اجتماعی 11:54 - 12 مهر 1394
رئیس سازمان انتقال خون مطرح کرد
رئیس سازمان انتقال خون گفت: کشور ما در عرصه خدمات آزمایشگاهی از پیشرفت‌های چشم‌گیری برخوردار بوده اما بی‌توجهی به تولیدات سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در این روند شده است.

ضعف کشور در زمینه تولید محصولات آزمایشگاهی

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، علی اکبر پورفتح‌الله در سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاه کشور گفت: کشور ما در عرصه خدمات علوم آزمایشگاهی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و ما اکنون جزو کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه هستیم و همچنین شاهد پیشرفت‌های شگرفی در این زمینه بوده‌ایم که امیدواریم در آینده به افق‌های بهتری دست پیدا کنیم.

وی افزود: نقد و مشکل عرصه علوم آزمایشگاهی در مقایسه با حوزه‌های داروسازی این است که در بحث داروسازی ما در تمام زمینه‌های پیش تولید و خدمات پیشرو هستیم اما در خصوص علوم آزمایشگاهی ما فقط در قسمت خدمات کار کرده‌ایم و در تولیدات در این بخش غفلت داشته‌ایم.

پورفتح‌الله افزود: بی‌توجهی به تولید، نظارت و استانداردها ما را با فاجعه روبرو خواهد کرد و چنانچه ورود محصولات آزمایشگاهی نظارت قوی وجود ندارد و استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود همچنین در زمینه تولیدات نیز باید به جایی برسیم که بتوانیم محصولاتی با برندی ایرانی داشته باشیم و نیاز منطقه‌ای را نیز در این خصوص رفع کنیم.

وی افزود: در زمینه کنترل کیفی و افزایش کیفیت محصولات نیز کارهایی انجام شده است اما در کنار این بحث باید به رشد استانداردهای تجهیزات آزمایشگاهی بپردازیم و ضمن توجه به مباحث کیفی و بازرسی‌های لازم بتوانیم به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم و همه این کارها تنها با همت متخصصی علوم آزمایشگاهی قابل دسترسی است.

رئیس سازمان انتقال خون افزود: این کنگره فرصت مناسبی برای هم اندیشی درباره نقاط ضعف و قوت و همچنین برای برنامه ریزی برای دستیابی به جایگاه مورد انتظار است.

این کنگره از 12 تا 15 مهر ماه در مرکز همایش‌های  رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.


7159815
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی ستاد نوروزی، جزئیات خدمات‌رسانی در این روز‌ها و عملیات‌های امدادی این نهاد را تشریح و استان‌هایی را که بیشترین و شدیدترین تصادفات نوروزی را داشتند، معرفی کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرهنگ سیدرضا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ری از اجرای طرح امنیت محله محور پلیس و پاک سازی نقاط جرم خیز، خبر داد و گفت: ۹۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند. 
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است