فرهنگی‌هنری 10:13 - 06 مرداد 1393
بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی استانداری بوشهر گفت: این استان در زمینه زیرساخت های استاندارد کتابخانه ای تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

به گزارش ایرنا ؛ محمد حسین پرآور یکشنبه شب درآیین تودیع و معارفه مدیرکل کتابخانه های استان بوشهر افزود :با وجود علما، فرهیختگان و نویسندگان توانا دراین استان ازگذشته تاکنون وعلاقه فراوان مردم به کتابخوانی، کمبودهای زیادی درزمینه تجهیز کتابخانه ها وجود دارد که برطرف کردن آنها ضروری است.



وی با اشاره به مزین شدن سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با نام گذاری امسال به مسوولان اجرایی این مساله را یادآور شده است که فرهنگ به عنوان نیاز اول کشور نیازمند یک نگرش جدی با یک برنامه ریزی منحصر به فرد در قالب مدیریت جهادی است.



پرآور بیان کرد : یکی از نهاد های فرهنگی که در تنظیم فکر جامعه، بصیرت افزایی و نگاه آنها به مسائل واقع بینانه جامعه موثر است حوزه کتاب و کتابخانه است.



وی یادآورشد: دراستان بوشهر اقبال خوبی به کتاب و کتابخوانی وجود دارد به گونه ای که با وجود فضای محدود برای نمایشگاه های کتاب و تنوع اندک کتاب های ارائه شده شاهد حضور گسترده مردم در نمایشگاه های کتاب استان در مناسبت های متفاوت هستیم.



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اظهارکرد: نیاز جدی و جدید مردم استان بوشهر بویژه جوانان در حوزه مطالعه به کتابخوانی دیجیتال است که کتابخانه های استان در این زمینه نیاز به برنامه ریزی دارند.



وی با تقدیر از صدرالله محتشم مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: وی با وجود موانع گسترده ناشی از کمبود اعتبارات گام های ارزنده ای برای حل مشکلات کتابخانه های این استان برداشت که عملکرد ایشان قابل تقدیر است .



پرآور درباره زمان بر شدن انتخاب مدیرکل جدید کتابخانه های استان بوشهر بیان کرد: دلیل طولانی شدن پنج ماه فرایند انتخاب مدیر به علت تغییر سه دبیرکل کتابخانه های کشور در مدت پنج ماه گذشته بود.



وی از مدیرکل جدید کتابخانه های استان بوشهر به عنوان یک چهره فرهنگی یاد کرد و گفت: با توجه به کارنامه درخشان وی در فرمانداری دشتی و علاقمندی به حوزه فرهنگ شاهد تحولات خوبی در مجموعه کتابخانه های استان در آینده هستیم .



پرآور یاداورشد: خواسته عمده مردم در این زمینه توسعه و تجهیز کتابخانه های استان است که اطلس فرهنگی و اجتماعی استان می تواند به عنوان یک بازوی مدیریتی، تراکم و کاستی های کتابخانه درسراسر استان را تعیین و بر مدیریت هزینه ها موثر واقع شود.



مدیرکل جدید کتابخانه های استان بوشهر گفت: جایگاه کنونی سطح امکانات کتابخانه ای درشان مردم فرهنگ دوست و اهل مطالعه استان بوشهر نیست که با همکاری مسوولان اجرایی، نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی و خیرین برای ساخت و تجهیز کتابخانه ها تلاش می کنیم.



سید علی هاشمی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی برایجاد نهضت مطالعه را سرلوحه کار قرار می دهیم.



وی اضافه کرد: ارتقای منزلت اجتماعی کتابداران و توسعه کتابخوانی از جمله برنامه هایی است که به شکل ویژه در یک رویکرد مدیریتی دنبال می کنم .



دراین آیین از زحمات صدرالله محتشم مدیر اسبق کتابخانه های استان بوشهر تقدیر و سید علی هاشمی به عنوان مدیر جدید کتابخانه استان بوشهر معرفی شد. ک/2



7203/539

انتهای پیام /*






4345036
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است