استانی 14:31 - 11 مرداد 1394
استاندار قزوین:
استاندار قزوین تاکید کرد: وضعیت استفاده از چاه‌های غیرمجاز در بخش صنعت هم پیگیری شود تا بدون اغماض در همه بخش‌ها از هر حرکت غیرقانونی جلوگیری شود.

وضعیت چاه‌های غیرمجاز در صنعت پیگیری شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قزوین، مرتضی روزبه در جلسه اتاق فکر آب که در شرکت آب منطقه‌ای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در صیانت از منابع آبی استان نباید کوتاهی کرد بلکه باید بدون تبعیض نسبت به این موضوع اقدام کرد.

وی افزود: در بستن چاه‌های غیرمجاز باید عدالت رعایت شود و در کنار آن از حفاری‌های جدی هم جلوگیری کنید، تا بتوان از منابع محدود آبی استان صیانت کرد.

روزبه تصریح کرد: برای مقابله با چاه‌های غیرمجاز به همکاری مردم و همه دستگاه‌ها به ویژه نیروی انتظامی، بسیج و فرمانداران و دستگاه قضایی نیازمند هستیم تا بتوان به نتیجه مطلوب دست بیابیم.

وی یادآورشد: بستن چاه‌های غیرمجاز باید به طور عادلانه صورت گیرد و به کسی اجحاف نشود و همه متوجه شوند که در برخورد با متخلفان کسی مصونیت ندارد و با همه یکسان برخورد می‌شود.

استاندار اضافه کرد: بسیج سازندگی به عنوان یک نیروی مردمی قابلیت‌های فراوانی دارد و می‌تواند در صیانت از منابع آبی و انسداد چاه‌های غیرمجاز مورد استفاده قرار گیرد.

روزبه در ادامه با اشاره به تدوین کتاب تاریخچه آب استان قزوین، گفت: دست اندرکاران تهیه این کتاب به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا ضمن استفاده از مصاحبه صاحب نظران و کارشناسان و پیشکسوتان این حوزه به همه مسائل این بخش به طور همه جانبه توجه شود.

استاندار خاطرنشان کرد: مقدمه کتاب در خصوص موقعیت جغرافیایی استان که یک موضوع تکراری است نباید زیاد اختصاص داده شود بلکه باید به محتوا و تصویری شدن کتاب توجه بیشتری شود.

روزبه ادامه داد: جدی‌ترین موضوع در استان قزوین آب است و برنامه‌های آینده باید بر این اساس شکل گیرد و اجرایی شود که دراین میان باید در نشست با مسئولان کشوری به حق خود برسیم.

استاندار یادآور شد: جلساتی با حضور ۹ استان کشور در حضور وزیر نیرو و کارشناسان تشکیل شده که جمعیت ۳۰ میلیونی را شامل می‌شود و در این نشست‌ها باید کارشناسان استدلال منطقی ما را بپذیرند تا بتوانیم سهم خود را بگیریم.

روزبه گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۱۶۰ طرح در حوزه آب در استان‌های کشور تعریف و تدوین شده که قزوین هیچ سهمی از آن نداشته که این خلاء موجب شده امروز با مشکلات جدی مواجه شویم.

وی تصریح کرد: البته نمی‌خواهیم بدون مطالعه سدی بسازیم که آبی پشت آن جمع نشود اما باید با نگاه کارشناسی برای تامین نیاز آینده استان گام برداریم و مشکلات خود را حل کنیم.

استاندار خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم با تکرار اشتباهات گذشته مردم آسیب بینند و بحران آب، آینده دشت قزوین را تحت تاثیر قرار دهد.

انتهای پیام


6846658
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است