گوناگون 11:40 - 26 خرداد 1398
«من برای کسانی که ادعای هم‌گروهی و هم‌حزبی‌بودن با نجفی را دارند، بسیار متأسف شدم که این‌ گونه از او اسم می‌برند و مسائل شخصی خودشان را با مسائل سیاسی و اداری کشوری مخلوط می‌کنند. کسی که سیاسی است نباید در این شرایط این‌گونه بحث‌ها را باز کند. زمانی که کمکی از دستمان برنمی‌آید، بر آتشی که در زندگی نجفی به پا شده بیشتر نباید دمید و اگر نمی‌توانیم آتش را خاموش کنیم، کنار بکشیم تا دیگری کمک کند.»

انتقاد صفایی فراهانی از برخی اعضای حزب کارگزاران

به گزارش ایسنا، روزنامه شرق نوشت: «محسن صفایی‌ فراهانی که تأکید دارد نباید بر آتشی که در زندگی نجفی به‌ پا شده دمید، می‌گوید: هنوز نتوانسته‌ام باور کنم که نجفی توانسته باشد چنین کاری را انجام دهد؛ مگر آن که شرایط آن‌ قدر برایش تنگ شده باشد که نتواند اوضاع را کنترل کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره حواشی قتل همسر دوم محمدعلی نجفی به خبرآنلاین گفت: «من بسیار متأسف شدم که شخصیت باتجربه و متواضعی مثل آقای نجفی دچار چنین مشکلی شد. در این شرایط که مشکل مدیریتی این‌قدر گریبان‌گیر کشور شده است، یک مدیر باتجربه را این‌گونه از دست دادیم.»

او گفت: «این اتفاق دو ضایعه بود؛ یک ضایعه بُعد انسانی این اتفاق است که باعث مرگ یک انسان شد و ضایعه دوم محروم‌ شدن کشور از داشتن یک مدیر باتجربه بود که دیگر نمی‌توان از او استفاده کرد.»

نماینده سابق مجلس ششم با اشاره به شناخت خود از نجفی ادامه داد: «من از این اتفاق و پرونده اطلاعات دقیقی ندارم و نمی‌توانم خیلی اظهار نظر کنم ولی بر اساس شناخت خودم از نجفی و بر اساس برخوردهایی که با او داشته‌ام و حشر و نشر کاری که از نزدیک با وی داشتم می‌گویم این اتفاق برای خودم به‌شدت عجیب است. هنوز نتوانسته‌ام باور کنم که نجفی توانسته باشد چنین کاری را انجام دهد، مگر آن که شرایط آن‌ قدر برایش تنگ شده باشد که نتواند اوضاع را کنترل کند.»

صفایی‌ فراهانی در ادامه این گفت‌وگو اشاره‌ای تلویحی به اظهارات برخی اعضای حزب کارگزاران درباره پرونده نجفی کرد و گفت: «من برای کسانی که ادعای هم‌گروهی و هم‌حزبی‌بودن با نجفی را دارند، بسیار متأسف شدم که این‌ گونه از او اسم می‌برند و مسائل شخصی خودشان را با مسائل سیاسی و اداری کشوری مخلوط می‌کنند. کسی که سیاسی است نباید در این شرایط این‌گونه بحث‌ها را باز کند. زمانی که کمکی از دستمان برنمی‌آید، بر آتشی که در زندگی نجفی به پا شده بیشتر نباید دمید و اگر نمی‌توانیم آتش را خاموش کنیم، کنار بکشیم تا دیگری کمک کند.»

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «یکی از دلایل عقب‌ماندگی کشور، عقب‌ماندگی افرادی است که مسبب چنین اتفاقاتی می‌شوند. به‌ هر حال امیدوارم همه‌ چیز در شرایط مطلوبی حل شود. ضمن این که تأسف می‌خورم از اتفاقی که برای آن خانم افتاد و برای نجفی هم ناراحتم که قرار است ایشان را به همین راحتی از دست بدهیم.»

صفایی‌ فراهانی در واکنش به صحبت‌های محسن رفیق‌دوست که اتفاق پیش‌آمده برای نجفی را توطئه می‌داند، گفت: «من اطلاع زیادی دراین‌باره ندارم اما در ۲۵ سال اخیر با توجه به اتفاقات مشابهی مانند اتفاقی که برای آقای مهاجرانی افتاد و مطالبی که درباره برخی از بیانات مسئولان گفته شده است، امکان توطئه نیز وجود دارد که به وضعیت عقب‌افتادگی کشور برمی‌گردد.»

او خاطرنشان کرد: «نباید یک مدیر کارآمد را به این شکل از صحنه خارج کنیم و کامل از دست بدهیم. این هم نشان‌دهنده عدم عقلانیت و تفکر است. این قسم اتفاقات نه‌تنها بد است، بلکه برای مدیریت کشور به دور از منطق و عقل است. نجفی با حضورش در شهرداری تهران مفاسد زیادی را آشکار کرد که البته به آنها رسیدگی نشد و چیزی هم‌ گیر مردم نیامد یا با مشکلات برخورد نشد اما از نظر من آنهایی که آسیب دیده بودند، به‌نوعی خواستند تلافی کرده باشند و این فقط یک احتمال است.»

انتهای پیام


10150709
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است