استانی 01:25 - 08 بهمن 1393
تبریز؛
رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل استان از موافقت واگذاری 150 واحد مسکن مهر از طریق خانه مطبوعات برای خبرنگاران در استان آذربایجان شرقی خبرداد.

حسینی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، در خصوص ساماندهی بیمه خبرنگاران و نویسندگان و هنرمندان  نیز که  قبلا از طریق این صندوق بیمه می شدند گفت: اخیرا  این بیمه از سوی تهران  مسدود شده ودر حال ساماندهی است و پرونده هنرمندان در خصوص بیمه خبرنگاران  پذیرفته نمی شود.

وی بااشاره به اینکه در سالهای قبل کارتهای خبرنگاری از طریق ارشاد استان ها صادر می شد افزود: در حال حاضر کارتهای خبرنگاری از طریق سایت سمان  صادر می شود  وافرادی که  توانسته اند مدارک خود را در این سایت بارگذاری کنند وهمچنین مدارکشان مورد تایید وزارت  فرهنگ ارشاد  اسلامی بخش امور خبرنگاران و کارشناسان قرار گرفته باشد ، برایشان کارت خبرنگاری صادر می شود.

وی خاطر نشان کرد:خبرگزاری هایی  که در حوزه خبر مکتوب کار می کنند  به دلیل این که نشریات مکتوب خصوصا  در حوزه محلی دارای مشکلات مالی هستند می توانند خبرنگاررا جذب کنند .

حسینی  تعداد خبرنگاران  سال گذشته را  نزدیک به 135 خبرنگار در استان اعلام کردوگفت:اینها در شاخه های روزنامه نگاری ،خبرنگاری ،روزنامه نگار ارشد رتبه بندی شده اند که پس از راه اندازی  سایت سمان از تعداد خبرنگار ان  اطلاعاتی دردست نیست.

وی گفت: احتمال دارد صدورو کارتهای خبرنگاری از این پس  به  استانها  اختصاص داده شود .

وی افزود: تنها استانی که سه تا انجمن درآن  فعال است شامل انجمن صنفی روزنامه نگاران  ،انجمن صنفی مدیران و خانه مطبوعات استان  وسه نفر اعضای هیئت امنا از خبرنگاران تشکیل شده است که امسال سومین دوره انتخابات در استان برگزار شد که بیشتر حمایتها از خبرنگاران از طریق خانه مطبوعات در استان مطرح شد.

وی بابیان اینکه  جشنواره مطبوعات شمال غرب کشور ازسال 79 در استان برگزارنشده افزود: جشنواره مطبوعات در سال 94 به میزبانی استان اذربایجان شرقی  برگزار خواهدشد.

وی همچنین گفت :نمایشگاه مطبوعات همه ساله با نمایشگاه کتاب در استان برگزار می شد  که امسال  این مهم اتفاق نیفتادو قرار شدسال آینده همزمان با جشنواره برگزار شود.
انتهای پیام/ز

5717759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است