سیاسی 02:31 - 15 اسفند 1393
درگزارش هفتگی احزاب و تشکل‌ها بخوانید
مهمترین عناوین خبری احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.

لبببه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، مهمترین عناوین خبری احزاب و تشکل‌ها در هفته‌ای که گذشت را در گزارش زیر بخوانید.


رقبا سرمایه‌ سنگینی را برای ایجاد اختلاف بین اصولگرایان به کار گرفته‌اند

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اقدامی که در چند سال اخیر برای اجرای همگرایی اصولگرایان صورت گرفته است بسیار مثبت و سازنده بوده است، به همین خاطر به محض آن که میزان همگرایی بین اصولگرایان بالا رفت، رقبا و دشمنان خارجی تلاش برای خدشه وارد کردن به این وحدت را آغاز نمودند. وی افزود: طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان از وحدت اصولگرایان نگرانند و استراتژی اصلاح‌طلبان مانع وحدت و انسجام بین نیروهای اصولگرا شود. لذا اصلاح‌طلبان سعی دارند این وحدت در بین اصولگرایان را تبدیل به اختلاف و تشتت کنند. (مشروح خبر)


تاکید دانشجویان بر شایسته سالاری و نفی مناسبات حزبی و باندی در دانشگاه

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس گفت: تمام تلاشمان بر این خواهد بود که با حرکت در مسیر احیا و نشر ارزش‌های اسلامی، فضای وحدت و همدلی را بین آحاد ملت خصوصا دانشگاهیان ایجاد و حفظ کنیم و از دانشگاه در برابر نفوذ جریانات فکری منحرف و افراطی صیانت به عمل آوریم. (مشروح خبر)


نا گفته‌هایی از دست‌یابی به فناوری فضایی

یک مقام ارشد صاایران گفت: پس از مشکلات و محدودیت‌ها بود که فهمیدیم باید روی پای خودمان بایستیم! ایستادیم و توانستیم! وقتی از روسی‌ها پرسیدیم به نظر شما ما کی می‌توانیم یک ماهواره بسازیم؟ جواب این بود که شما تا 35 سال دیگر هم نمی‌توانید ماهواره بسازید. اگر هم بسازید خودتان نمی توانید پرتاب کنید، ما هم پرتاب نمی کنیم! اما جهموری اسلامی توانست و ماهواره خودش را ساخت و خودش هم آن را پرتاب کرد و این روسی ها بودند که پس از پرتاب، اولین نفر تماس گرفتند و تبریک گفتند که یک شبه معجزه اتفاق افتاد. (مشروح خبر)



 استکبار جهانی در مقابل منطق انقلاب اسلامی محکوم به شکست است

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها باید بدانند که در مقابل منطق انقلاب اسلامی محکوم به شکست هستند؛ ما از حرکات آزادی‌خواهانه مردم کشورهای منطقه حمایت و به شدت مرتجعین را محکوم می‌کنیم. وی همچنین پیرامون وحدت نیروهای اصولگرا گفت: همه نیروهای اصولگرا موظف به وحدت هستند و هر کسی که کوچکترین خدشه‌ای به این وحدت وارد بیاورد، مسئول است و باید پاسخگو باشد. (مشروح خبر)


اعتراض شفاهی اعضای "حاما" به نتیجه انتخابات شورای مرکزی حزب

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: یکی دو نفر از اعضای معترض به نتیجه انتخابات شورای مرکزی حزب حاما، اعتراض خود را به طور شفاهی با ما مطرح کرده‌اند. ولی هنوز در ارتباط با این موضوع و نحوه ورود و کمک‌کردن به مجموعه "حاما" تصمیم‌گیری نکرده‌ایم. (مشروح خبر)


اگر 1+5 اراده سیاسی داشته باشد مذاکرات به نتیجه می‌رسد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر در کلیات اختلافی وجود داشت، جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان به مذاکرات ورود پیدا نمی‌کرد. وی افزود: کلیات شامل حقوقی است که در NPT برای تمام کشورهای عضو در نظر گرفته شده است و ایران نیز نباید از این حقوق مستثنی باشد و اجازه دخالت در این موارد را به هیچ کشوری نخواهد داد. حجت الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه کشورهای غربی ابتدا کلیات را مطرح  می‌کنند و سپس سال‌ها روی آن مانور می‌دهند، گفت: این شگرد سال‌ها پیش در مورد فلسطینی‌ها اجرا شده و در طول 20 سال هنوز توافقی در مورد این کلیات حاصل نشده است. (مشروح خبر)


فلسطین باید با مبارزه از اشغال آزاد شود نه مذاکره
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ما بر موضع خود مبنی بر طرح مقام معظم رهبری پابرجا هستیم تصریح کرد: براساس طرح مقام معظم رهبری فلسطین باید از اشغال آزاد شود آن هم از طریق مبارزه نه مذاکره که مذاکره بی‌فایدگی خود را نشان داده است. (مشروح خبر)



