اقتصادی 08:00 - 09 خرداد 1394
ساطعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
باشگاه خبرنگاران تخصیص منابع ارزان برای توسعه ناوگان کشتیرانی/تحریم در شرکت ملی نفتکش منجر به افزایش توانمندی داخلی شد
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اینکه شرکت ملی نفتکش از محدودیت های ناشی از تحریم نهایت استفاده را برای افزایش توانمندی های خود بعمل آورده است گفت: این شرکت فعالیت وسیع و گسترده را برای توسعه فعالیتها در دستور کار خود قرار داد.
علی رضا ساطعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: شرکت های کشتیرانی ایرانی خصوصاً شرکت ملی نفتکش از محدودیت های ناشی از تحریم نهایت استفاده را برای افزایش توانمندی های خود بعمل آوردند و ساز و کارهایی را طراحی و اجرا کردند که آنها را قادر ساخت تا بدون وابستگی به نظامات بین المللی که تبدیل به ابزاری برای ایجاد محدودیت و فشار بر کشتیرانی های ایرانی شده بودند، به فعالیت خود در سطح وسیع و گسترده ای ادامه دهند.
ساطعی گفت: در نگهداری از ناوگان موجود با استانداردهای ایمنی دریانوردی و محیط زیست دریایی موفق بودند در مواردی هم توانستند ظرفیت ناوگان را در زمینه های مورد نیاز توسعه دهند.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران در خصوص توسعه ناوگان کشتیرانی کشور در بخش تجاری و نفتی در بستر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اولین و مهمترین عامل برای توسعه ناوگان دسترسی آسان و راحت به منابع ارزان مالی است . با توجه به محدودیت هایی که در اثر تحریم ها برای استفاده از منابع مالی خارجی پیش آمده ، لازم است تا این خلاء توسط بانک های داخلی پر شود.
ساطعی تصریح کرد: در این خصوص چند نکته مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد اولاً بانک های داخلی فاقد منابع کافی و ارزان قیمت برای اختصاص به شرکت های کشتیرانی داخلی هستند و لذا باید منابع کافی و مورد نیاز و ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی مشابه وام هایی که بانک های خارجی به کشتیرانی ها و کشتی ساز ها می دهند در اختیار پروژه های توسعه ناوگان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: مقررات مربوط به تضامین مورد درخواست بانک ها و فرآیند های استصوابی آنها بطور اساسی تغییر کند تا بتوانند مشابه عرف و رویه موجود در سطح بین المللی در خصوص تأمین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه ناوگان کشتیرانی داخلی مشارکت کنند در غیر اینصورت شرکت های کشتیرانی داخلی قادر به حفظ و افزایش ظرفیت های خود در مقایسه با رقبای قدرتمند جهانی خود نخواهند بود و بدون تردید بسیاری از فرصت ها را از دست خواهند داد.
البته در کنار تأمین منابع مالی، توانمند سازی کشتی سازی های داخلی و همچنین ایجاد یک موسسه معتبر رده بندی ملی و تقویت و حمایت از بیمه کلوپ ایرانی مالکان کشتی ها P&I و راه اندازی ثبت کشتی در مناطق آزاد کشور می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.
انتهای پیام/
ساطعی گفت: در نگهداری از ناوگان موجود با استانداردهای ایمنی دریانوردی و محیط زیست دریایی موفق بودند در مواردی هم توانستند ظرفیت ناوگان را در زمینه های مورد نیاز توسعه دهند.
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران در خصوص توسعه ناوگان کشتیرانی کشور در بخش تجاری و نفتی در بستر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اولین و مهمترین عامل برای توسعه ناوگان دسترسی آسان و راحت به منابع ارزان مالی است . با توجه به محدودیت هایی که در اثر تحریم ها برای استفاده از منابع مالی خارجی پیش آمده ، لازم است تا این خلاء توسط بانک های داخلی پر شود.
ساطعی تصریح کرد: در این خصوص چند نکته مهم وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد اولاً بانک های داخلی فاقد منابع کافی و ارزان قیمت برای اختصاص به شرکت های کشتیرانی داخلی هستند و لذا باید منابع کافی و مورد نیاز و ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی مشابه وام هایی که بانک های خارجی به کشتیرانی ها و کشتی ساز ها می دهند در اختیار پروژه های توسعه ناوگان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: مقررات مربوط به تضامین مورد درخواست بانک ها و فرآیند های استصوابی آنها بطور اساسی تغییر کند تا بتوانند مشابه عرف و رویه موجود در سطح بین المللی در خصوص تأمین منابع مالی مورد نیاز برای توسعه ناوگان کشتیرانی داخلی مشارکت کنند در غیر اینصورت شرکت های کشتیرانی داخلی قادر به حفظ و افزایش ظرفیت های خود در مقایسه با رقبای قدرتمند جهانی خود نخواهند بود و بدون تردید بسیاری از فرصت ها را از دست خواهند داد.
البته در کنار تأمین منابع مالی، توانمند سازی کشتی سازی های داخلی و همچنین ایجاد یک موسسه معتبر رده بندی ملی و تقویت و حمایت از بیمه کلوپ ایرانی مالکان کشتی ها P&I و راه اندازی ثبت کشتی در مناطق آزاد کشور می تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.
انتهای پیام/
6467284
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
مهمترین اخبار اقتصادی
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپردهگذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاستهای اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحدهای مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیتهای مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و درهنوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانکها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حملونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوزهای تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیشبینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارشها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید میشود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد میشود.