فرهنگی‌هنری 18:46 - 16 اسفند 1399
در روزهایی که خبر تعطیلی و تغییر کاربری برخی سینماها شنیده می‌شود، حوزه هنری تاکید دارد که احیای سینما را در اولویت دارد.

احیای سینماها؛ اولویت حوزه هنری

به گزارش ایسنا، در سالی که رو به پایان است سینماداری از جمله مشاغلی بود که با تعطیلی طولانی مدت سینماها آسیب زیادی دید و حتی فعالیت مجدد در ماه‌های اخیر هم نتوانسته رونق را به سینماها برگرداند. 

برهمین اساس سالن‌های سینمایی مختلف بویژه قدیمی‌ترها بیش از گذشته با مشکل مواجه و در معرض خطر تعطیلی یا تغییر کاربری قرار گرفتند. سینما بولوار یکی از سینماهایی بود که در هفته‌های گذشته خبر تبدیل شدنش به سالن‌های همایش‌های پزشکی دانشگاه منتشر شد. همچنین مدیر سینما عصر جدید تعطیلی موقت این سینما را اعلام کرد تا درباره آن تصمیم‌گیری کنند.

در این باره محمد قاصد اشرفی - رییس انجمن سینماداران - نیز گفت که مدیران این سینما مدتی است تغییر کاربری آن را درخواست کرده‌اند. البته این اتفاقی است که شاید در انتظار سینماهای دیگری هم باشد و در همین راستا مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش هم به آن اشاره کرده است. با این حال حوزه هنری که سالن‌های سینمایی پرشماری را در سطح کشور در اختیار دارد، تاکید می‌کند که به دنبال تغییر کاربری سینماهای خود نیست.

روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که «هیچ‌گونه درخواستی از سوی حوزه هنری برای تغییر کاربری سینمایی ارائه نشده است، بلکه به عکس موسسه «بهمن سبز» به عنوان بازوی سینماداری این نهاد با بازسازی و توسعه بیش از ۳۰ سینمای ماندگار به احیای این هنر کمک کرده است.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است:‌ «همانگونه که طی یک سال گذشته با روشن نگه داشتن چراغ سینماهای خود در سخت‌ترین شرایط علیرغم تعطیلی سینماهای بخش خصوصی، عدم توقف چرخه اکران با تأمین و پخش فیلم‌های جدید، اقدامات صنفی بسیار با مکاتبات و طرح مطالبات سینماداران در جلب حمایت دولت و ستاد ملی کرونا برای بازگشایی و تغییر گروه شغلی سینما، تسویه دیون صاحبان فیلم‌ها از فروش سال گذشته، نمایش عمومی فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» برای تزریق روح تازه به سینما و زمینه‌سازی و میزبانی خود با ۲۵ سینما در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر نشان داد، احیای سینما از اولویت‌های مهم این نهاد فرهنگی است و در ادامه نیز تلاش خود را برای بازگشت رونق به سینما خواهد کرد.»

انتهای پیام


10979900
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا، روز جمعه از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اماکن متبرکه، هیأت‌ها و مساجد کشور همزمان با شب‌های قدر مجالس احیا و مناجات برپا می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است