اقتصادی 14:28 - 25 تیر 1398
مدیرعامل گروه خودروسازی پژو- سیتروئن ضمن اشاره به عوامل تاثیرگذار مختلف، از کاهش فروش ۱۲.۸ درصدی این شرکت در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی سخن گفته است.

خروج از ایران فروش پژو-سیتروئن را کاهش داد

به گزارش ایسنا، کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه خودروسازی پژو- سیتروئن به تازگی اعلام کرده است که توقف فروش رسمی محصولات و خودروهای تولید شده توسط این شرکت در بازار ایران که تحت تاثیر تحریم های خصمانه دولت ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه صنعت خودروسازی ایران رخ داده است، در کنار برخی دیگر از عوامل تاثیرگذار همچون افت ۲۹.۳ درصدی فروش در بازار منطقه آمریکای لاتین و همچنین سقوط ۶۲.۱ درصدی در چین موجب شده است در شش ماهه گذشته یعنی نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی سهم گروه صنعتی پژو سیتروئن (PSA Group ) در بازارهای جهانی با کاهش قابل توجهی مواجه شود و به یک رشد منفی ۱۲.۸ درصدی برسد.

وی ضمن اشاره به رشد سه درصدی فروش محصولات تولید شده توسط این شرکت در کشورهای اروپایی، از محدود شدن بازار فروش خودروهای پژو – سیتروئن و ثبت یک روند کاهشی در نیمه نخست سال جاری میلادی اظهار تاسف و نگرانی کرد و گفت که جنگ تجاری آمریکا با چین و همچنین اعمال دور جدیدی از تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه ایران از جمله بارزترین عوامل تاثیرگذار در این امر بوده است.

پژو - سیتروئن از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱.۹ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۲.۲ میلیون دستگاه فروخته بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت thisismoney، کارشناسان فعال در حوزه های اقتصادی و صنعت خودروسازی همواره از افزایش تعرفه واردات کالاهای چینی به آمریکا ناشی از جنگ تجاری میان این دو کشور به عنوان اصلی ترین علت کاهش رشد تولید ناخالص داخلی چین سخن گفته اند.

گروه پژو-سیتروئن(PSA) متشکل از خودروسازی‌های پژو، سیتروئن، اوپل، دی‌اس و ووکس‌هال است.

انتهای پیام


10179141
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است