سیاسی 14:16 - 08 شهریور 1393
حجت الاسلام انصاری:
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه برای معرفی وزیر جدید علوم به مجلس سه ماه فرصت داریم گفت: گزینه نهایی دولت برای این وزراتخانه مشخص نشده است.

گزینه نهایی دولت برای وزارت علوم مشخص نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجیدانصاری شامگاه جمعه در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریهای استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر گفت: سعی خواهد شد در موعد قانونی گزینه مورد نظر برای وزارت علوم به مجلس معرفی شوند.

وی ادامه داد: در دولت فعلی تعامل دولت و مجلس روال قابل قبولی دارد و این استیضاح هیچ خدشه ای به اراده دولت در تعامل با مجلس وارد نمی کند، مطمئنا از دانش و تجربه آقای فرجی دانا در سایر زمینه ها بهره مند خواهیم شد.

حجت الاسلام انصاری ادامه داد: برنامه های تعاملی دولت با مجلس شورای اسلامی روز به روز گسترده تر خواهد شد، به عنوان مثال دولت فعلی از زمان انتخاب تاکنون 926 سوال از مجلس شورای اسلامی را دریافت کرده است که این میزان با مجموع سوالات یک دوره از مجلس در برخی ادوار گذشته معادل است.

وی با اشاره به اینکه دولت حجت الاسلام روحانی دولت قانون است، گفت: ایشان خود را فرزند مجلس می دانند چرا که 20 سال در مجلس بوده اند، همچنین 9 نفر از کابینه در گذشته نماینده مجلس بودند و به حقوق مجلس احترام می گذارند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: طبق قانون برای معرفی وزیر سه ماه فرصت داریم اما گزینه نهایی هنوز مشخص نشده است.

حجت الاسلام انصاری گفت: در مهلت قانونی این اقدام صورت می گیرد و به ساز و کار قوا در کشور احترام می گذاریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روحانی اراده جدی برای دفاع از فرجی‌دانا داشت و در این زمینه دولت به ویژه شخص رئیس جمهور از هیچ کوششی فروگذار نکرد یادآور شد: از همه ابزارهای قانونی برای حمایت از فرجی‌دانا استفاده شد و در این زمینه کم‌کاری صورت نگرفت.

وی گفت: تنها در چند مورد از این استیضاح‌ها شخص رئیس‌ جمهور حضور داشته است و عدم حضور رئیس جمهور در این جلسه استیضاح به دلیل سفر به استان اردبیل بود.

حجت الاسلام انصاری افزود: دولت گرفتار حاشیه ها نخواهد شد و از این پس حضور حداکثری را در مجلس خواهیم داشت.

حجت الاسلام انصاری یاد آورشد: رئیس جمهور قبل از استیضاح برای حضور در اردبیل برنامه ریزی کرده بود اما در زمینه استیضاح دکتر فرجی دانا دولت تعامل را با مجلس انجام داد.

معاون پارلمانی زئیس جمهور گفت: دولت تعامل خود را با مجلس همانند سابق ادامه خواهد داد و تقویت هم خواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: دولت در پاسخگویی به مجلس همواره حضور داشته و نمایندگان دولت در روزهای تعیین شده در مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور سطح تعاملات دولت و مجلس را از نظر کمی و کیفی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این تعاملات روز به روز بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام انصاری در خصوص عملکرد دولت در زمینه سند چشم‌انداز تصریح کرد: الزامات سند توسعه چشم‌انداز مورد توجه دولت است و برای اجرای این سیاست‌ها اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رشد اقتصادی کشور تا پایان سال جاری مثبت خواهد شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور در سال 91 منفی 5,7 بوده گفت: این رشد در سال 92 به 3,7 درصد کاهش یافته و دولت تلاش می‌کند تا پایان سال‌جاری این رشد مثبت شود.

حجت الاسلام انصاری گفت: منابع مالی در اختیار دولت کم است و دولت تلاش می کند با اجرای سیاست‌های درست، مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این مشکل را حل کند.

وی به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و گفت: استان زنجان استانداری توانمند دارد که می تواند کلیه مشکلات رسانه ها را حل کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: مردم استان زنجان در انتخابات سال گذشته حماسه آفریدند و یک شور سیاسی در جریان انتخابات داشتند، همچنین این شهر پایتخت شور و شعور حسینی است.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: در انتخابات سال گذشته مطبوعات و خبرنگاران استان نقش بسیار بسزایی داشتند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه به اولویت ساماندهی اقتصادی کشور و توجه به دیپلماسی فعال در عرصه جهانی مانع از توجه دولت به حوزه فرهنگ و توسعه فرهنگی نشده است، افزود: دولت از آغاز توجه ویژه به توسعه فرهنگی داشته است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به حوزه فرهنگ دارد، افزود: گام های توسعه فرهنگی در بخش های مختلف این حوزه رو به جلو برداشته خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه نشاط فرهنگی حاکم بر فضای استان زنجان وظیفه دولت را مضاعف می کند، افزود: از طرف شخص آقای رئیس جمهور و از جانب دولت قول می دهم در حوزه فرهنگی جایی که سهم عمومی دولت است چیزی کم نخواهد گذاشت و بدون تردید با حفظ انسجام و همدلی در داخل استان، زنجان در عرصه توسعه و پیشرفت نیز پیشتاز خواهد بود.

حجت الاسلام انصاری با تاکید بر اینکه به تجربه، توانایی و علاقه استاندار زنجان به حوزه فرهنگ ایمان و اعتماد داریم افزود: با توجه به وضعیت موجود استان اطمینان داریم استان در این حوزه پیشتاز خواهد بود.


4600471
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه به وقت محلی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدار‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، روز پنجشنبه با ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار رمضان شریف انتشار اخباری از یک رسانه صهیونیستی مبنی بر آسیب دیدن ساختمان نیروگاه دیمونا در حمله ایران علیه رژیم صهیونیستی را کذب دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رژیم اسرائیل باید وادار شود از تکرار هرگونه ماجراجویی نظامی بیشتر علیه منافع ایران دست بردارد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور در گفتگو با استاندار سیستان و بلوچستان بر تداوم و تسریع خدمات‌رسانی به مردم و سیل‌زدگان تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران امروز در دیدار با وزیر خارجه مالت در نیویورک ضمن هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی توسط رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی این رژیم پاسخ خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون اول رئیس جمهور به نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است