اجتماعی 18:51 - 01 مهر 1396
نجفی در آیین «زنگ دانش آموز شهید» در بهشت زهرا(س):
شهردار تهران با بیان اینکه بوی تعلیم و تربیت که از ماه مهر برمی خیزد، امسال با نوای عاشورا و محرم همراه شده است، گفت: با اغتنام از این فرصت باید سال تحصیلی جدید را به سال حسینی تبدیل کنیم.

آرامش و آسایش شهروندان در گرو رعایت اخلاق شهروندی است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نجفی در آیین زنگ دانش آموز شهید که در بهشت زهرا(س) برگزار شد با درود بر روان تمامی شهدای عالی مقام نظام جمهوری اسلامی ایران و امام شهیدان اظهارکرد: مهرماه امسال و آغاز سال تحصیلی جدید با شور حسینی و شروع سال قمری و ایام محرم همراه شده است و این تقارن را باید به فال نیک گرفت و از آن برای توسعه و گسترش شور و شعور حسینی در جامعه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بوی تعلیم و تربیت که از ماه مهر برمی خیزد، امسال با نوای روح نواز عاشورا و محرم همراه شده است، گفت: با اغتنام از این فرصت باید سال تحصیلی جدید را به سال حسینی تبدیل کنیم، به طوری که در این سال باید انسانیت، شهامت، شهادت، آزادی و عدالت را به عنوان آموزه های آن آموزگار بزرگ آویزه گوش خود قرار دهیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهدای عزیز انقلاب بدون شک بیش از هر چیز دلباخته مکتب سیدالشهدا(ع) بوده اند، عنوان کرد: شهدای انقلاب و به ویژه شهدای دانش آموز به واقع آموزگاران بزرگ انقلاب ما هستند و استاد بزرگی همچون امام حسین(ع) داشته اند. ما هم باید درس مقاومت، آزادگی و ظلم ستیزی را از اباعبدالله الحسین (ع) و شاگردان سختکوش و باهوشی که دانش آموزان شهید هستند بیاموزیم و در زندگی به کار بگیریم .

نجفی افزود: امیدوارم درپرتو شور و شعور حسینی در روزهای اول سال تحصیلی هیجانی در دانش آموزان و دانشجویان شکل بگیرد و این هیجان تا آخر سال تداوم داشته باشد.

وی با خطاب قرار دادن دانش آموزان حاضر در مراسم گفت: شما دانش آموزان باید بدانید ارزنده ترین سرمایه های ملت هستید و به شما لقب آینده سازان میهمن اسلامی را داده اند که کاملا صحیح است. تلاش امروز شما در سنگر مدرسه ضامنی برای کامیابی فردای جامعه ما است؛ به این معنا که شما با تلاش و کوشش و ایمان و اعتقاد می توانید بزرگترین سنگرهای پیشرفت را از نظر فردی و اجتماعی به دست بیاورید کما اینکه شهدای دانش آموز چنین کردند.

نجفی با تاکید بر اینکه دانش آموزان در کنار تلاش برای علم آموزی باید بکوشند تا انسان های شایسته ای برای جامعه باشند، تصریح کرد: سعی کنید شخصیت شما شخصیت مورد علاقه امام حسین (ع) باشد و در این راه ارزش ها و اخلاق اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهید.

آرامش و آسایش شهروندان در گرو رعایت اخلاق شهروندی است

شهردار تهران توجه و رعایت اخلاق شهروندی را یکی از اصول و ارزش های اخلاقی برشمرد و گفت: امروز در کلانشهر تهران با ۹ میلیون جمعیت بدون رعایت اخلاق شهروندی نمی توان آرامش و آسایش شهروندان را فراهم کرد. به طور حتم همه ما برای اینکه اخلاق شهروندی در شهر حاکم باشد مسوولیت داریم و شما دانش آموزان می توانید خودتان را به نوعی تربیت کنید که پایبندی شما به ارزش های شهروندی روز به روز افزایش پیدا کند و در عین حال از این حیث بر جامعه خودتان تاثیر بگذارید.

نجفی تاکید کرد: لذا یکی از مسوولیت های شما دانش آموزان این است که به عنوان شهروندان شایسته تهرانی به این مسوولیت خود توجه کنید ودر کنار تلاش برای کسب علم، تلاش مضاعفی کنید تا ارزش ها و اخلاق شهروندی در خودتان و اطرافیانتان تقویت شود.

شهدا شاگردان برجسته مکتب سیدالشهدا(ع)، کربلا و عاشورا هستند

به گزارش خبرنگار شهرنوشت نجفی با یادآوری اینکه  شهیدان ما شاگردان برجسته مکتب سیدالشهدا ، کربلا و عاشورا هستند، بیان کرد: بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی و مجاهدت های پیش از انقلاب بیش از هر چیز تحت تاثیر مکتب امام حسین(ع) بود. در دفاع مقدس هم آنچه سایه بر تمام سکنات رزمندگان ما انداخته بود و در شهدای ما شور و شوق شهادت را نگه داشت آموزه های مکتب امام حسین (ع) بود.

وی ادامه داد: شهدای عزیز حرم همچون شهید حجی و امثال ایشان نیز شاگردان واقعی مکتب امام حسین(ع) هستند وهمه به عشق انجام مسوولیتی که این مکتب بزرگ برگردنشان گذاشته شهادت را پذیرفته اند.  

امیدوارم ابواب آموزه های حسینی بر جامعه اسلامی ما گشوده تر باشد

وی درپایان با بیان اینکه امیدوارم خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم از آموزه های امام حسین(ع) به نحو احسن بهره بگیریم، گفت: حال که ابواب علم و معرفت بر دانش آموزان ما گشوده شد، امیدوارم ابواب همه آموزه های حسینی همچون استقامت ، شهادت، شهامت، آزادگی و ظلم ستیزی بر جامعه اسلامی ما گشوده تر باشد.


9433318
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از چندبرابر شدن نرخ جریمه در تخلفات حادثه‌ساز خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر و بزرگراه‌های پایتخت همچنان خلوت است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام موحدی گفت: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم. همچنین با توجه به قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف و تبذیر جلوگیری شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهری منطقه یک گفت: تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس به عنوان یکی از نقاط پر تردد گردشگری منطقه یک با هدف زیباسازی محیطی و بصری، اجرا و نصب شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: دستگاه قضائی مقابل زمین خواری ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در گیلان ایستاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا از جان باختن ۵۸۵ نفر در سفر‌های نوروزی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس کل دادگستری استان تهران بر ضرورت هم‌افزایی تمامی قوا و دستگاه‌ها در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم» تاکید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح خانه روزنامه‌نگاران در سال جدید خبر داد و گفت: این خانه در محل خانه نراقی واقع در چهار راه طالقانی خواهد بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره بزرگ

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است