استانی 11:07 - 22 فروردین 1399
یک مدرس دانشگاه:
ایسنا/آذربایجان غربی یک مدرس دانشگاه گفت: جوانان نقش اساسی در جهت گیری و توسعه جوامع دارند.

جوامع موفق از ظرفیت جوانان در بخشهای مختلف استفاده می کنند

جعفرزاده در گفت وگو با ایسنا افزود: جوانان به عنوان یک ظرفیت مثبت نقش اساسی و عمده در جهت گیری و توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع دارند.

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه استفاده بهینه از جوانان  باعث پیشرفت و امید به آینده در جامعه می شود، تصریح کرد: در تمامی جوامع پیشرفته توجه به نخبه گرایی و فراهم سازی تسهیلات و امکانات لازم آموزشی برای جوانان یک امر مهم و ضروری است.

جعفرزاده با اشاره به اینکه باید درتمامی برنامه های اجرایی به افزایش نقش جوانان توجه کرد، یاد آور شد: همین توجه به جوانان درکنار استفاده از تجربیات نیروهای باسابقه باعث ترقی و پیشرفت جوامع غربی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری روی ظرفیت جوانان، الگوسازی و آشنا کردن آنها به انجام مسئولیت های اجتماعی شان باعث رغبت جوانان برای مشارکت در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی می شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: جوانان آگاه، نخبه و متعهد سنگ بنای یک جامعه مترقی و سالم هستند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه جوامعی در طول تاریخ موفق بوده اند که به جوانان خود مسئولیت های اجرایی داده و از ظرفیت های آنها استفاده کاربردی کرده اند، افزود: در ۸سال جنگ تحمیلی اغلب فرماندهان جنگی ایران زیر ۳۰سال سن داشتند و با اتکا به دانش و تعهدشان توانستند در مقابل دشمن، جنگ را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان و مدیران بالا دستی کشور به ایحاد زمینه سالم برای مشارکت واقعی جوانان دربخش های مختلف کشور توجه کنند به همان اندازه از مهاجرت جوانان نخبه جلوگیری و گام مهمی در جهت توسعه و ترقی کشور برداشته می شود.

انتهای پیام


10477797
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است