استانی 00:23 - 27 آذر 1393
در کارگروه اشتغال قم مطرح شد
در جلسه کارگروه اشتغال استانداری قم حمایت از خوشه مبل قم به عنوان دومین تولیدکننده برتر مبل در کشور مورد تاکید قرار گرفت.

لزوم حمایت از خوشه مبل قم به عنوان رتبه دوم کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کارگروه اشتغال استان قم چهارشنبه شب با حضور احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حسن رضوی معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قم، نمایندگان بانک‌های استان و برخی دیگر از مسئولان در تالار امام رضا (ع) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان بانک‌های دولتی استان از سهمیه اشتغالی که از سوی صندوق توسعه ملی به آنها اختصاص یافته بود گزارشی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش بانک کشاورزی، بانک ملی، بانک ملت، بانک مسکن، بانک توسعه تعاون و بانک سپه بودجه‌ای برای اختصاص به اشتغال را از صندوق توسعه ملی دریافت نکرده و بانک‌های صادرات، صنعت و معدن، تجارت و رفاه کارگران از این بودجه برخوردار شده بودند.

در این میان نماینده بانک کشاورزی با اشاره به اینکه ضوابط و شرایط صندوق توسعه ملی برای بانک سخت شده است، گفت: متاسفانه در برخی مواقع صندوق بعضی فعالیت‌های تولیدی را نمی‌پذیرد و این در حالی است که اگر تولیدکننده‌ای یک بار از تسهیلات این بانک بهره‌مند شد برای توسعه فعالیت خود نمی‌تواند تسهیلاتی را دریافت کند.

عامل خوشه مبلمان قم با ارائه تعریفی از خوشه اظهار کرد: خوشه به صنایع کوچکی گفته می‌شود که تکیه بر توسعه صنعت و بخش خصوصی دارد.

امیر ولی افزود: در استان قم می‌توان از ظرفیت صنعت مبل بهره‌مند شد زیرا قطب دوم تولید مبل در کشور به قم اختصاص دارد و استان‌های تهران، ملایر و قم به عنوان تنها استان‌های ساخت اسکلت مبل در کشور به شمار می‌روند.

معاون اشتغال و برنامه‌ریزی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی و بانک‌ها هر یک فعالیت خود را انجام می‌دهند، گفت: صندوق توسعه ملی و بانک‌ها هر یک مباحث مربوط به خود را انجام می‌دهند.

سید حسن رضوی بیان کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات توسط صندوق توسعه ملی، بانک‌ها موظف به تعیین اولویت‌ها هستند و از سوی دیگر بانک‌ها باید خود محور باشند و با بانک‌های دیگر به رقابت بپردازند و مدیران بانک‌ها باید در راستای چرخش کار و اعتبار صندوق توسعه ملی خود پیشنهاداتی را مطرح کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز دیگر سخنران این جلسه بود؛ وی در سخنانی اظهار کرد: متاسفانه در برخی مواقع شاهد عدم ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از سوی بانک‌ها هستیم که به طور قطع اگر اراده جدی برای حل مشکلات اشتغال در بین مسئولان وجود داشته باشد در این کارگروه می‌توان آنها را حل کرد و دیگر نیازی به تشکیل کارگروه‌های دیگر برای حل این مشکل لازم نیست.

احمد امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به اینکه تولید مبلمان در قم رتبه دوم کشوری را دارد، گفت: 30 درصد از مبلمان کشور در قم تولید می‌شود که باید برای مبلمان نمایشگاه‌ دائمی تاسیس شود و در حال حاضر منطقه کلهری به عنوان نمایشگاه مبلمان استان محسوب می‌شود.


5440673
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است