بین‌الملل 00:25 - 11 فروردین 1394
تحلیگران صهیونیستی معتقدند با چراغ سبز امریکا به حوثی ها جهت تسلط بر یمن، کشورهای عربی به رهبری عربستان به حمله موسوم به "طوفان کوبنده" اقدام کردند .

تحلیلگران صهیونیستی: سیاست های اوباما، جنگ یمن را رقم زد
گروه بین الملل - انجمن برآوردهای استراتژیک و تحلیگران اسرائیلی معتقدند که دولت امریکا مسوول راندن اعراب به ایجاد ائتلاف نظامی ضد یمن به منظور پایان دادن به نفوذ ایران در این کشور است.



به گزارش افکارنیوز؛ تحلیگران صهیونیستی معتقدند با چراغ سبز امریکا به حوثی ها جهت تسلط بر یمن، کشورهای عربی به رهبری عربستان به حمله موسوم به "طوفان کوبنده" اقدام کردند . بنا بر نظر آنها ،این برخورد امریکا به دلیل شراکت ایران و همپیمانانش در اداره منطقه است. واشنگتن فقط منتظر رسیدن به توافق نامه نهایی در مورد پرونده اتمی ایران است تا به نقش پیشگام تهران و همپیمانانش در منطقه مشروعیت ببخشد .



در این رابطه "مرکز مطالعاتی جامعه و دولت اورشلیم"در گزارشی روز شنبه خود خلاصه وار اعلام کرد " اقدام مستقل عربی علیه حوثی ها در پی ارائه نشانه هایی از تغییر ریشه ای همپیمانان آمریکا در منطقه توسط این کشور و همکاری ایران و پیروانش برای حفاظت از منافع آمریکا صورت گرفت."



این مرکز اعلام کرد دولت آمریکا نه تنها از رویکردهای حوثی ها اطلاع داشته بلکه سرویس اطلاعاتی امریکا با گروه انصار الله "حوثی" همکاری بزرگ و روشنی داشتند و این نکته را در ذهن ها تداعی می کند که امریکا به ایران و همپیمانانش تکیه خواهد کرد و این موضوع فقط به یمن بسنده نمی شود بلکه به باقی ماندن نظام بشار اسد و از سرگیری روابط با این نظام توسط امریکا باز می گردد.



از طرف دیگر، " رون بن یشای"تحلیگر امور نظامی در روزنامه "یدیعوت اهارنوت" گفت: علی رغم صحبت ها از همکاری امریکایی- عربستان در حمله علیه حوثی ها باید گفت ریاض بعد از دریافت این نکته که نباید در این موضوع به آمریکا تکیه کرد، به تنهایی به عنوان تصمیم گیرنده اصلی دست به کار شد.



در مقاله ای که در روزنامه مذکور در جمعه (۲۷/۳)منتشر شد. " بن یشای"گفت : امریکایی ها معلومات اطلاعاتی کافی در مورد آنچه که در یمن می گذرد دارند و آنها به خوبی سیطره حوثی بر تنگه "باب المندب " را درک می کنند و با این حال آمریکایی ها عرصه را برای حمله عربستان باز گذاشتند .آمریکایی ها در گذشته به بهانه از بین بردن تنظیم القاعده در یمن به این کشور حمله میکردند تا جایی که اوباما و شورای امنیت ملی امریکا از معضل بزرگی مانند نفوذ حوثی ها در سراسر یمن غافل شدند . وی تاکید کرد امریکایی ها از ترس تحریک ایرانی ها و به حوثی ها حمله نمی کنند و در واقع دچار " کوری راهبردی" شده اند و کاخ سفید فقط وفقط برای دستیابی به توافق نامه اتمی با ایران نسبت به این قضیه واکنش نشان نمی داد .



"بن یشای" ادامه داد برخلاف تصور اولیه نقش امریکایی ها در حمله علیه حوثی ها خیلی محدود است و فقط به ارائه معلومات اطلاعاتی بسنده می شود علی رغم اینکه امریکا می تواند نقش قوی تری در کمک به ائتلاف عربی علیه حوثی ها ایفا کند.





برخی از نخبگان اسرائیلی از تحولات به وجود آمده اخیر در توجیه موضع گیری ضد توافق نامه اتمی بین ایران وغربی ها به نفع خود استفاده کردند. "یوسی میلمان"تحلیلگر استراتژیک گفت: سیطره ایران بر یمن تصویر بسیار کوچکی از اوضاع منطقه بعد از امضای توافق نامه اتمی توسط این کشور است. وی در مقاله ای که روزنامه "معاریو " روز جمعه آن را منتشر کرد گفت: ایرانی ها از توافق اتمی با غرب برای سیطره بر منطقه استفاده خواهند کرد زیرا ایران در حال حاضر به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر چهار کشور عربی از جمله عراق وسوریه و لبنان و یمن سیطره دارد . وی افزود :آمریکا و اروپا هستند با قبول نقش بازی کردن ایران در منطقه اشتهای این کشور را برای گسترش نفوذ خود در منطقه باز می کنند .



آمریکا وغرب با رسیدن توافق در مورد برنامه اتمی با تهران برای سیطره ایران در کل منطقه مشروعیت می بخشند و در این زمینه محافلی در دفتر "نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل ابراز امیدواری کردند تا تحولات اخیر منطقه در داخل آمریکا فشارها را بردولت اوباما بیفزاید تا از دستیابی به توافق "بد" اتمی با ایران صرف نظر کند .



شبکه ۲ تلوزیون اسرائیل به نقل از این محافل اعلام کرد به احتمال زیاد حوادث اخیر محیط مختلفی را ایجاد کرده است که امکان به حاشیه راندن اوباما در مورد دستیابی به توافق اتمی با ایران را قوت می بخشد.

6116358
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که بیش از ۱۳ هزار کودک در جنگ غزه به شهادت رسیده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، رئیس موساد معتقد است که در صورت انعطاف‌پذیری بیشتر (رژیم) اسرائیل امکان توافق با حماس برای مبادله اسرا وجود دارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند که وزرای خارجه اردن و انگلیس تلفنی درباره آخرین تحولات غزه با یکدیگر گفتگو کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس در واکنش به دستور دیوان دادگستری بین‌المللی به رژیم صهیونیستی برای رفع قحطی در غزه، اعلام کرد که این تصمیم باید با مکانیسم اجرایی همراه باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است