ورزشی 09:55 - 14 شهریور 1394
علی‌اصغر مدیرروستا:۶ گل تیم ملی به گوام نشان داد که صدرنشینی حریف در گروه D مقدماتی جام جهانی حقیقی نیست.

 گوام 15سال پیش از ایران 19گل دریافت کرد و الان آنها توانسته‌اند فاصله خود را به 6گل برسانند. به عقیده من، وضعیت تیم ملی نسبت به گذشته برابر تیم‌هایی چون گوام تغییر نکرده است. در واقع واقعیت فوتبال در گروه D چنین نیست که گوام در جایگاه نخست قرار بگیرد. با نمایش حساب‌شده با برنامه و امیدوارکننده تیم ملی هم این واقعیت کاملا به چشم آمد؛ به‌خصوص که جوانگرایی کارلوس کی‌روش در این مرحله از مقدماتی جام جهانی بسیار مناسب است و جای خوشبختی دارد.

برخی بازیکنان تیم ملی در این بازی حضور نداشتند، اما برابر گوام هیچگاه غیبت بازیکنانی مثل قوچان‌نژاد و جهانبخش احساس نشد. تیم ملی بازی‌ای کاملا تهاجمی ارائه داد و عناصر تهاجمی تیم ملی نسبت به موقعیت‌های به‌دست آمده نهایت بهره را بردند. برای صعود از این مرحله بازیکنان جوان و پرانرژی می‌توانند حضور داشته باشند و تضمین‌کننده پیروزی تیم ملی باشند. این فاکتوری مثبت برای کادرفنی تیم ملی به‌حساب می‌آید تا بتواند از نفرات جوان بیشترین استفاده را ببرد و توانایی آنها را در بازی‌های آسان در این مرحله محک بزند.

به‌نظر من، تیم ملی در مرحله بعد نیاز به بازیکنان باتجربه‌ خود دارد. مثلا تیم ملی نمی‌تواند با این بازیکنان برابر کره‌جنوبی ایستادگی کند. بنابراین، این موضوع در مرحله بعد می‌تواند مشکل‌ساز شود و در عین حال، مرحله نخست مقدماتی جام جهانی بهترین فرصت برای بازیکنان جوان است. گرچه کی‌روش که 4سال در تیم ملی حضور دارد، جوانگرایی در تیمش را به سرعت انجام نداده، اما این اتفاق در زمان مناسبی افتاده است. اکنون می‌شود اعتماد به نفس بازیکنان جوان را افزایش داد و در مرحله بعدی تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را به‌کار گرفت.

در بازی با گوام بازیکنان از تاکتیک‌های مختلفی برای رسیدن به گل بهره بردند و هماهنگی مناسبی داشتند. تکرار این تاکتیک‌ها و در کنار هم بودن و داشتن هماهنگی قطعا می‌تواند به روند پیشرفت تیم ملی کمک بسیاری کند. کیفیت بازی تیم ملی افزایش یافته و به عقیده من، تیم ملی می‌تواند با 3مهاجم نوک در بازی‌های بعدی هم حضور پیدا کند. من مخالف بازی‌کردن ایران با تک مهاجم هستم و بر این باورم که تیم ملی با داشتن مهاجمان باتجربه و جوان می‌تواند با 3مهاجم وارد زمین شود. حتی در مرحله بعد هم این روند می‌تواند ادامه داشته باشد و تیم ملی حداقل از 2مهاجم استفاده کند.


7007210
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شک نکنید که اتفاقات خوبی می‌افتد و این تیم به جایگاه اصلی اش برمی گردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است