اجتماعی 20:48 - 03 خرداد 1394
مردی که پسرعمویش را در جریان انتقام‌جویی با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، به قصاص و زندان محکوم شد. این جنایت هنگامی رخ داد که مقتول در مراسم ترحیم یکی از اقوامش در امام‌زاده زید شهرستان بم حاضر شده بود.

تیراندازی و قتل در امام زاده!

 

به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از شرق، مردی که پسرعمویش را در جریان انتقام‌جویی با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، به قصاص و زندان محکوم شد. این جنایت هنگامی رخ داد که مقتول در مراسم ترحیم یکی از اقوامش در امام‌زاده زید شهرستان بم حاضر شده بود.



مأموران پلیس بم بعدازظهر روز ١٥ فروردین از تیراندازی در امام‌زاده زید مطلع شدند و وقتی به محل حادثه رسیدند، مشاهده کردند مردی به قتل رسیده و دو نفر نیز زخمی شده‌اند. مجروحان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و بازجویی از شاهدان آغاز شد. آنها گفتند برای حضور در مراسم ترحیم در این مکان حاضر شده بودند و ناگهان مردی به نام «ع» به آنها پیوست و درحالی‌که کلت کمری همراه داشت، شروع به تیراندازی کرد.



یکی از شاهدان گفت: «هدف اصلی «ع»، پسرعمویش بود. او بعد از اینکه از دور به مقتول تیراندازی کرد و او را به زمین انداخت، بالای سرش رفت و تیر خلاص را هم شلیک کرد و سپس به‌سرعت فراری شد».مأموران بعد از دریافت مشخصات قاتل مسلح، تلاش خود را برای ردیابی او آغاز کردند و بعد از چند ساعت تجسس‌های ویژه، توانستند ردی از او به‌دست آورند، به‌این‌ترتیب محل اختفای متهم تحت محاصره درآمد و سعی کردند قاتل را به آرامش دعوت کنند و از او بخواهند خودش را تسلیم کند، اما قاتل بدون توجه به توصیه پلیس تلاش کرد در برابر مأموران مقاومت و راه فراری برای خودش باز کند، به‌همین‌دلیل درگیری مسلحانه‌ای رخ داد و درنهایت متهم بازداشت و سلاح وی کشف شد. متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و به ارتکاب قتل اقرار کرد. او گفت: «از مدت‌ها قبل با پسرعمویم اختلاف داشتم و از او کینه به دل گرفته بودم، به‌همین‌دلیل تصمیم گرفتم او را بکشم. روز حادثه با نقشه قبلی به امام‌زاده رفتم و تیراندازی کردم».



«ع» درحالی روانه زندان شد که دو مجروح حادثه بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. پرونده متهم به‌صورت فوق‌العاده در دادسرا بررسی شد و در اختیار شعبه اول دادگاه کیفری استان کرمان قرار گرفت. نماینده دادستان در جلسه محاکمه، جرم «ع» را محرز خواند و اولیایِ دم مقتول نیز برای او درخواست قصاص کردند. سپس «ع» به دفاع از خود پرداخت و بار دیگر جزئیات قتل را شرح داد.



یداله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان‌، دیروز با بیان اینکه این متهم چند فقره سابقه محکومیت برای جرائم مختلف دارد، درباره این پرونده گفت: «دادگاه کیفری متهم را با توجه به ارتکاب قتل عمد به تحمل قصاص نفس، به‌دلیل ایراد جرح عمدی با سلاح به تحمل یک سال حبس تعزیری و به اتهام حمل و نگهداری سلاح و مهمات جنگی با استناد به بند پ ماده ۶ و ماده ۱۸ از قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم کرده است». به‌گفته این مقام قضائی از‌آنجایی‌که حکم صادرشده غیرقطعی است و در دیوان عالی کشور امکانِ اعتراض به آن  وجود دارد، در صورت اعتراض محکوم‌علیه یا وکیل، پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال می‌شود و در صورت تأیید رأی و تنفیذ ریاست قوه قضائیه، حکم قطعی به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

2009


6436330
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است