استانی 12:48 - 14 فروردین 1399
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی گناباد:
ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: به منظور تسریع در روند تشخیص بیماری کرونا، به زودی آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد راه‌اندازی می‌شود.

گناباد به آزمایشگاه تشخیص کرونا مجهز می‌شود

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بخشی از بیمارستان قدیم 22 بهمن که از شرایط ویژه برخوردار بود، برای راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا تجهیز و آماده شده است.

وی تصریح کرد: چند نمونه تست نیز انجام شده که برای تأیید به انستیتو پاستور تهران فرستاده شد و به محض تایید درستی آن‌ها، این آزمایشگاه راه‌اندازی خواهد شد.

باذلی عنوان کرد:  بیشتر آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا در مراکز استان‌ها وجود دارند و نمونه‌های آزمایشگاهی شهرستان گناباد نیز در روزهای اول شیوع بیماری به تهران و در حال حاضر به مشهد فرستاده می‌شوند که از زمان فرستادن نمونه تا اعلام نتیجه، حدود 4 الی 5 روز طول می‌کشید.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در شهرستان گناباد، روند تشخیص بیماری به کم‌تر از 24 ساعت کاهش خواهد یافت که این امر نقش بسیار موثری در تشخیص سریع و شروع به موقع درمان ضد ویروسی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد روند پیشگیری و مقابله با کرونا را در شهرستان مثبت ارزیابی کرد و افزود: روند شیوع بیماری با شیب ملایم در حال پیشروی است و به احتمال زیاد هفته‌ آینده پیک این بیماری در گناباد باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر با همین شیب ملایم به پیک بیماری برسیم جای نگرانی نیست و امیدواریم که با کم‌ترین تلفات هر چه سریع‌تر شاهد روند کاهشی این بیماری در شهرستان و در کل کشور باشیم.

انتهای پیام


10466162
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است