اجتماعی 14:10 - 07 اسفند 1395
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ارزیابی کیفیت نمایشگاه امسال محیط زیست، از انجام مذاکرات با کشورهای ایتالیا و آلمان خبر داد و افزود: کلید مذاکرات ما با نماینده سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی این سازمان از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است.

ابتکار: کلید مذاکرات ایران با سازمان ملل ضرورت پشتیبانی از طرح‌های گرد و غبار است

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار با حضور در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ضمن بازدید از غرفه‌ها اظهار کرد: نمایشگاه یک فضای خوب برای مبادلات فرهنگی، علمی و تجاری است. همچنین اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی با نمایشگاه‌های اینچنینی تقویت می شوند.

محیط زیست از یک مسئله فانتزی به محور برنامه دولت‌ها تبدیل شده است

وی با اشاره به اینکه افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست روز گذشته به شکل بی نظیری برگزار شد، گفت: فعالین عرصه خصوصی در ایران و تشکل‌ها حضور فوق العاده‌ای داشتند. حضور رسانه‌ها نیز بسیار چشمگیر بود. نمایشگاه امسال وضعیت مطلوبی دارد. کشورهای مختلف نیز در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که این موضوع نشان دهنده جهانی بودن مسئله محیط زیست است و بیانگر آن است که امروز محیط زیست از یک مسئله تفننی، فانتزی و فرعی به محور زندگی و برنامه‌های دولت‌ها تبدیل شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که حضور کشورهای خارجی فعال در حوزه محیط زیست تا چه حد برای اجرایی شدن اهداف توافقنامه پاریس اثرگذار است اظهار کرد: خوشبختانه دولت یازدهم یک سال قبل از توافق پاریس برنامه اقتصاد کم کربن را به تصویب رسانده بود و در حال حاضر همه وزارتخانه‌ها برنامه‌های خاص اقتصاد کم کربن و کاهش انتشار برای خود دارند و دستگاه‌های مختلف کاهش مصرف انرژی را در دستور کار دارند.

ابتکار با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی محیط زیست بستری برای مبادلات تجاری در این زمینه‌ها است، گفت: این اقدامات و مبادلات توجیه اقتصادی بالایی دارد و می‌تواند باعث رونق اشتغال، کارآفرینی و رشد اقتصادی کشور شود. رشد اقتصادی که هم ارزش افزوده داشته باشیم و هم با تخریب و آلودگی طبیعت همراه نباشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این نمایشگاه با عنوان اقتصاد سبز و اقتصاد مقاومتی ارتباطات اقتصادی و تجاری بین ایران و سایر کشورها و همچنین بین بخش‌های مختلف داخلی را فراهم می‌کند، افزود: بخش خصوصی، دولت، تشکل‌ها، دانشگاهیان و کشورهایی که در زمینه اقتصاد سبز تجربه دارند می‌توانند در این نمایشگاه به تبادل تجربیات مبادرت کنند.

ابتکار در ادامه با اشاره به اینکه روز گذشته مجموعه مذاکراتی با معاون دبیرکل سازمان ملل و وزیر محیط زیست ایتالیا داشتیم افزود: امروز نیز مذاکراتی با قائم مقام وزیر محیط زیست آلمان داریم همچنین نشست کشورهای ایران و آلمان با محوریت مدیریت پسماند برگزار می‌شود. افزون بر این بعد از ظهر امروز تمدید تفاهم نامه و بخش اجرایی فعالیت‌هایمان با ایتالیا انجام می‌شود. چهار پروژه با کشور ایتالیا داریم.

ابتکار در مورد بررسی بحث گرد و غبار با کشورهای خارجی اظهار کرد: در مورد گرد و خاک با اریک سولهایم به عنوان رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد مذاکراتی داشتیم. ایشان بسیار پیگیر بحث رویکرد منطقه‌ای در مقابله با پدیده گرد و غبار است. همچنین کلید مذاکرات ما با سولهایم رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل در مورد ضرورت پشتیبانی سازمان ملل از طرح‌های منطقه‌ای و ملی گرد و غبار است.  

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار کرد: همانطور که جشنواره فیلم سبز در گذشته با استقبال هنرمندان برگزار شد و نتایج خوبی داشت امیدواریم ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز نیز از جهت حضور هنرمندان داخلی و خارجی و تولید فیلم‌های اثرگذار در حوزه محیط زیست نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

به گزارش ایسنا شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست روز گذشته (جمعه 6 اسفند) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی آغاز به کار کرد، این نمایشگاه تا روز دوشنبه 9 اسفند برقرار خواهد بود.

انتهای پیام


8854781
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین رییس پلیس راه راهور فراجا گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک محور چالوس و آزادراه تهران شمال از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه تردد همه وسایل نقلیه از پل زنگوله به سمت تهران یک طرفه خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با فرارسیدن شب‌های قدر پویش فرهنگی بهار قرآن، بهار ایران در فضای تبلیغات شهری پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عملیات ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: هنوز ۹۸۰ هزار خودرویی که از تهران خارج شده‌اند بازنگشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر ضمن تشریح خدمات هلال احمر در نوروز ۱۴۰۳ اعلام کرد که بیشترین عملیات‌های کوهستان در استان‌های فارس، مازندران و ایلام به وقوع پیوسته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس اگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره زورگیران اتباع خارجی در غرب استان تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است