علمی فناوری 07:41 - 26 تیر 1397
مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال ایجاد یک رشته PHD طب سنتی به صورت یک برنامه مشترک با دانشگاه‌های چین(پکن و یا هنگ کنگ) هستیم.

ایجاد مقطع دکتری مشترک "طب سنتی" بین دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و چین

به گزارش ایسنا، دکتر سیامک زارعی قنواتی در خصوص برنامه‌های مدیریت بین الملل دانشگاه در سال ۹۷، اظهار کرد: در حال ایجاد یک رشته PHD طب سنتی به صورت مشترک با دانشگاه‌های چین هستیم که توانمندی‌های اولیه این مهم در دانشگاه مشهد با توجه به وجود دانش آموختگان طب سنتی و چینی که در کشور بی نظیر هستند وجود دارد.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی این رشته توانمند بوده و با توجه به قابلیت‌های زیادی که دارا هستند درخواست ایجاد این رشته را داده‌اند که در ادامه این تلاش، موفق به دریافت موافقت وزارت بهداشت شده و مقدمات اولیه این امر انجام شده است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در حال حاضر در حال رایزنی هستیم که این برنامه را به صورت یک برنامه مشترک با دانشگاه‌های چین (پکن و یا هنگ کنگ) برگزار کنیم؛ به صورتی که دانشجویان دوره‌هایی را هم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هم در دانشگاه‌های چین که از این نظر در جهان قوی است، بگذرانند.

زارعی قنواتی گفت: ارتباط گیری با دانشگاه‌های استرالیا نیز در حال انجام است که این مورد نیز در سال جاری دنبال خواهد شد و از دیگر برنامه‌های ما در این سال ورود به مرکز نوع دوی یونسکو و همکاری با WHO در  فاز اجزایی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در یک ماه آینده مکان موردنظر در این خصوص مشخص می‌شود و پس از آن کنگره و دعوت از یونسکو را خواهیم داشت تا فعالیت‌ها وارد فاز اجرایی شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در فاز اجرایی به دنبال رسیدن به تحقیقات، کمک به کشورهای منطقه و دعوت از کشورهای منطقه در بحث تغذیه هستیم و در فازهای بعدی نیز به دنبال ایجاد مرکز آموزش‌های بین الملل در بحث‌های تغذیه در این مرکز می‌باشیم.

زارعی قنواتی به جایگاه بین المللی دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث بین الملل سابق بر این در اکثر رتبه بندی‌های بین الملل نه تنها دانشگاه مشهد که دانشگاه‌های ایران حضور نداشتند؛ اما در یک سال و شش ماه اخیر دانشگاه مشهد در سه رتبه بندی بین المللی دیده شده است.

وی اضافه کرد: دانشگاه مشهد در رتبه بندی QS حضور داشت و در رتبه بندی تایمز و لایدن وارد شد و از نظر رتبه دانشگاه‌های جهان اسلام نیز رتبه سوم را بعد از دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران در کشور دارا می‌باشد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یادآور شد: این در حالی است که دانشگاه مشهد در دیگر رتبه بندیهای کشوری نیز دوم و یا سوم است و در رتبه‌های بین المللی جایگاه قابل قبولی دارد که باید از این بهتر شود.

قنواتی بیان کرد: در این میان بسیاری از فعالیت‌های دانشگاه دیده  و به صورت کافی مستند سازی نمی‌شودکه در صورت معرفی صحیح دانشگاه دیگر دانشگاه‌ها و دانشجویان بر روی دانشگاه مشهد حساب ویژه باز می‌کنند و متقاضی شرکت در دوره های آموزشی این دانشگاه خواهند بود.

وی افزود: در بحث رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی ظرفیت‌های دانشگاه تکمیل است و فضای بیشتری برای پذیرش نداریم و بر همین اساس عمده بحث‌های ما کیفی است و باید دانشجویانی را انتخاب کنیم که می‌دانیم در آینده در کشور خود می‌توانند تاثیر گذار باشند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عنوان کرد: اما در بحث‌های تحصیلات تکمیلی، دوره‌های فوق تخصصی، فلوشیپ، دوره‌های کوتاه مدتی که کشورهای دیگر نیز دارند مانند رادیوتراپی، بیوپسی‌ها یا اینترونشن‌های مختلف چشم،متقاضی زیاد و ظرفیت و استقبال اساتید وجود دارد.

زارعی قنواتی تصریح کرد: این دوره‌ها برای کشوری که دانشجو اعزام می کند بسیار مفید است؛ زیرا مشکل اختصاصی مورد نظر را فرد آموزش می‌بیند در حالی که دوره‌ها نیز سه، شش ماه و یا در نهایت یک ساله است.

وی یادآور شد: برگزاری این دوره‌ها برای دانشگاه جذابیت زیادی دارد؛ زیرا این قسمت گنجایش پذیرش دانشجوی خارجی را دارد و با در نظر گرفتن شهریه، هم به گروه‌ها و هم به دانشگاه کمک می‌شود.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از مواردی که به نوعی پی‌گیری برنامه‌های سال ۹۶ به شمار می‌رود و در حال حاضر نیز دنبال می‌شود فراگیر کردن و تجهیز مرکز جامع مهارت‌های بالینی دانشگاه است.

زارعی قنواتی افزود: در حال حاضر در این بخش از مرکز تجهیزاتی با فناوری بالا نصب شده و بنا  است اعضای هیئت علمی و گروه‌های هدف سیمیلاتورها، با این دستگاه‌ها کار و ارزیابی لازم را انجام دهند و با ابراز نظر، دانشگاه در فاز بعد برای خرید اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی خاطرنشان کرد: انتقال تکنولوژی نیز در دانشگاه طراز اول کشور صورت خواهد گرفت و در ادامه فاز سرمایه گذاری در خراسان رضوی انجام می‌شود؛ که استانداری خراسان رضوی و وزارت بهداشت نیز در این راستا کمک و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: این برنامه جزء پروژه‌های همکاری‌های بین المللی ایران و روسیه است و رئیس جمهور کشور روسیه نیز این همکاری را حمایت و بر آن پافشاری می‌کند که آغاز به کار بخش شبیه سازهای جراحی و آندوواسکولار ثمره فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۹۶ است.



انتهای پیام


9844275
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که در سال گذشته بیش از ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز توسط سامانه پنجره واحد زمین، شناسایی شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است