گوناگون 10:00 - 08 شهریور 1395
رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه خانواده‌ها پول درمان ناباروری را ندارند، گفت: متأسفانه هنوز اتفاق خاصی در حمایت بیمه‌ای از زوجین نابارور رخ نداده است.

دکتر حمید گورابی در یک نشست خبری با تشریح جدیدترین وضعیت درمان ناباروری و هزینه‌های متقابل آن و وضعیت حمایت‌های بیمه‌ای اعلام کرد که حمایت‌های بیمه‌ای به کندی صورت می‌پذیرد.

وی می‌گوید: متأسفانه قشری که دچار ناباروری هستند، نمی‌توانند هزینه‌های درمان ناباروری را متقبل شوند؛ کما اینکه اگرچه درمان ناباروری نسبت به سایر درمان‌های پزشکی هزینه‌ مقبول‌تری دارد ولی بسیاری از خانواده‌ها واقعا نمی‌توانند هزینه درمان ناباروری را تأمین کنند و باید برای این کار فکری جدی صورت پذیرد.

به گزارش همشهری، درمان ناباروری زوجین یکی از مواردی است که با هزینه‌های بسیاری همراه است و کسانی که با این مسئله درگیرند، منتظر تصمیم دولت برای تحت بیمه قرار گرفتن آن هستند.

طبق بند سوم سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، مسئله درمان ناباروری باید مورد توجه قوای سه‌گانه قرار گیرد. در این ماده تصریح شده: «اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به‌ویژه در دوره بارداری و شیردهی، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان و تقویت نهادها و مؤسسات حمایتی ذی‌ربط» از الزاماتی است که لازم است با دقت، سرعت و قوت صورت گیرد و نتایج رصد مستمر اجرای سیاست‌ها گزارش شود.

این در حالی است که از زمان ابلاغ این سیاست‌ها در اردیبهشت سال 93تاکنون گزارش کاملی درباره وضعیت پیشرفت این سیاست‌ها ارائه نشده است.

رئیس پژوهشگاه رویان با انتقاد از روند کند تحت پوشش قرار گرفتن خدمات درمان ناباروری، می‌گوید: «تنها در حوزه دارویی توافق‌هایی انجام شده است.» وی ادامه می‌دهد: «وزارت بهداشت برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد و تفاهمنامه‌هایی با پژوهشگاه رویان منعقد شده است.»

  • تعلل شورای‌عالی بیمه

محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت اردیبهشت‌ماه گفته بود که «موضوع به شورای‌عالی بیمه پیشنهاد شده» اما اخباری که از این شورا منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که تحت پوشش گرفتن درمان ناباروری هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

  • تسهیلاتی که کافی نیست

از سوی دیگر وزارت بهداشت سعی کرده تا در طرح تحولات سلامت، این امکان را ایجاد کند که چند روش اصلی درمان ناباروری، تحت پوشش وزارت بهداشت قرار بگیرد. کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز در برخی مناطق محروم در قالب طرح برکت، تسهیلاتی را برای درمان ناباروری در نظر گرفته‌اند اما این تسهیلات به‌نظر کافی نیست. هم‌اکنون، بیمه‌های پایه، تنها هزینه داروها و خدمات تشخیصی ناباروری همچون هیستروسکوپی، لاپاروسکوپی، عکس رنگی رحم، آزمایش‌ها و ویزیت را می‌پردازند اما تعرفه حدود 45تا 50خدمت ناباروری هنوز تصویب نشده است.


8126839
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است