اجتماعی 10:21 - 08 مرداد 1394
معاون وزیر کشور در بازدید از مناطق سیل زده البرز:
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از مناطق سیل‌زده استان البرز بازدید کرد.

تجاوز به حریم رودخانه، علت اصلی حادثه سیل البرز است

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، هوشنگ خندان‌دل طی بازدید از مناطق کندر، سیجان و لانیز که در سیل اخیر دچار خسارت شدند، گفت: سیل اخیر خسارات شدیدی به بار آورد و متاسفانه در این حادثه تعدادی از هموطنان جان باختند که به خانواده‌های آنان تسلیت می‌گوییم.

وی خاطرنشان کرد: حجم خسارت در مسیر جاده چالوس به خصوص در روستای سیجان بسیار قابل توجه است و همه اینها به خاطر تجاوز به حریم رودخانه و سد کردن مسیر آب است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: این تجربه هر چند سخت اما درسی است برای آینده به خصوص برای اهالی منطقه تا با عدم مسدود کردن مسیر آب به هر نحو شاهد تکرار چنین حوادثی نباشیم.

وی یادآور شد: تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز همچنان در منطقه در حال فعالیت هستند تا بتوانیم هر چه سریعتر آثار خسارات را از بین برده و محیط را برای زندگی عادی مجدد اهالی آماده سازیم.

خندان دل در خصوص جبران خسارات وارده به سیل زدگان گفت: بخشی از خسارت از طریق بیمه و بخش دیگر از طریق منابع دولت و استانداری البرز با امکانات موجود در استانداری و دهیاری‌ها جبران خواهد شد.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: همه تلاش داریم تا با بسیج همه منابع، روند کمک رسانی را تسریع بخشیم تا اهالی این روستاها به زندگی عادی خود ادامه دهند.

وی در خصوص مهمترین عامل وقوع سیل در این ابعاد گفت: بی توجهی به رفتار طبیعت و تجاوز به بستر و حریم رودخانه و عدم رعایت حقوق رودخانه باعث افزایش نیروی آب در هنگام بارندگی می‌شود که این مهمترین عامل خسارت در چنین ابعادی است که در مسیر رودخانه کرج و کندر رخ داده است.

خندان دل افزود: ما باید در رفتار خود در مواجهه با طبیعت تجدید نظر کنیم و با احترام به حقوق طبیعت و رعایت حریم رودخانه از تکرار چنین حوادثی جلوگیری به عمل آوریم و البته هوشیاری، هشدار به موقع و تجهیز برای کنترل ابعاد حادثه در ساعات اولیه حادثه مهم است.

این مسئول تصریح کرد: همه باید به صورت هم افزایانه کمک کنیم تا این خسارت‌ها جبران شود و در این خصوص تمییزی میان بودجه‌های ملی و غیر ملی وجود ندارد بلکه آن چیزی که مهم است تسریع در روند جبران خسارت است.

وی ادامه داد: عدم توجه به مسائل آبخیزداری باعث افزایش سرعت حرکت آب در هنگام بارندگی است و لازم است تا رفتار خود را اصلاح کنیم.

خندان دل در خصوص افزایش بودجه های ملی در حوزه آبخیزداری جاده چالوس خاطرنشان کرد: چنین حوادثی در تمام کشور رخ می دهد بنابراین نه تنها در این منطقه بلکه در تمامی حوزه‌های آبریز کشور باید اقداماتی را انجام دهیم تا آب نقش آبادانی خود را انجام دهد نه به بار آوردن خسارات این چنینی.

وی در پایان در خصوص اقدام برای مقاوم سازی روستاهای منطقه گفت: در گذشته این اقدامات صورت گرفته است اما علت اصلی خسارت سیل البرز مربوط به مسدود کردن مسیر طبیعی رودخانه است که باید این اقدامات اصلاح شود.

انتهای پیام


6834516
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با آغاز تعطیلات سال نو، مورد استقبال گردشگران نوروزی علاقمند به علوم نجوم قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون هکتار از اراضی کشور که فاقد تصاویر هندسی اصلاح شده بودند در سال ۱۴۰۲ تبدیل به ارتوفتو کردیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان دادگستری بین‌المللی با صدور حکم موقت از رژیم صهیونیستی خواست تا اقدامات لازم برای در زمینه توقف نسل‌کشی در نوار غزه و ارسال نامحدود کمک‌های بشردوستانه اتخاذ کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی زیبایی نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: ۵ نقطه محوری شهر تهران میزبان کلان پروژه‌های شهرداری در ماه رمضان و عید نوروز هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از آخرین وضعیت جاده‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار تهران گفت: نقش هلال احمر در ساماندهی حرکت مردم برای کمک به مردم بحران زده فلسطین حائز اهمیت و بر جهانیان آشکار و مبرهن است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ تهران با اشاره از اجرای تمهیدات ترافیکی پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم (ع) جهت برگزاری مراسم پرفیض لیالی قدر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس راهور فراجا در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به جزییات مصوبه افزایش جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای ترافیک استان تهران با اشاره به ۴۱ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۵ تردد خودرویی از ابتدای طرح نوروزی گفت: ۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۹۹ تردد فقط در هشتم فروردین ماه در تهران ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از خدمت رسانی ۸ مرکز معاینه فنی در روز جمعه ۱۰ فروردین خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است