ورزشی 08:16 - 28 فروردین 1393
کارشناس داوری کشورمان گفت: قضاوت داوران، امسال نسبت به لیگ گذشته تغییری نکرده است، اما اعضای فدراسیون داوری را افرادی که شایستگی بیشتری دارند تشکیل داده‌اند. .

 هادی دزفولی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: عملکرد داوری امسال پیشرفتی نسبت به سال‌های گذشته نداشته است اما اصفهانیان انسانی خوب و درستی است و جاه طلب نیست، تمام تلاش خودش را برای پیشرفت داوری کرده است و سعی دارد روز به روز از حاشیه داوری و اشتباهات بکاهد و با دپارتمان تعامل داشته باشد.

 

وی افزود: برای پیشرفت داوری باید سطح کلاس‌های داوری را ارتقا دهیم و در کلاس‌ها از مدرسان خارجی و با تجربه استفاده کنیم.

 

وی بیان کرد: کمیته داوران در گذشته خیلی خوب عمل نکرده بود و نتوانسته بود کاری از پیش ببرد.

 

 دزفولی اظهار داشت: تازه امسال متوجه شده‌اند که در داوری ما فساد وجود دارد و آن مسائلی که در سالهای گذشته پشت پرده مانده بود را امسال افشا کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: اگر از اول کمیته داوران بر مبنای درستی انتخاب می‌شد این گونه مشکلات پیش نمی‌آمد.

 

 داور پیشکسوت کشورمان بیان کرد: خیلی از تیم‌ها بودند که در دقایق آخر به دلیل تصمیم اشتباه داور بازی را باختند و لطمه زیادی خوردند در کل از نظر من داوران این فصل زیاد خوب عمل نکردند.

 

 وی اظهار داشت: امیدوار هستم که در سال آینده یکسری فرهنگ سازی‌ها بشود و این مسئله همه گیرشود که مربیان و بازیکنان حق اعتراض به داور را در زمین بازی نداشته باشند.

 

وی افزود: من دیگر در داوری جذابیت و شادابی را نمی‌بینم و باید پیشکسوتان و کمیته داوران کاری کنند که انگیزه بیشتری برای داوران به وجود آید.

 

وی ادامه داد: بیشتر کردن انگیزه در میان داوران حتما نباید با دادن پول شکل گیرد بلکه با تبادل داوران با کشورهای همسایه و با تشکیل کلاس‌هایی که با اطلاعات به روزی همراه باشد می‌توانند انگیزه و جذابیت را در داوران بیشتر کند.

 

وی در خصوص تاثیر محروم کردن قهرمانی روی عملکرد و داوری گفت: من نمی‌توانم کار قهرمانی یا اینکه همچنین کاری را کرده یا نکرده است را تایید کنم چون من در این رابطه اطلاعات ندارم، اما از نظر من اگر بخواهند کسی را محروم کنند برای همیشه محروم کنند این مسئله  شش ماه شخصی را محروم می‌کنند خیلی زشت است.

 

 کارشناس داوری اظهار داشت: پاک بودن فاکتور خاصی دارد، یک مقدار باید با چشم بیناتری‌ به داوری نگاه کنند و مسائل را انقدر ساده نگیرند و نگذارند از این گونه اتفاقات در داوری بیافتد چون واقعا پول آدم را وسوسه می کند.

 





وی اظهار داشت: همیشه اشتباهات وجود دارد اما اگر انتخاب داوران درست باشد و استعداد‌یابی شود مطمئنا از این اشتباهات داوری کاسته می‌شود.

 

 دزفولی بیان کرد: فدراسیون این طور است که اگر فردی شایسته نیست را کنار می‌گذارند، در سازمان دیگر به او شخصیت می‌دهند و از وی در جای دیگر استفاده می‌کنند که این یکی از بزرگترین اشتباه ها است و همین عوامل برخوب عمل نکردن فدراسیون داوری تاثیر گذاشته است.

 

 وی اظهار داشت: از نظر من تاج خیلی فعال و خوب کار کرده است زیرا نیازی مالی ندارد و صادقانه کار می‌کند.

 

دزفولی بیان کرد: از زمانی که اصفهانیان یک سری افراد را  کنار گذاشت وضعیت داوری بهتر شده است، تعاملی میان دپارتمان و کمیته داوران شکل گرفت و مشکلات شان مقداری از بین رفته است.

 

وی اظهار داشت: من خودم یک جمله ای دارم که می‌گویم بعضی آدم‌ها به غلط آمده اند اما به درست باید رد‌شان کرد رفت .

 

پیشکسوت داوری کشورمان ادامه داد: دیگر فوتبال ما زیبا نیست و تماشاچی‌ها کمتر شده و تنها تماشاگران طرفدار دو تیم هستند.

 

 وی ادامه داد: ما باید فرهنگ سازی کنیم که مردمان ما ورزش را دوست داشته باشند نه تنها طرفدار دو تیم فوتبال باشند.

 

وی در رابطه با روی کار آمدن داوران کم تجربه و جوان که جایگزین داوران با تجربه شده‌اند گفت: یک مقدار رویشان می شود حساب کرد اما باید این را بدانیم که انتخاب داور باید دارای فاکتور‌هایی باشد و قبل از انتخاب یک داور قد، فرهنگ، خانواده و تحصیلات  وی را در نظر بگیرند و به زیر دیپلم‌ها و کسانی که قدشا‌ن زیر 165 است اجازه ی ورود به عرصه‌ی داوری را ندهند.



انتهای پیام/

3502654
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آندرتیکر کشتی کچ‌کار معروف برای تبلیغ یک برند در تلویزیون به ایران می‌آید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارلوس آلکاراس اسپانیایی با شکست ناباورانه برابر گریگور دیمیتروف از دور رقابت‌های تنیس مسترز میامی حذف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال گفت: بهترین اتفاق سال ۱۴۰۲ صعود ۲۶ پله‌ای تیم ملی بانوان در رنکینگ جهانی و قرار گرفتن در رده ۵۲ بود. تیم ملی اکنون در رده دهم آسیا قرار دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دارنده مدال طلای شنای قهرمانی آسیا گفت: من به همراه مهرشاد افقری و هومر عباسی شانس کسب ورودی المپیک هستیم. هر کسی می‌تواند با رسیدن به رکورد تعیین شده، ورودی المپیک را کسب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در واکنش به ناامیدی برخی دوستان از طلایی شدن وزنه‌برداری ایران در المپیک پاریس گفت: مسئولان خیلی قاطعانه حرف زدند ولی امیدوارم اشتباه کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم شهرداری گرگان در بازی نخست از مرحله نیمه نهایی سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا موفق به برتری مقابل پلیس عراق شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس فوتبال گفت: روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم و این موضوع نباید بر حسب اجبار باشد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علیرضا محمد گفت: فوتبال ایران نتیجه‌گرا است و قلعه‌نویی هم به دنبال این است که نتیجه را بگیرد و از جوانان کمتر استفاده می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است