سیاسی 09:41 - 17 اسفند 1399

برای حفظ محیط زیست نیازمند سیاست‌های بازدارنده و مقررات هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری صبح امروز(یکشنبه) به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی پس از غرس یک اصله نهال، گفت: انسان در طبیعت دخالت های بسیاری دارد که بعضاً مداخله های او مضر به حال طبیعت است اما گاهی دخالت انسان نظیر درختکاری آشتی با طبیعت است.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط زیست وابسته به احیای فضای سبز است، تصریح کرد: توسعه فضای سبز طبیعی شامل جنگل ها و فضای سبز داخل شهرها و بوستان ها باید مورد توجه همه مسئولان و شهروندان باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هم دولت و هم شهرداری وظیفه دارند برای حمایت از محیط زیست اقدامات پیش برنده و بازدارنده انجام دهند. ما در اقدامات پیش برنده نیازمند برنامه ها و سیاست هایی هستیم که منجر به توسعه فضای سبز شود.

جهانگیری با بیان اینکه باید در مردم فرهنگ مشارکت در توسعه فضای سبز بوجود بیاید، گفت: ایجاد فضای سبز برای جمعیت 80 میلیونی با شرایط خاص اقلیمی ایران هنگامی موفق می شود که آحاد مردم در این امر نقش موثر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در راستای سیاست های بازدارنده باید قوانین و مقررات جدی برای حفاظت از محیط زیست داشته باشیم، گفت: متاسفانه جنگل های زاگرس دچار بیماری شده و جنگل های شمال نیز نیازمند توجه و حفاظت بیشتری هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از تصمیمات اتخاذ شده برای حفظ باغات در شهرها و توسعه فضای سبز، گفت: برنامه های خوبی برای توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران انجام شده است. افزایش سرانه 24 متری در خارج از شهر و 17 متری در درون شهرها عدد خوبی است که باید بیش از پیش افزایش یابد.

جهانگیری با قدردانی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و دستور ایشان برای واگذاری زمین ها به منظور توسعه فضای سبز اظهار امیدواری کرد با توسعه کمربند سبز ضمن جلوگیری از توسعه شهر هوای تهران بیش از پیش تلطیف شود.

پیش از سخنان معاون اول رئیس‌جمهور محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در گزارشی از تلاش های انجام شده برای توسعه فضای سبز تهران از لغو مصوبه برج باغ ها به منظور صیانت از باغات تهران خبر داد و گفت: این اقدام موجب حفظ فضای سبز پایتخت می شود.

همچنین حناچی شهردار تهران،‌ گزارشی از اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه کرد.


10980394
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است