بین‌الملل 23:43 - 09 تیر 1394
نماینده اسبق یونان در صندوق بین‌المللی پول در مجلس این کشور شهادت داد که گروهی از خبرنگار یونانی در واشنگتن آموزش دیده اند تا از جایگاه و موقعیت صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا در رسانه های یونانی حمایت کنند.

به گزارش عرش نیوزپاناگیوتیس روملیوتیس، نماینده اسبق یونان در صندوق بین‌المللی پول در یک شهادت تکان دهنده، در مقابل کمیسیون ویژه مجلس در خصوص بدهی یونان گفت: "گروهی از خبرنگار یونانی در واشنگتن آموزش دیده اند تا از جایگاه و موقعیت صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا در رسانه های یونانی حمایت کنند". روملیوتیس شهادت داد که "صندوق بین المللی پول خبرنگاران یونانی را آموزش داده است تا جایگاه و موقعیت صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا را در رسانه های یونانی بهبود بخشند".



صندوق بین المللی پول روزنامه نگاران یونانی را در واشنگتن

"پاناگیوتیس روملیوتیس" نماینده اسبق یونان در صندوق بین‌المللی پول

 

به گفته روملیوتیس در این خصوص "سمینارها و کلاس های آموزشی در واشنگتن دی سی و همچنین جلسات متعددی در یونان برگزار می شوند". روملیوتیس از افشای اسامی خبرنگاران درگیر یک پروپاگاندای غربی آشکار و افراطی، در حاشیه اقدامات غیرقانونی انجام شده توسط صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا با توجه به وضعیت بدهی های یونان، خودداری کرد. ریاست مجلس و رئیس کمیته، زئو کنستانتوپولو، اشاره کرد به اینکه "کمیته تحقیق و بررسی بدهی یونان درصدد خواهد بود تا اسامی خبرنگاران شرکت کننده در جلسات آموزشی واشنگتن را پیدا کند".

کنستانتوپولو این پیشنهاد را پذیرفت و از یکی از اعضای کمیته درخواست کرد پیش نویس یک درخواست رسمی به صندوق بین المللی پول را تهیه کند. "در یونان، با برخی از افراد شاغل در رسانه های جمعی تماس گرفته شده تا این واقعیت که بدهی یونان پایدار نبوده است را پنهان سازند".

همچنین روملیوتیس شهادت داد که ریاست صندوق بین المللی پول، "کریستین لاگارد و دیگر مقامات ارشد صندوق بین المللی پول پیش از شهادتم در مقابل کمیته با من تماس گرفته اند تا به من یادآور شوند اعضای صندوق بین المللی پول از هرگونه پیگرد مصون هستند".

کنستانتوپولو نام یکی از خبرنگاران تلویزیونی شرکت کننده در کلاس های صندوق بین المللی پول، ییانیس پریتنتریس، را افشا کرده است. طبق گفته کنستانتوپولو، "خبرنگار محبوب یونانی در کتاب خود، حضورش را در سمینارهای صندوق بین المللی پول تایید کرده است". روملیوتیس متذکر شد که "بسیاری از خبرنگاران قربانی کمپین اطلاعات غلط صندوق بین المللی پول هستند و حذف این واقعیت که بدهی یونان پایدار نبوده به ضرر منافع عمومی است".

روملیوتیس در ادامه افزود: "چندین اقتصاددان و استاد دانشگاه تلاش کرده اند تا مردم را متقاعد سازند بدهی پایدار بوده است..." و همچنین عنوان کرد که او این اساتید و اقتصاددانان را در همان گروه خبرنگاران قرار می دهد.

منبع:مشرق


6670321
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پلیس پاکستان از حمله انتحاری به یک خودروی حامل کارگران ژاپنی در کراچی پاکستان خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر امور خارجه بلاروس در سفر به کره شمالی از امضای توافق‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انتخابات پارلمانی هند که به عنوان طولانی‌ترین انتخابات جهان شناخته می‌شود از امروز جمعه آغاز شده و قرار است تا ماه ژوئن ادامه داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» فرانسه با اعلام اینکه در رهگیری تعدادی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران علیه رژیم صهیونیستی در آسمان اردن در عملیات تنبیهی «وعده صادق» نقش داشته است، اعلام کرد که این اقدام به درخواست امان انجام شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» موسسه آمریکایی «استاندارد اند پورز» در تازه‌ترین ارزیابی خود، رتبه اعتباری بلندمدت اسرائیل را از AA- به A+ کاهش داد و چشم‌انداز آتی آن را نیز
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا قطعنامه ارائه‌شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حزب‌الله لبنان اعلام کرد ضمن ادامه هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، موفق شده تلفاتی به آنان وارد کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنیامین نتانیاهو خواستار میانجی‌گری وزرای امور خارجه اروپا برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه علیه خود و دیگر مقامات این رژیم شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است