اقتصادی 12:40 - 23 مهر 1398
رحمانی خبر داد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست دولت این است که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با بخش خصوص اتخاذ نکند و وزارت صمت نیز بر همین روند کار می‌کند.

افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات/ خودروسازان به سمت شرکای جدید بروند

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی بیان کرد: مشورت در دین ما نیز توصیه شده و روال وزارت صمت نیز بر همین روند است و ضرورت این مهم به همه معاونت‌ها و مدیران زیرمجموعه نیز اکیداً توصیه شده است.

او در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نظارت بر قیمت مصرف‌کننده و تولیدکننده‌ افزود: سامانه جامع انبارها برای ایجاد نظارت راه اندازی شده است، انبارها در این سامانه شناسایی شده است و خیلی از کالاها در حال ثبت هست که به تدریج کامل می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گـفت: سامانه‌های رصد و کنترل کالا از مبدا (تولیدکننده) تا مقصد (مصرف کننده) در حال راه اندازی و تکمیل هستند و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مکلف به نظارت در این حوزه است.

برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار شب عید

رحمانی در خصوص تصمیم ستاد تنظیم بازار برای خرید سیب از کشاورز با نرخ مناسب، افزود: در راستای تنظیم بازار برای ذخیره شب عید و مصرف مردم، سازمان تعاون روستایی موظف شد که کار خرید و ذخیره سازی لازم را برای این محصول انجام دهد.

او در خصوص مزایای این تصمیم نیز تصریح کرد: قیمت سیب در کشور پایین آمده بود که این موضوع باعث تلف شدن محصول و ضرر به تولیدکننده ها شده بود و این تصمیم جدید برای خرید و همچنین تامین تسهیلات برای خرید تضمینی به خصوص برای واحدهای کنسانتره سازی، هم به نفع مصرف مردم در شب عید و هم تولیدکنندگان و باغداران ذینفع شد.

تولید مشترک خودرو در برنامه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تولید خودروهای مشترک با دیگر کشورها، گفت: تولید مشترک خودرو همواره در برنامه بوده و این همکاری ها باید باشد، در گذشته هم با برخی شرکت‌ها این همکاری وجود داشته است، البته برخی در دوران تحریم هم عملکردشان مورد رضایت نبوده و و قاعدتاً به شرکت‌های خودرویی کشورمان توصیه کردیم به سمت شرکا و کشورهای جدید بروند.

رحمانی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات نیز بیان کرد: در شش ماهه اول امسال از سال گذشته به مراتب چرخه بازگشت ارز فعال‌تر بوده و ارز بیشتری بازگشته است و صادرکنندگان نیز موقع صادرات تعهد می دهند که ارز برگردد.

انتهای پیام


10267022
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است