فرهنگی‌هنری 14:12 - 31 خرداد 1397
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران معتقد است که علی‌رغم وجود قوانین خوب برای رسیدگی به امور جانبازان و ایثارگران، اما بخشی از آنها تبعیض‌آمیز است.

ایثارگران و جانبازان به دنبال حضور در بخش خصوصی باشند

به گزارش ایسنا، غلامرضا یاوندعباسی پنجشنبه 31 خرداد در جلسه‌ شورای هماهنگی امور ایثارگران استان فارس تاکید کرد که باید تبعیض‌هایی که براساس قوانین در امور اداری بین خانواده‌های شهدا و ایثارگران وجود دارد، رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 14 قانون تسهیلات استخدامی جانبازان، دستگاه‌های اجرایی مکلف به انتصاب یک نفر یا یک واحد به عنوان مسئول ایثارگران و جانبازان شده‌اند؛ هدف از اجرای این قانون افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به خانواده‌های شهید و ایثارگر است.

عباسی افزود: سه وظیفه اصلی برای این واحد یا افراد تعیین شده که افزایش خدمت‌رسانی به ایثارگران دستگاه‌ها، بهبود خدمت‌رسانی به ایثارگران مراجعه کننده و توجه به پیاده‌سازی سند راهبردی خدمت‌رسانی به ایثارگران از جمله آنها است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران ادامه داد: در تحقق هدف نخست، توجه به خانواده‌های شهید و جانباز، ایجاد نشاط معنوی، دیدار و سرکشی از خانواده‌های ایثارگر بر عهده مسئول امور ایثارگران هر دستگاهی گذاشته شده است .

عباسی با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی  موظف‌اند که یک درصد از اعتبارات را برای بهبود خدمت‌رسانی در حوزه‌های ایثارگران و جانبازان هزینه کنند، گفت: بیش از ۴۰ دستگاه اعتبار فرهنگی دارند و مکلف هستند که بخشی از این تسهیلات را به حوزه ایثارگران اختصاص دهند.

وی به انجام برخی اقدمات در بنیاد شهید و امور ایثارگران نظیر اشتغال و کارآفرینی هم اشاره و آن را مطلوب ارزیابی و اضافه کرد: در ارائه تسهیلات مشکل پرداخت وام نداشته‌ایم اما مشکل اصلی ندادن مشاوره به ایثارگران است؛ چرا که برخی از ایثارگران و جانبازان تسهیلات دریافت کرده‌اند اما چون مشاوره مناسب نبوده، سرمایه‌گذاری در کسب و کار نامناسب داشته‌اند، نتوانسته‌اند علاوه بر ایجاد اشتغال، کسب درآمد کنند .

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران همچنین از ایثارگران و جانبازان خواست تا به دنبال شغل دولتی نباید باشند بلکه می‌توانند با حضور در بخش خصوصی، علاوه بر این‌که کسب درآمد به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک کنند .

یاوند عباسی به تدوین قوانین جامع ایثارگران به عنوان دستاود مهم دولت تدبیر و امید اشاره و در این باره تصریح کرد:  برای نخستین بار در کشور قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تدوین و مصوب شد که تاکنون بخش قابل توجهی از آن اجرایی شده است .

مشاور وزیر کشور همچنین یادآور شد: در حالی که تا پایان سال ۹۴ هیچ قانونی در حوزه ایثارگران وجود نداشته اما امروز  در جهت تدوین قوانین حمایت از رزمندگان، شورای سند راهبردی رزمندگان در دست اقدام است .

انتهای پیام


9817723
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است