استانی 18:09 - 11 شهریور 1393
خدادادی اذعان کرد:
زنجان - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: متاسفانه از ظرفیت حضور بانوان در شورای شهر زنجان در جهت تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی،تقویت بنیان خانواده، نشاط خانواده و فرهنگ زندگی سالم به نحو احسن استفاده نشده است.

ظرفیتهای حضور بانوان در شورای شهر زنجان مورد استفاده قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خدادادی ظهر سه شنبه در جلسه کمیته هماهنگی برنامه هم اندیشی زنان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا و بانوان دهیار، با اشاره به جایگاه زن در اسلام افزود: اسلام نه تنها محدودیتی برای بانوان نداشته  بلکه موجب ارتقا جایگاه و منزلت آنان شده است.



وی  حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه (س) را الگویی برای همه مسلمانان  اعم از زن و مرد برشمرد و اظهار داشت: نقش آفرینی این بانوان بزرگ اسلام ،الگویی برای  زنان مسلمان واقعی  در زندگی فردی و اجتماعی محسوب می شود.



رئیس شورای اسلامی استان زنجان،  با بیان اینکه بانوان همواره در توسعه جامعه نقش مفیدی ایفا کرده اند گفت: از بدو تشکیل شوراها بانوان عضو شورا نقش موثری در پیشبرد اهداف فرهنگی اجتماعی و توسعه شهرها و روستاها  داشته اند و باید از ظرفیت های مغفول مانده آنان استفاده بهینه شود.



خدادادی شوراها را نهاداجتماعی دارای ظرفیت های بالفعل و بالقوه بیشماری دانست و افزود: متاسفانه از ظرفیت بانوان شورایی در جهت تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی،تقویت بنیان خانواده،نشاط خانواده و فرهنگ زندگی سالم به نحو احسن استفاده نشده است.



وی یاد آورشد: دبیرخانه شورای اسلامی استان زنجان برای نخستین مرتبه طی فعالیت ادوار شورای استان درصدد برگزاری نشست بانوان عضو شورای اسلامی شهر و روستا و بانوان  دهیاری های استان زنجان است که با مشارکت شهرداری ،شورای شهر زنجان و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان و سایر نهادها  انجام خواهد شد.



رئیس شورای اسلامی استان زنجان افزود: برگزاری چنین نشست هایی باید با هدف مشخص و خروجی مناسب باشد و صرفا جنبه تشریفاتی و تبلیغاتی نداشته باشد، همچنین فضایی برای انتقال تجربیات ، ایده ها و راهکارهای رفع مشکلات موجود فراهم گردد.

حدادادی افزود: می توان از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا جهت ارتقا وضعیت اقتصادی،نشاط جامعه استفاده کرد.



وی با اشاره به جایگاه شورای اسلامی استان و شورای عالی استان ها  در نظارت و ارائه لایحه به مجلس گفت: این ظرفیت بی نظیری است که شوراهای اسلامی می توانند از آن در همه  ابعاد استفاده کنند.



در ادامه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: رویکرد دفتر اموربانوان و خانواده استانداری زنجان سیاست گذاری، تسهیل گری و حمایت از فعالیت های حوزه زنان است.



ماهرخ بلوری اظهار کرد: حرکت همگانی و قرار دادن همه ظرفیت های موجود کنار هم برای استفاده بهینه و جلوگیری از موازی کاری در حوزه زنان و خانواده مد نظر است به همین دلیل نشست های متعددی با گروه های مختلف بانوان وجود داشته که نشست با بانوان عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در راستای همان اهداف است.



مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، نبود بانک اطلاعاتی جامع  و فقدان پژوهش های لازم در حوزه بانوان و خانواده را از مهم ترین آسیب ها و مشکلات موجود برشمرد وخاطر نشان کرد: در جهت رفع این مشکل اقداماتی از جمله تهیه اطلاس جامع بانوان استان و نیز برنامه های پژوهشی در دست اقدام است .



بلوری درخصوص برگزاری نشست بانوان عضو شوراها و دهیاری های استان زنجان گفت: اگر این نشست ها به صورت دوره ای در شهرستان های دیگراستان برگزار شود خروجی آن می تواند مفید واقع شود.

 


4630837
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است