانه روند درمان و گزارش‌های پزشکی خود را دریافت کنند.

وی تحقق این امر را موجب پاسخگویی مناسب به مطالبات اتباع خارجی جهت بهره‌مندی از پتانسیل‌های درمانی استان عنوان و خاطرنشان کرد: سامان‌دهی مرز بیله‌سوار که از ظرفیت‌های استان اردبیل محسوب می‌شود می‌تواند نقش مهمی در احیای حوزه گردشگری سلامت استان ایفا کند.

قبادی در ادامه از جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی مورد اعتماد در کشور نام برد و افزود: این نهاد می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای و برنامه‌های مورد نظر و توسعه گردشگری سلامت شهرستان بیله‌سوار ورود کرده و نقش تأثیرگذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت‌های پزشکی و گردشگری استان، می‌توان به جهاد دانشگاهی اعتماد کرد و همکاری‌های لازم را با آن انجام داد.

در این بازدید حسین قبادی، فرماندار بیله‌سوار مغان از بخش‌های مختلف مرکز درمان ناباروری قفقاز بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت.



انتهای پیام


10158929
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس اداره کل آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره مصرف ضد آفتاب توسط مادران باردار و کودکان مطالبی بیان کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ از روز شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی گفت: تحلیل شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد تهدیدات صهیونیست‌ها و اتفاقات امروز نتایج جالبی در پی داشته است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا به‌ تازگی به مأموریت پهپاد «سنجاقک» برای حضور در بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل چراغ سبز نشان داده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دستیار هوش مصنوعی متا (Meta AI) که سپتامبر سال گذشته معرفی شده بود، حالا به‌طور رسمی به تمام پلتفرم‌های این شرکت اضافه شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی باعث ایجاد عدالت آموزشی می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن فیزیوتراپی کشور گفت: در سطح کشور ۴۰۰ فارغ التحصیل دکترای تخصصی فیزیوتراپی داریم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: کود‌های بیولوژیک را می‌توان به صورت مستقیم و یا مخلوط با بقایای گیاه مزرعه مصرف کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» این سیاه‌چاله ستاره‌ای کشف‌شده که «گایا BH۳» نام دارد، در فاصله ۲۰۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه‌ آزمایشی مرورگر ویوالدی برای ویندوز مبتنی‌ بر آرم منتشر شد در حالی که مدتی قبل شاهد انتشار کروم برای این پلتفرم بودیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است