استانی 22:29 - 28 آبان 1397

ارتقای وضعیت زنان سرپرست خانوار در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار عصر دوشنبه در حاشیه نشست بانوان کارآفرین که در استانداری البرز برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دولت در خصوص بیمه بانوان سرپرست خانوار چه تدبیری اندیشیده است؟ اظهار کرد: طبق تلاش‌های دولت یازدهم و دوازدهم، درصد بالایی از مردم بیمه سلامت هستند.

وی ادامه داد: برای زنان سرپرست خانوار به‌طور خاص ستادی تحت عنوان بند «ت» ماده ۸۰ قانون تدوین‌شده است که این ستاد وظیفه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری خاص بیمه زنان سرپرست خانوار را بر عهده دارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بابیان اینکه هماهنگی و مسئولیت این ستاد با معاونت زنان و خانواده است، تأکید کرد: بخش اصلی این ستاد را وزارت کار بر عهده دارد.

ابتکار بابیان اینکه وزارت کار پرتالی برای ثبت اطلاعات زنان سرپرست خانوار ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: این ستاد برنامه‌ای را برای ارتقاء و بهبود و حمایت از وضعیت بانوان سرپرست خانوار تدوین کرده است.

وی بابیان اینکه برنامه تدوین‌شده برای ارتقاء و بهبود وضعیت بانوان سرپرست خانوار در دستور کار دولت است و انشاالله به‌زودی تصویب می شود، گفت: با تصویب این طرح همکاری و مشارکت بین دستگاهی برای توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار ایجاد می شود تا اگر لازم است تسهیلات ویژه‌ای به این بانوان ارائه شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: این طرح موجب می شود که بانوان نیازمند از طریق بنگاه‌ها، شرکت‌های متوسط کوچک و یا حتی مشاغل خانگی بتوانند با اتکا با توانمندی‌های خود، زندگی‌شان را اداره کنند.

ابتکار گفت: بسیاری از  بانوان سرپرست خانوار دارای تحصیلات دانشگاهی هستند که بسیاری از آن‌ها نیازی به کمک ندارند و خودکار می‌کنند ولی بخشی که نیاز دارند که رسیدگی به آن‌ها به‌طور خاص در این برنامه دیده‌شده است.


9977918
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است