برای ریاست خبرگان کاندیدا نخواهم شد

آیت‌الله خاتمی گفت: بنده به هیچ وجه نه برای ریاست خبرگان و نه برای نائب رئیسی کاندیدا نخواهم شد. وی در توضیح دلیل عدم کاندیداتوریش برای ریاست مجلس خبرگان تاکید کرد: به منظور بزرگداشت و احترام به پیشکسوتان و علمای بزرگ حاضر در مجلس خبرگان به خود اجازه کاندیداتوری برای ریاست خبرگان را نمی‌دهم. (مشروح خبر)


جمهوری اسلامی در مذاکرات به دنبال جنجال آفرینی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  اسلامی با تاکید بر اینکه روند مذاکرات اتمام حجتی در عرصه‌ داخلی و خارجی است، گفت: این اتمام حجت برای آن است که جمهوری اسلامی اثبات کند پای مذاکرات ایستاده و به دنبال تنش و جنجال ‌آفرینی نیست و بر اساس منطق شفاف و روشن، مذاکره و گفتگو می‌کند. (مشروح خبر)



بررسی استراتژی ایران و روسیه در مقابله با تهدیدات فرامنطقه‌ای

سیدمهدی سیدافقهی گفت: مسئله اختلافات روسیه با غرب بر سر مسئله اکراین، در مذاکرات قطعا به نفع ایران تمام خواهد شد. زیرا از طرفی  آمریکایی‌ها  متوجه تمایل روسیه به سمت ایران شدند و از طرف دیگر روسیه از سقوط  حکومت سوریه و بشار اسد جلوگیری کرد، لذا به‌ این‌ ترتیب مقدمات لازم برای به‌هم ریخته شدن حیات خلوت روسیه یعنی اکراین فراهم شد. وی افزود: ناآرامی‌ها‌ی روسیه وغرب ممکن است با جنگ داخلی به خاک روسیه نیزکشیده شود و با شرایط ذکر شده در حال حاضر روسیه به دنبال هم پیمان برای خود در منطقه است. (مشروح خبر)


آیا مصوبات انتخاباتی مجمع تشخیص مصلحت به انتخابات مجلس دهم می‌رسد؟

سیاست‌های کلی انتخابات در شرایطی در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت قرار گرفته است، که در این خصوص دو نکته حائز اهمیت است؛ نکته نخست ضمانت اجرایی این مصوبات است که تحقق آن از سوی برخی کنشگران سیاسی و رسانه‌ای مورد تشکیک قرار گرفته و نکته دوم این است‌ که آیا این مصوبات و سیاست‌ها در موعد انتخابات مجلس دهم در اسفند 94، اجرایی می‌شود یا خیر؟ (مشروح خبر)



شورای نگهبان طوری رفتار کند که به "عملکرد جریانی" متهم نشود

حقوقدان شورای نگهبان با تأکید بر اینکه مسئله نظارت استصوابی شورای نگهبان مسئله‌ای نیست از طرف شورای نگهبان اصول‌گرایان یا اصلاح طلبان تعیین شده باشد گفت: این نظارت متن قانون اساسی است و بر این اساس نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و مجلس وسایر انتخابات بر عهده شورای نگهبان است. وی اضافه کرد: زمانی که ما نسبت به مصادیق انتقاد داریم زیر سوال بردن اصل نظارت و قانون کار پسندیده‌ای نیست. لذا نظارت استصوابی برای شورای نگهبان واجب‌الاجراست. (مشروح خبر)



روزنامه فیگارو صحبت هایم را تحریف کرد

فائزه هاشمی در پاسخ به سوالی پیرامون حاشیه‌های ایجاد شده برای او در مصاحبه با روزنامه فرانسوی فیگارو گفت: متاسفانه روزنامه فیگارو در مصاحبه با من سوال ها و جواب ها را تلفیق کرد و مطالبی که در این روزنامه از قول من منعکس شد، حرف های من نبود وی افزود: آن ها از من پرسیدند تجربه زندان چگونه بود و من گفتم عالی بود و آن ها پرسیدند چه افرادی را در زندان دیدی و من گفتم افراد بزرگی را در زندان مشاهده کردم. (مشروح خبر)


انتهای پیام/

5983062
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی و نمایش تسلیحات پیشرفته در مراسم روز ارتش از عناوین روزنامه‌های امروز است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان امروز چهارشنبه از بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، بازدید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی مراتب قدردانی را از حمایت‌های بی دریغ رئیس‌جمهور در پی پیروزی افتخار آمیز در عملیات وعده صادق تقدیم نمود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است