اقتصادی 16:07 - 09 مهر 1393
مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب آبفای استان تهران: از طریق 80 سامانه به صورت لحظه ای کنترل کیفیت آب تهران بررسی می شود و در حال حاضر، کیفیت آب پایتخت مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است.

وضعیت کنترل کیفیت آب در تهران/ پایش لحظه‌ای سلامت آب در 80 سامانه

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مشیری گفت: کیفیت آب تهران مطابق با استانداردهای ملی و جهانی است. آب تهران به‌ صورت لحظه‌ای براساس استانداردهای ملی ایران و رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت پایش و کنترل می‌شود و این شرکت در راستای وظیفه اصلی خود که تامین آب سالم و بهداشتی برای مردم است، آزمون‌های کنترل کیفی بسیاری شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی - شیمیایی، فلزهای سنگین و ریزآلاینده‌ها را به‌ صورت روزانه روی آب تهران انجام می‌دهد.

مدیر دفتر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب آبفای استان تهران اظهارداشت: میزان کلر آزاد باقیمانده در آب آشامیدنی توزیعی در مناطق زیرپوشش شرکت 0.5 تا 0.8 میلی‌گرم است و نتایج آزمون‌های میکروبی نیز موید آن است که آب آشامیدنی تهران پاک، سالم و دارای قابلیت آشامیدن است.

مشیری افزود: این شرکت برای تامین آب و به‌ منظور حفاظت از منابع آبی زیرزمینی اقدام‌هایی نظیر ایزوله‌کردن چاه‌ها و اجرای منشور کیفی برای ارتقای کیفیت آب آشامیدنی را در دستور کار خود همواره داشته که از اقدام‌های عمده برای ارتقای کیفی و پایش بهداشتی آب تهران می‌توان به تحویل‌ گیری آبرسانی‌های خصوصی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شبکه توزیع آب تهران بیش از 80 سامانه پایش لحظه‌ای بهداشت آب مجهز به سامانه سولار مستقر هستند که قابلیت ثبت نتایج برای شناسایی و تعیین مقدار شاخص‌های کیفی آب مانند PH، کلر آزاد باقیمانده، دما، کدورت و هدایت الکتریکی را دارا هستند.

مشیری سپس با بیان اینکه براساس استانداردهای ملی ایران و آخرین رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت میزان حد مجاز نیترات 50 میلی‌گرم بر لیتر برحسب NO3 منفی است گفت: براساس دستورالعمل این سازمان درباره نوزادان زیر 3 ماه شرایط به اینگونه است که چنانچه نوزاد زیر 3 ماه از شیر خشک تغذیه می‌کند، میزان نیترات آب مصرفی باید زیر 50 میلی‌گرم باشد و در صورتی که از آب داری نیترات 50 تا 100 میلی‌گرم استفاده شود، متولیان بهداشتی باید مراقب باشند که آب موردنظر به‌ لحاظ میکروبی پاک و قابل آشامیدن باشد؛ زیرا استفاده از آب آلوده به نیترات که دارای آلودگی میکروبی نیز باشد، خطر بروز بیماری متهموگلوبینمیا (Blue Baby) را افزایش می‌دهد.


4850342
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: تابلوی معاملات امروز، دوباره امید‌ها برای رشد خوب و جبران عقب ماندگی از بازار‌های موازی را برای اهالی بازار زنده کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمرکز سازمان مالیات بر پردرآمد‌ها است و اشراف خود را بر داده‌های مالیاتی افزایش داده‌ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر امور گلخانه و گیاهان زینتی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دفتر امور گلخانه و گیاهان زینتی گفت: بنابر آمار در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد بذور هیبرید سبزی و صیفی مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد گفت: ۳۰ درصد گندم تولیدی از حوزه برداشت تا سفره هدر می‌رود که با فرهنگ‌سازی و اصلاح کمباین‌ها باید میزان ضایعات را کاهش دهیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تمامی خانه‌های خالی لوکسی که در اختیار نهاد‌ها قرار گرفته‌اند باید در روند مولد سازی قرار گیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: تنها مرجع ثبت قرارداد اجاره سامانه خودنویس است و ثبت انواع قراردادهای اجاره در این سامانه امکان پذیر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرابورس ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها را منتشر کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در بسیاری از نقاط کشور از یکم تا ۶ اردیبهشت ماه شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است