استانی 11:24 - 08 شهریور 1393
آیت‌الله مهمان‌نواز:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله آقا نجفی قوچانی هم از جنبه‌های علمی در جایگاه بالایی قرار دارند و هم از بعد ایمان، تقوا، عرفان و اجتهاد واقعاً جایگاه رفیعی داشتند.

آقا نجفی قوچانی از جنبه‌های علمی در جایگاه بالایی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری نکوداشت آقا نجفی قوچانی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در آستانه برگزاری همایش ملی بزرگداشت حاج آقا نجفی قوچانی اظهار کرد: قطعاً برگزاری همایش‌های بزرگداشت علمای دینی و مطالعه در بیوگرافی علمای دینی، اسلامی، مذهبی بسیار مفید و پرفایده است.

وی افزود: انسان درس‌های لازم را از مطالعه بیوگرافی این عالمان برجسته دینی به‌دست می‌آورد و از علوم این بزرگواران می‌توان در زمینه‌های مختلف بهره‌برداری کرد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این عالمان بزرگوار که اکنون در بین ما نیستند سالیان متمادی است که از دنیا رفته‌اند ولی آثار ارزنده آنها و مولفات و نوشته‌های بسیار ارزنده آن‌ها باقی و در اختیار ما است.

وی بیان داشت: پرداختن به شرح حال علمای گذشته خیلی خوب است چون باعث آشنایی مردم با سبک زندگی و شخصیت این بزرگواران می‌شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به کتاب‌ها و آثار برجای مانده از این عالم بزرگوار گفت: زمانی که آثار آیت‌الله آقا نجفی قوچانی را که مطالعه می‌کنیم می‌توان به فضایل اخلاقی و علمی و انسانی ایشان می‌شود پی برد و ایشان را شناخت و نقش این عالم بزرگوار را در جهان اسلام که چگونه مردم را متحول و با بیان مسائل دینی آنها را بیدار و با واقعیت‌ها آشنا می‌کردند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله آقا نجفی قوچانی با علومی که داشتند و با آن ادبیاتی که در آن‌ها مشاهده می‌شد، مردم واقعاً درس‌های لازم را از این عالم اندیشمند می‌گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در تاریخ کشور ما علمای بزرگی وجود دارند که از آن جمله می‌توان حاج شیخ عباس تربتی را نام برد که با اینکه ایشان از نظر جنبه‌های علمی در مرحله خیلی بالایی نبودند و به جایگاه آقا نجفی قوچانی نرسیده بودند لیکن از جنبه‌های علمی، عقیدتی و تقوایی واقعاً یک روحانی وارسته و ارزشمندی بودند.

وی اظهار کرد: آیت‌الله آقا نجفی قوچانی هم از جنبه‌های علمی در جایگاه بالایی قرار دارند و هم از بعد ایمان، تقوا، عرفان و اجتهاد واقعاً جایگاه رفیعی داشتند.

آیت‌الله مهمان‌نواز افزود: این عالم بزرگوار در واقع الگو و مایه افتخاری برای اهالی آن منطقه و هر فردی که ایشان را می‌شناخت، بودند.

وی با اشاره به اینکه آقا نجفی قوچانی مسائل زیادی دارند که حقیقتا برای خوانندگان آموزنده است، گفت: زندگی این عالم بزرگ را هم از جنبه‌های کتاب‌هایی که نوشته‌اند و هم از جنبه‌های انقلابی آن زمان می‌توان الگوی مناسبی برای نسل جوان دانست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایشان از شاگردان مرحوم آخوند خراسانی بودند، اظهار کرد: مرحوم آقا نجفی برای مردم آن منطقه و هر فردی که آشنایی با بیوگرافی ایشان داشت، این بزرگوار را به عنوان عالم و فقیه برجسته می‌شناختند و کسی که واقعاً مایه افتخار در زمان خودش بود.

وی یادآور شد: آیت‌الله آقا نجفی قوچانی هم فردی انقلابی، هم فقیه و هم نحوه زندگی ایشان آموزنده بود، ایشان فردی زاهد بودند و به تعلقات دنیوی دل بسته نبودند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه هنوز که هنوز است نام ایشان به عظمت در ایران یاد می‌شود چه رسد به منطقه خراسان بزرگ و ایشان مایه افتخار مسلمانان هستند، گفت: این عالم برجسته همواره پاسخگوی مسائل دینی مردم زمان خودشان و مایه افتخار برای شیعیان منطقه بودند.

وی اظهار کرد: به افرادی که اهل مطالعه هستند توصیه می‌شود کتاب‌های ایشان را بخوانند چون واقعاً مطالب ارزنده‌ای در کتاب‌های ایشان نهفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همه مسائلی که مرحوم حاج آقا نجفی قوچانی در کتاب‌های خود بیان کرده‌اند ارزنده و مصلحت‌آمیز و برای مردم آموزنده است.


4599058
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است