فرهنگی‌هنری 15:27 - 28 تیر 1397
در حال حاضر به دلیل پیشرفت فناوری، سفر به مکان‌های مختلف راحت‌تر و آسان‌تر از گذشته شده و نتیجه این سفرها، آشنایی با فرهنگ‌ها و مشاهده چشم‌اندازهای طبیعی و یا مصنوعی است؛ البته سفر به مکان‌های مختلف، مزایای اقتصادی بسیاری برای آن منطقه دارد، ولی افزایش تعداد گردشگر، تاثیرات منفی نیز خواهد داشت.

جاذبه‌های گردشگری جهان که در معرض نابودی هستند

به گزارش ایسنا به نقل از نیوز، با افزایش تعداد گردشگران، برخی از معروف‌ترین شگفتی‌های جهان طبیعت در معرض نابودی قرار می‌گیرند.

در ذیل به چند منطقه توریستی در معرض نابودی اشاره می‌شود:

جزیره بوراکای در فیلیپین

گردشگران، تاثیر زیادی بر این جزیره زیبا گذاشته‌اند، به همین دلیل این جزیره به طور موقت به مدت شش ماه به دلیل سیستم فاضلاب نامناسب بسته خواهد بود. مقامات رسمی اظهار کردند: تقریبا ۲۰۰ کسب و کار مرتبط با هدف گردشگری به سیستم فاضلاب جزیره متصل نیستند و آب‌های آلوده وارد اقیانوس می‌شود.

خلیج مایا در تایلند

بازدید بسیاری از گردشگران از مکان‌های توریستی مختلف در این خلیج موجب بسته شدن آن در سال ۲۰۱۸ شد. مقامات تایلندی در ماه ژوئن ساحل را بستند تا صخره‌های مرجانی دوباره رشد کرده و زندگی آبزیان را نجات دهند.

جزیره اسکای در اسکاتلند

 افزایش محبوبیت این جزیره باعث مشکلات فراوانی شده است و حتی بازدیدکنندگان بدون رزرو هتل در این جزیره، در خانه‌ها و مکان‌های دیگر مستقر می‌شدند، در نتیجه در سال ۲۰۱۷ بازدیدکنندگان در صورتی مجوز سفر به این جزیره را دریافت می‌کردند که مکانی برای اقامت داشته باشند. علاوه بر این، مشکل جمعیت بیش از حد موجب افزایش زباله‌های پلاستیکی در سواحل شد.

بوتان

بوتان مکانی بسیار دیدنی و منحصر به فرد در هیمالا است. با این حال دولت بوتان به تاثیر مضر گردشگری توجه کرده و گردشگران باید تحت کنترل راهنمای تور رسمی باشند  و حدود ۲۰۰ پوند در روز پرداخت کنند. با وجود محدودیت‌های گردشگری در بوتان هنوز آلودگی در این منطقه زیاد است. سال گذشته، شهر صنعتی پاساخا در جنوب آن، دهمین شهر آلوده جهان شد. نگرانی‌های رو به رشدی در مورد تاثیر گردشگری بر کشور و تاثیر آن بر آلودگی وجود دارد که ممکن است منجر به اجرای سیاست‌های سخت‌تری در این مورد شود.

بالی در اندونزی

جزیره بالی در اندونزی مدت‌ها است گردشگران زیادی را به سواحل زیبای خود جذب کرده است. از جاذبه‌های آن برنج خوشمزه، معابد زیبا، فرهنگ متنوع و شیوه زندگی نسبتا ارزان است. با این حال در ماه دسامبر، مسئولان اعلام کردند: آلودگی این جزیره افزایش یافته است. البته به دلیل افزایش ضایعات پلاستیکی در سواحل، گروه‌های زیست محیطی و کارگران محلی در سواحل برای رفع این مشکل کمک می‌کنند، اما همچنان آلودگی در این جزیره زیاد است.

ساحل خوک‌ها در باهاما

تنها ساکنان این جزیره خوک‌های وحشی هستند که در طول زمان به شنا در دریا عادت کرده‌اند. سال گذشته با مشاهده چندین خوک مرده گردشگران مورد سرزنش قرار گرفتند و علت این مورد تغذیه نادرست خوک‌ها توسط گردشگران اعلام شده است.

Cinque Terre ایتالیا

خانه‌های روشن زیبا در صخره‌های Riviera ایتالیا بازدیدکنندگان این منطقه را در سال‌های اخیر افزایش داده است. در حال حاضر طرح‌های جدیدی ارائه شده تا میزان ترافیک را در این منطقه کاهش و منابع مالی را برای حفاظت از آن افزایش دهد.

ماچو پیچو در پرو

میراث اینکاها هر ساله تعداد زیادی گردشگر جذب می‌کند. به دلیل افزایش گردشگر، دولت پرو در سال ۲۰۱۷ اقدامات جدیدی برای محدود کردن تعداد توریست‌ها اعمال کرد. یکی دیگر از دلایل محدودیت گردشگری در این مکان احتمال رانش زمین با افزایش جمعیت است.

ونیز ایتالیا

ونیز به خاطر جاذبه‌های قایقرانی و غذاهای خوش طعم و ساختمان‌های ویژه گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است. سال گذشته ۲۰۰۰ ساکن محلی به افزایش گردشگری اعتراض کردند و خواستار مسکن بهتر و خدمات محلی برای ساکنان شهر شدند. این شهر در معرض آلودگی ناشی از کشتی‌های کروز قرار دارد. یونسکو اعلام کرد: افزایش گردشگران در شهر ونیز منجر به تغییرات عملکردی در ونیز شده است.



انتهای پیام


9846944
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است