فرهنگی‌هنری 13:15 - 22 بهمن 1394
اشعار حافظ این بار در دنیای هنرهای تجسمی و روی بوم‌های رنگی جلوه‌گری می‌کند.

رویا ارمکیان خالق آثار نمایشگاه «در هوایت بی‌قرارم روز و شب» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: آثار این نمایشگاه بر اساس اشعار حافظ به صورت سمبلیک کار شده است و تکنیک‌ کارها کاردک همراه با رنگ روغن‌ روی بوم است.


وی افزود: فیگوراتیو و پرتره در آثار مورد توجه بوده تا حال و هوای شعر را به خوبی به مخاطب القا کند. اشعار نیز بر اساس حس و حالی که به تصویر داده و اینکه چه اندازه توانسته‌ام با آن‌ها ارتباط بگیرم گزینش شده‌اند؛ چرا که تا با اشعار ارتباط خوبی برقرار نشود، مخاطب نیز نمی‌تواند آن را بپذیرد.


وی خاطرنشان کرد: حدود دو سال برای این نمایشگاه از مطالعه و تحقیق اولیه تا اتود زدن و اجرای کارها زمان گذاشتم و در نهایت 12 اثر با ابعاد 50×40 ارایه شد.


ارمکیان اظهار کرد: تاکنون در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی گروهی شرکت داشته‌ام و این اولین نمایشگاه انفرادی من است که در گالری سبحان برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: تاکنون نمایشگاه‌های زیادی با محوریت اشعار حافظ برگزار شده، اما آن چه که در مورد این نمایشگاه متمایز است این است که من برخلاف سایر هنرمندان به سراغ مینیاتور نرفتم و مدرنیته را در کنار اشعار اجرا کردم.


گفتنی است؛ نمایشگاه «در هوایت بی‌قرارم روز و شب» جمعه 23 بهمن افتتاح و تا 28 در گالری سبحان میزبان هنردوستان است.








انتهای پیام/







7674217
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سریال «بدل» به کارگردانی علی مشهدی و بازی شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی و ساعد هدایتی، به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تام هالند بازیگر نقش مرد عنکبوتی از همکاری بسیار خوبش در «اسپایدر من ۴» خبر داد و درباره پایبندی اش به این شخصیت محبوب صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گوشه‌ای از حال و هوای زندگی کولبران در مجموعه «نون. خ ۵» به تصویر کشیده شد و شما می‌توانید بخش‌هایی از آن را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره)، مراسم استقبال از پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور برگزار شد.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است