اقتصادی 15:54 - 29 دی 1395
بنده به عنوان استاد دانشگاه از رئیس جمهور می خواهم تا در یک مناظره تلویزیونی شرکت کنند زیرا طبیعتا مردم داور خوبی هستند و می توانند عملکرد دولت در این سه سال اخیر را تشخیص دهند.

به گزارش مشرق، ابوالقاسم حکیمی پور فارغ التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور گفت: آمار داده اند که در سال گذشته یعنی سال 94، هفتصد هزار شغل ایجاد کرده اند، از نظر اقتصادی چطور امکان دارد وقتی که رشد تولید ناخالص داخلی صفر درصد اعلام شود، از آن طرف 700 هزار شغل ایجاد شده باشد.


وی گفت: آقای رئیس جمهور و تیم اقتصادی ایشان با اعداد و رقم خیلی راحت بازی می کنند. رشد اقتصادی 6 ماه اول سال 95 توسط دولت 7.4 درصد اعلام شد و این عدد مورد تمسخر مردم و حتی اقتصاددانان واقع شده. همین اتفاق و فرآیند درباره ارقام اشتغال نیز اعلام شد که این بار هم مورد تمسخر قرار گرفت!

 

وی با بیان اینکه دولت یازدهم جزئیات رشد اقتصادی 7.4 درصدی را اعلام نکرد گفت: به نظر اعداد و ارقام هیچ همخوانی با واقعیتهای اقتصادی جامعه ندارد.

 

فارغ التحصیل توسعه از دانشگاه کالیفرنیا اضافه کرد: با توجه به این که دولت بدهی سنگینی به بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور دارد و اعداد مذکور نسبت به سه سال پیش تقریبا سه برابر شده است، میتوان پیش بینی کرد که فضای اقتصادی کشور تا چه حد نامطلوب است. بنابراین اظهارات آقای رئیس جمهور واقعی به نظر نمیرسد.

 

از سوی دیگر هزینه جاری دولت 2.5 برابر شده در حالی که هزینه های عمرانی آن طور که باید و شاید افزایش پیدا نکرده است و این یکی از ایرادات بزرگ در 3-2 سال اخیر است.

 وی با بیان اینکه حدود 60 درصد صنایع کشور با رکود مطلق مواجه هستند و کشور با افزایش قاچاق و روند صعودی واردات گسترده ای مواجه شده گفت: بنابراین چطور آقای روحانی می فرمایند که اشتغال ایجاد کرده ایم!؟

 

من فکر می کنم که آقای رئیس جمهور احساس می کنند که 80 میلیون مردم ایران عوام هستند و هیچ چیز از اقتصاد نمی دانند. لذا ایشان نیز حرف های کاملا تبلیغاتی برای انتخاب مجدد ریاست جمهوری می زنند.


بنده به عنوان استاد دانشگاه از رئیس جمهور می خواهم تا در یک مناظره تلویزیونی شرکت کنند زیرا طبیعتا مردم داور خوبی هستند و می توانند عملکرد دولت در این سه سال اخیر را تشخیص دهند.




8682565
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است