فرهنگی‌هنری 08:14 - 28 فروردین 1397
یکصد و شصت و سومین جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران روز دوشنبه 27 فروردین‌ماه با حضور عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمود پاکدل مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مدیران بنیاد و مشاورین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاورین وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران در مجتمع شهید رسول‌زاده برگزار شد.

تاکید بر اشتغال و درمان در  جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران

مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگران را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: فرهنگ ناب ایثار و شهادت باید همواره زنده و پررنگ باقی بماند تا نسل‌های آینده نیز از برکات این فرهنگ بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا،محمود پاکدل مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه گفت: امنیت و آسایش امروز ما مدیون فداکاری و ازخودگذشتگی بیش از 220 هزار شهید، 570 هزار جانباز و 43 هزار آزاده‌ای است که برای دفاع از اسلام و انقلاب ایثارگری و ازخودگذشتگی کردند.

وی افزود: این ایثارگری‌ها نشئت‌گرفته از فرهنگ امام حسین (ع) و قیام عاشوراست و دنیا نیز متوجه قدرتی که این فرهنگ برای کشور ما ایجاد کرده شده است، به همین دلیل با انواع توطئه‌ها سعی در تضعیف انقلاب اسلامی کرده است، اما هیچ‌کدام از این دسیسه‌ها نتیجه‌بخش نبوده و کشورمان با اقتدار و امینت به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگران را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: این فرهنگ ناب ایثار و شهادت باید همواره زنده و پررنگ باقی بماند تا نسل‌های آینده نیز از برکات این فرهنگ بهره‌مند شوند.

پاکدل در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تفاوت بین درصدهای جانبازی در بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح گفت: بر اساس قانون مرجع اصلی خدمات‌رسانی به جانبازان، بنیاد شهید و امور ایثارگران است که سقف درصدها در این نهاد 70 درصد است.

وی با تأکید بر اهمیت دو موضوع اشتغال و درمان ایثارگران گفت: این دو محور در ابتدای سال مورد تأکید جدی حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی قرار گرفته است و بنیاد شهید و امور ایثارگران تمام تلاش خود در این دو حوزه انجام می‌دهد.

رضا ریاحی مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این صندوق پرداخت و گفت: این صندوق از آذرماه سال 1395 کار خود را به‌صورت جدی آغاز کرد.

وی افزود: مأموریت صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران ایجاد، تقویت و توسعه اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و حمایت از موقعیت‌های شغلی آن‌هاست که بر همین اساس وام‌های قرض‌الحسنه تا سقف 200 میلیون تومان به این عزیزان تعلق می‌گیرد.

سردار علی ساری مشاور وزیر و مدیرکل خدمات و امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در این جلسه به بیان فعالیت‌های این وزارت خانه در سال 1396 در حوزه ایثارگران و در 3 سطح خدمات داخلی وزارت خانه، خدمات برای نیروهای مسلح و خدمات در سطح کل کشور پرداخت.

در این جلسه مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام


9748154
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها تامین آب آشامیدنی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه بشریت به شمار می‌رود. به این بهانه پنج فیلمی را معرفی کرده‌ایم که به به بحران آب اشاره داشته‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک صداگذار فیلم‌های سینمایی گفت: صداگذاری فیلم‌های با تعداد کاراکتر‌ها بالا دشوار است و همین که دیالوگ‌ها به گوش شنونده برسند سخت‌ترین کار است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس سینما گفت: وظیفه ستاد صیانت این است که یک بیانیه بدهد و عاملان اصلی تعداد مشخصی از فیلم‌ها که قاچاق شده‌اند را معرفی کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد ششم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی راه‌های شکرگزاری به بچّه‌ها را آموزش می‌دهد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه سلام «صبح‌بخیر» گفت: من بعد از برنامه «دورهمی» خیلی آسیب دیدم. بی‌نهایت از اعتماد و حمایت دیگران ضربه خوردم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: با لغو روادید ایران با ده‌ها کشور دنیا، در حال حاضر امکان سفر بدون روادید نیمی از مردم دنیا به ایران وجود دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح مراسم یادبود سی‌و‌یکمین سالگرد شهادت شهید سید مرتضی آوینی با عنوان «میراث مرتضی» برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر با نمایش یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی شهید حسن طهرانی مقدم مقابل دوربین رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «تمساح خونی» در بازه زمانی ۴۰ روزه، ۱۰۰ میلیاردی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است